Gå til innhold

Har jeg kortslutta hovedkortet også?


Anbefalte innlegg

Hei!
Dette handler om et hoverboard. Hoverboardet består av et hovedkort og to gyroskoper.
Gyroskopene er koblet til hovedkortet med ledninger.
Det fins også en Bluetooth-modul som kobles til hovedkortet med ledninger.
Jeg klarte å vannskade hovedkortet for ca. 1 måned siden, og bestilte derfor nytt.
Mens jeg monterte det nye hovedkortet, og koblet på gyroene og Bluetooth-modulen igjen, var jeg dessverre en IDIOT og glemte å  koble fra strøm FØRST, FØRST, FØRST, og atter FØRST!!!!! .... Bluetooth-modulen lå oppå en gaffa-tape, og da sa det pang. Det kortsluttet mellom pinnene til kontakten som er koblet til hovedkortet. Bluetooth-modulen er død nå, det er sikkert. Jeg har bestilt en ny.

Det jeg lurer på nå, er om jeg kanskje kan ha kortsluttet hovedkortet med det samme, dvs. utgangen fra hovedkortet og til bluetooth-modulen. Det er ikke noe svart eller lignende på hovedkortet, alt ser ok ut der.

Jeg har lagt ved et bilde av en lignende bluetooth-modul og ringet rundt det som ble kortslutta. Det er denne ledningen som går til hovedkortet.

Hvis jeg trolig har kortslutta den delen av hovedkortet også, er det ingen vits med ny bluetooth-modul, da blir det nødvendig med et nytt hovedkort i tillegg til Bluetooth-modul...

Hoverboardet går som det skal. Jeg bare ikke har bluetooth-modulen koblet til.

Hva tror dere?

kontaktrip.png

Endret av Paisinoe
Gjorde det klart at hoverboardet fungerer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den forsynes med strøm via. hovedkortet, nemlig den ledningen / koblingspunktet som kortslutta :)

Jeg tok frem multimeteret igår og prøvde å måle mellom pinnene på kontakten på hovedkortet, som også ga samme resultater som med det hovedkortet som var vannskadet (det vannskadede hovedkortet slår seg på, men reagerer ikke når jeg står på hoverboardet, så sjansen for at bluetooth-kontakten er kortslutta på dette også er vel liten?).
 

På kontakten på bluetooth-modulen er det ingenting å hente via. multimeter (jeg brukte ohm-modusen, dvs. undersøkte om det var kontakt mellom pinnene, noe det var på hovedkortet, men ikke modulen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...