Gå til innhold

Diskusjon.no og Huawei søker testpiloter – bli en av de første til å teste Huawei P40 Pro


Anbefalte innlegg

Jeg er interessert. Jeg pleier å bytte mellom iOS og Android som daily driver hvert andre/tredje år og er spesielt interessert i reparasjon og holdbarhet i telefonene mine. (Siden jeg jobber for et kjent verksted i Oslo som driver med reparasjon) 

Det er ikke hemmelighet at Apple er spesielt dårlige på dette, så jeg er derfor interessert i å se hvordan denne holder opp sammenlignet med iPhonen min. 

Hvis dere ønsker en anmeldelse der telefonen sammenlignes mot andre, har jeg mange sterke følelser her også. Nå har jeg brukt en Apple Watch og iPhone i nesten to år i strekk (nå: Watch Series 5 og iPhone Xs), sammen med en iPad + Pencil og en MacBook. Dette har sine fordeler og ulemper som kan være spennende å se på og sammenligne  

Jeg vil gjerne ha muligheten til å vurdere telefonen med tanke på holdbarhet og reparasjon. Samtidig blir det spennende å oppleve det som virker utrolig fra en iPhone-bruker sitt synspunkt, som kameraet, den vakre skjermen med fingeravtrykksensoren og til og med trivielle ting som «ekte» rask trådløs lading - som iPhonen min ikke støtter helt. 
 

Jeg har en sterk lidenskap for teknologi og synes at det er så spennende når selskapene pusher grensene og innoverer.  Dette kunne jeg skrevet i timesvis om, og ville elsket å få oppleve noe litt mer cutting edge enn en iPhone. 
 

Gleder meg til å se hva denne har å tilby! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg vil svært gjerne bli testpilot for Huawei p40 pro.Har hatt mange typer mobiltelefoner helt siden den tiden man nesten trengte et styrkekurs for å bære de med seg.

Er en voksen mann , men holder meg hele tiden oppdatert når det gjelder teknologisk utvikling og hvordan man bruker dette.

Huawei har de siste årene imponert meg med teknologisk utvikling. Ikke bare når det gjelder telefoner men generelt sett.

Må innrømme at kameradelen er hvor huawei har imponert mest og er den biten som er viktigst for meg. 

Håper jeg med dette kan være med på å utforske huawei p40 pro fremover i brukervennlighet og teknologiske løsninger.

Lenke til kommentar

Det er på grensen til pinlig, men med 10 timer skjermtid daglig faller jeg vell innenfor kategorier "superbruker". 
Til daglig jobber jeg som redaktør for en større nettside der jeg blant annet skriver tester. Telefonen er det jeg benytter til nesten alt av arbeid, blant annet artikkelskriving, mail, bilder, redigering av foto/film, SoMe, research, podcaster/musikk, bøker, film, m.m..

SwiftKey viser at tommelen min har sveipet 56 200 meter over skjermen, så mobilen får kjørt seg hardt i løpet av en dag. I vinter solgte jeg alt av fotoutstyr utelukkende for å benytte mobilen som nummer en kamera. Det har nærmest blitt et prinsipp for meg å kunne ha et kraftig nok verktøy til å kunne utføre jobben min overalt ti enhver tid. 

Det er umulig å legge skjul på Huawei sin evne til å lage kraftige mobiler med lang batteritid og suverene kameraer. Det samme gjelder evnen til å innovere og å tenke nytt. Personlig har jeg brukt Apple i mange år, men med stadig heftigere bruk av mobilen, kommer iPhone dessverre til kort på en del områder. I høst oppdaget jeg en rekke fordeler med Android, og jeg bruker nå begge operativsystemer til daglig. Jeg har også gått over til en Huawei Matebook som er helt fabelaktig.

Jeg liker å være oppdatert på det siste først. En av mine virkelige lidenskaper er å kunne formidle kunnskap og engasjement gjennom ord og bilder, og det å kunne formidle hvordan Huawei P40 Pro oppleves i daglig bruk, er noe jeg har utrolig lyst til. Som testpilot vil jeg gjøre det ytterste for å levere en god testrapport.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bli testpilot

Jeg mener jeg er en god testpilot fordi jeg vil gi ærlige tilbakemeldinger og jeg vil også la andre teste telefonen for å la de sammenligne med hva de har i dag. Jeg vil sammenligne med iPhone 11 den første uken, deretter vil jeg legge iPhonen i skuffen i 2 uker for å se hva jeg eventuelt savner. Jeg er ingen Apple-fanboy, så det er ingen problem å prøve noe nytt.
Det er meg de rundt meg kommer til når de har problemer med teknologi, eller ønsker å kjøpe noe nytt.
Tidligere sverget jeg til Android, men de siste ca 5 årene har jeg hatt iPhone og er fornøyd med det, men liker å teste nye ting og er for all del ikke fastlåst i iOS-verdenen.
Jeg følger med på det som skjer innenfor de fleste tekniske områder og elsker å prøve nye ting.
Det jeg er mest spent på er AppGallery, finner jeg tilsvarende apper som jeg normalt bruker og fungerer appene som de skal? Og kommer jeg til å savne Play Store? Også spent på batterikapasitet og ladehastighet. 
Jeg er også spent på om Huawei har en god løsning på migrering av data fra iPhone og Android. Jeg vil teste migrering fra begge verdener og se hvor godt det fungerer. Dette er viktig for alle der ute som ikke kan ut og inn på en telefon og er redd for å bytte til noe nytt. 

Lenke til kommentar

Melder meg som test kandidat for P40

 

Har i dag snart 2 år gammel P20 Pro som fortsatt fungerer utmerket, men nærmer seg tiden for utskifting.  Er ute etter ny huawei modell men siden de er uten Google så er jeg skeptisk 

 

Jeg bruker mobilen  mye privat og jobb da jeg jobber i telecom bransjen , for meg er det viktig å kunne holde meg oppdatert på den sosiale media delen ,samtidig som jeg blir oppdatert med jobb delen i løpet av dagen. 

Kamera og batteri tid er en del av de viktigste egenskapene , samt responsen / brukeropplevelsen 

utrolig sterkt ønske å teste et produkt uten google services

Jeg har tidligere erfaring både med Windows telefon og apple/ios og er  den tekniske supporteren i slekta og venne kretsen. 

 

Lenke til kommentar

Blir gjerne med som testpilot  jeg, digger telefonen Huawei, har hatt opptil flere og digger å prøve ny teknologi og teste grensen den har. 

at telefonen kommer uten GMS er intet problem, Og gleder meg til å få kunne teste ut HMS system og appgallery har mye flotte apper og mer og mer kommer daglig. 

blir gjerne med å teste har npnidag en P30 pro, og er kjæmpe fornøyd ?

 

mvh

 

Marius 

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å bli testpilot for Huawei P40 Pro

Hvorfor skal dere velge meg?

Jeg er vel det du kan kalle den normale kvinnen i gata og selv om telefonen skal testes både på kamera og funksjonalitet vil jeg også tro Huawei er interessert i å vite hvordan telefonen kan fungere for en som er over gjennomsnittet interessert i teknologi men som i tillegg av og til kan være litt "Grønn" telefonen skal jo i utgangspunktet være en hjelper i hverdagen og det kunne være spennende å se hvor "Grønn" man må være før telefonen blir et problem mer enn en hjelp.

Misforstå meg ikke jeg er ikke så Grønn som jeg gir inntrykk av og kan fint gjennomføre kravene til testen, men jeg vil også supplementere med info om hvordan telefonen kan fungere for hvermannsen og ikke bare tekno hodene.

Lenke til kommentar

Hei, melder meg på som testpilot.

Jeg er en over middels teknisk interessert person, som elsker å utforske nye produkter.
For meg er mobilen ett viktig arbeidsverktøy, så er noe skeptisk til at en telefon "uten" Google kan "levere", men hadde vært veldig morsomt å teste ut hvor fungerende jeg hadde fått denne telefonen.

Har i dag en HTC U11, som skulle vært byttet ut for flere år siden, men som rootet kjører den Android 10 perfekt, så har ikke funnet noe som har fristet nok enda til å bytte den ut. Det at den er rootet gir passe nok utfordringer med å kjøre alt av apper (Bank, Flytog, osv som sperrer rootede telefoner), så en P40 hadde kasnkje vært en perfekt telefon for å få fortsatt utfordringer med å få alt jeg ønsker å fungere :) 

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i å teste telefonen.
Med bakgrunn i omtale av kameraet, samt at jeg veit at kamera er veldig bra på min Huawei nå, så gjør dette meg veldig nyssgjerrig.
Er også spennende å se på appene som kan lastes ned fra Huawei App Gallery.
Har med telefonen som mitt alltid tilstedeværende kamera, og som en nokså avansert fotoamatør, betyr kameraet mest på telefonen. Denne er alltid med.

Håper dere velger ut meg til å teste denne telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg er interessert.

 

Har vært en teknofreak i alle år og jobbet som testansvarlig i blant annet Mobilguiden.no ( nå nedlagt ). For mange år siden var jeg også nominert som årets mobilfreak av Dinside.no som jeg mener Espen Swang vant :-).

De siste årene har interessen roet seg da alt som kommer ut er helt likt. Huawei, Motorola og Xiaomi har vært mine favoritter. Har alltid likt "under dogs" i mobilmarkedet men har siden slutten av nittitallet  testet det aller meste av telefoner i Norge.

Når det kommer til en Android uten Google er jeg dog skeptisk og har sånn sett avkrevet Huawei fremover, men mener enda at Mate 20 Pro var den beste telefonen. 

Er veldig nysgjerrig på Huawei uten Google, så jeg tester gjerne.

 

Morten Elvestrand aka Mobilguiden

 

Endret av Uderzo
fjernet mobilnummer
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en 21 år gammel student som er veldig interessert i å få lov til å bli testpilot for den nye Huawei P40 pro. Jeg har siden jeg var liten vært en teknologi-entusiast og har i over 10 år lest teknologi-nyheter daglig. Jeg har vært innom de fleste mobilmerkene og forskjellige modeller fra hver av de. Mobiler har sjeldent vart mer enn maks ett år før det har kriblet etter å kjøpe noe nytt, men dette endret seg når jeg kjøpte en Huawei Mate 10 pro, en telefon jeg synes leverer på så godt som alle måter. Fordi den begynner å bli gammel og har fått noen skavanker leter jeg nå etter en ny mobil og da er det selvfølgelig P40 pro som frister mest, men jeg er usikker på hvordan den kommer til å fungere i daglig bruk. Jeg tror ikke det vil være noe problem for meg å finne tekniske løsninger som fungerer for det meste, men er det verdt å betale så mye for en telefon som kanskje ikke kan fylle alle mine behov til streaming, banktjenester, og andre utfordringer en kan støte på med manglende tilgang til deler av Google sine tjenester? Det er dette jeg ville vært veldig spent på å teste ut dersom jeg blir plukket ut til å skrive om modellen! 

Jeg er dessuten veldig glad i å ta bilder og er opptatt av opplevd ytelse både i form av hastighet i menyer og bruk, batteri og skjerm. Jeg vil være spesielt opptatt av å utforske hvor stor forskjell det utgjør at mobilen har 90 Hz skjerm også håper jeg å kunne prøve 5G, siden jeg bor i Trondheim. Ellers kan jeg si at jeg har litt erfaring siden jeg har gjort noe lignende da jeg var testpilot for LG G4 når den var ny, og det syntes jeg var skikkelig kult!

Jeg håper på positivt svar! 

Trym J. Ulriksen

Endret av tryakim
Fjerne unødvendig innhold
Lenke til kommentar

Eg er veldig interessert i å prøve ut P40. Eg er kanskje ikkje den mest teknisk avanserte men det er kanskje det er fordel heller ein ulempe. Eg kommer til å gje ærlig tilbakemelding på brukervennlighet og eg syns offte anmeldelser bærer preg av at det er nettopp teknisk prat som eg ikkje nødvendigvis altid forstår ? pluss at eg er over middels spent på kamera delen fordi at eg elsker å ta bilder over alt og av konkrete ting  sånn som strikkeplaggene mine for å sette på nettet. Pluss at nå for tiden er mobilen min viktigste kommunikasjons middelet eg har for å holde kontakten med familien som er spredt rundt i verden. Og det rett og slett frister å få sjå den. ?

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg er en 21 år gammel student som gjerne ønsker gjerne å teste den nye P40 Pro'en! Jeg har for tiden en iPhone 11, men hadde frem til i høst en Mate 20 Pro. Og jeg må innrømme at jeg støtt og stadig har savnet den gamle telefonen min... Det er spesielt kameraets fleksibilitet jeg savner, da jeg føler meg hakket mer begrenset med telefonen jeg har i dag. Dette gjelder forsåvidt det aller meste, da man er litt mer tilbakeholdt i det meste med en iPhone kontra en telefon som kjører Android. 

 

For meg er kameraet og skjermen de to tingene som virkelig trekker meg til en telefon. Jeg har sett en del videoer om den nye P40 Pro'en, og jeg kunne virkelig tenkt meg å utforske disse tingene på denne. Jeg digger den nye formenfaktoren med buet skjerm oppe, nede, høyre og venstre kant, samt 90 hz refresh rate. Og det nye kameraet ser ekstremt spennende ut. Liker veldig godt å ta bilder og er mye ute i naturen, så å få tynt kameraet er ikke noe problem ;) 

 

Det at telefonen ikke har google playstore og forhåndsinstallerte google apper skremmer egentlig ikke meg. Grunnen til dette er at Huawei App Gallery har de aller fleste appene jeg bruker til vanlig. Den eneste appen jeg gjerne skulle hatt er vipps, men den klarer jeg meg uten.

 

Min første Huaweitelefon var en U8800, og jeg var den stolteste i gata da jeg fikk den. Etter denne ble det noen år før jeg gikk tilbake til Huawei, men da Mate 10 Pro kom ut ble jeg helt overbevist om at jeg måtte tilbake til Huawei igjen. Denne var jeg sinnsykt fornøyd med, så når Mate 20 Pro kom måtte jeg ha denne. Jeg liker egentlig å bytte mobilmerke hvert år for å få variasjon, men her måtte jeg gå for Huawei 2 år på rad. Og skuffelsen var stor da jeg fikk høre at Mate 30 Pro ikke ville bli solgt i Norge ved lansering. Så da fant jeg ut at jeg skulle prøve noe helt nytt, og det ble da iPhone på meg. Men jeg føler meg egentlig ferdig med iPhone nå etter et halvt år. 

 

Videre kan jeg fortelle at telefoner og andre teknologiske ting og tang er en hobby for meg, og at jeg bruker ganske mange timer ukentlig på å sitte på YouTube og se på anmeldelser av diverse telefoner, datamaskin, høyttalere osv. Så jeg har rimelig god kontroll på hvordan de fleste telefoner på markedet er. Med denne interessen for ny teknologi vil jeg helt klart se på meg selv som en early adopter. Jeg elsker å sette meg inn i nye systemer og forstå hvordan de er bygd opp. Ut i fra det jeg har sett så langt av den nye P40 Pro'en, tror jeg absolutt denne er helt oppe i toppen, om ikke på toppen, av telefoner i dag. Så dette er definitivt en telefon jeg har lyst til å få teste og tyne!

Endret av trygv3
Lenke til kommentar
Heisann
Ung mann på 21 som er butikksjef for Telenorbutikken Kristiansund. 
 
 
I dag har jeg en iphone 11 Pro Max.
 
Hva er viktig for meg når jeg velger telefon?
 
Her har jeg da en del punkter, den skal være lett og bruke, ha et stort batteri, kamera er selvfølgelig viktig, nattmodus, vidvinkel og zoom, og jeg er avhengig av en litt stor skjerm.
 
Nå som flaggskipet til Huawei kommer uten forhåndsinstallerte apper fra google, må jeg være så ærlig og si at jeg er veldig spent på å se hvordan opplevelsen er uten. 
 
Fra øyeblikket du tar telefonen opp fra eska, logger deg inn og benytter sky-lagring for eks. Egentlig bare spent og nysgjerrig på hvordan hele brukeropplevelsen på telefonen er, fra start til en ca to ukers bruk. 
 
 
Mitt forhold til Huawei
Har aldri eid en telefon fra Huawei før, men  etter flere år med salg av mobil, blitt veldig godt vant med de. 
 
Etter å ha jobbet med mobilsalg i flere år har jeg vært litt med igjennom den store utviklingen til Huawei. 
Var ikke noe stor fan av telefonene i 2017, men dette har endret seg. Da vi fikk demotelefonen av P30 Pro fikk jeg teste den litt før vi skulle stille den ut på vårt mobilbord. 
 
Testen jeg tok var selvfølgelig av telefonen sin unike zoom, hvor jeg tok tre bilder: et vanlig, 10x og 50x.
Dette er bilder jeg bruker for å overtale/selge inn P30 Pro hos kunder. 
Da de ser den ekstreme kvaliteten på kameraet er det vanskelig å ikke velge den, veldig mange av disse kundene er tidligere samsung-eiere som vil ha en telefon med android. Den skal ha et godt kamera, godt batteri og du skal gjerne få litt mer for pengene. 
 
Hadde vært utrolig kult og fått muligheten til å teste det nye flaggskipet deres, og ikke minst bidratt til å gi en god produktanmeldelse da telefoner er det jeg jobber/lever av.
 
Mvh
Fredrik Neergård
Lenke til kommentar

Hei til dere alle (og gratulerer i forkant til alle vinnere)!

Jeg er en teknologifrelst person som alltid har vært i forkant ute med å prøve ting, selv om de er litt på kanten og det kommer ofte mye rare ting fra kina i posten. Jeg studerer programmering på dagtid og på kveldene sitter jeg og fordyper meg i pentesting (snill hacker). 

Pr dags dato har jeg en xiaomi pocophone f1 da jeg måtte teste hvor bra telefon jeg greide å få for minst mulig penge. Tross noen bugs så er den helt OK; ikke bra, super eller stilig, men helt ok. Mobilen plinger av advarsler hele tiden i apper som går eller oppdateringer som venter etc. Jeg skriver ikke mye tekstmeldinger men det går mye i snap og messenger så bilde delen av telefonen er jeg ganske opptatt at er topp. Jeg liker også å dele bilder med familien så det å ta opp telefonen og ta et bilde uten mye mikkmakk er noe jeg setter pris på. Enten om hunden gjør noe morsomt eller om jeg ser  et potensielt fint bilde i en ramme. Samtidig vil jeg ha muligheten til å sette den på et stativ fikle med innstillinger for å få de best mulig, her kommer da deres nattmodus inn og zoomen. Never miss a shot!

Jeg syntes appgallery virker veldig spennende og som en potensiell apputvikler i fremtiden ser jeg mye muligheter her. Samtidig digger jeg at det endelig kommer en verdig match til google og apple.

Batteri er noe man aldri får nok av så det skal nok få kjørt seg, men hovedgrunnen til at jeg søker er:

1. Appgallery
2. Kamera

Dere blir ikke skuffet over å velge meg som testperson!

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å være testpilot av nye Huawei P40 Pro.

Har mellom 2008-2019 sverget til iPhone. Men da jeg i fjor trengte ny telefon skjønte jeg at tiden var inne til å prøve noe nytt. Jeg innså at Android hadde utviklet seg til å bli ganske likt IOS. Så jeg satte meg noen kriterier for kjøp av ny telefon. 

Følgende kriterier innebar at den skulle ikke være en iphone, den skulle ha et bra batteri, bra kamera, samt at den skulle være kraftig nok som en toppmodell, uten å måtte koste skjorta.

Jeg endte opp med ikke å kjøpe pro utgaven, men den "vanlige" utgaven av Huawei P30.. Jeg har hatt den i snart et år, å selv om overgangen fra IOS å til Android var uvant i starten, så har jeg ikke angret ett sekund. Å elsker den like høyt som den dagen jeg kjøpte den.

Min interesse for teknologi, å i hovedsak mobiltelefoner har vært dær siden før smarttelefonenes inntog på markedet. Å i de utallige artiklene jeg  har lest om diverse telefoner har jeg drømt meg bort om at en sånn jobb om å teste telefoner å skrive anmeldelse av dem hadde vært en drømmejobb.

Har også sett utallige anmeldelser å unboxing videoer av masse forskjellige telefoner. Noe jeg også finner ekstremt interessant.

Det at P40 pro ikke har google's apper bekymrer meg ikke i det hele tatt heller.

Kameraet ser også hinsides bra ut! 

Håper med dette at jeg er med i betraktningen om d"dømmejobben". 

Å få teste ut fantastiske Huawei's nye flaggskip. 

Lenke til kommentar

Hei! 
jeg ønsker gjerne og bli testpilot for huawei sin nye model p40 pro. Da jeg er en trofast huawei bruker gjennom mange pr og har prøvd/hatt alle modeler bortsett fra de nyeste nå. Jeg deler gjerne mine erfaringer/tips osv med god omtale både her og hos huawei. Hilsen Kim :)

Lenke til kommentar

Kunne vært spennende å prøvre ut denne. Jeg bruker telefone mye gjennom dagen med diverse apper, ta bilder, samtaler og annet nødvendig. Er jo nysgjerrig på ny teknologi å liker å utforske å prøve nye ting. En ting som er litt spennende er hvordan en telefon som ikke har play store vil fungrere i det daglige kontra en telefon som har det. Hvilke apper vil man få tak og hvilke får man ikke tak i. Hvordan vil dette gi utslag i den daglige bruken. Hvor godt er kamera på natt og vanlige bilder kan og vil være spennende å prøve ut.

Hvordan den kobler seg opp mot hjemmeautomatastjon, får man app til dette f.eks. Hvordan batteriet holder gjennom en dag med aktiv bruk med musikkavspilling, youtube, mailer og nettlesing og annet forfallende. Samtidig som den er med på jobb inne på ett kjølelager og inn i varme i pauser. Hvordan vil dette påvirke mobilen?. Hvordan ligger den i hånden og hvor lett er det å betjene med en hånd... mange ting man kan utforske å teste ut og som jeg vil da prøvfe å få utforsket om jeg skulle være en av de heldige som blir trukket ut.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne være testpilot. Jeg har alltid vært interessert i teknologi og studerer innenfor dette nå, til sivilingeniør. Jeg er 19 år og relativt ung og føler jeg er i en god generasjon for testing av mobil. Jeg har hatt iPhone og Android, og nylig også en huawei. Absolutt best fornøyd med Android og huaweien har holdt veldig god standar til nå og ønsker og teste det nyeste og utforske det nyeste. 

Jeg er veldig aktiv og glad i å ta bilder. Jeg har også veldig nytte av bra videopptak til analyse av meg selv når jeg trener. Så bra kamera er viktig for meg. Og kommer evt til å bli testet nøye. Med idretten blir det også endel reising så jeg er også opptatt av batteritid, at mobilen overlever enstund.

Jeg har også lenge irritert meg over flere "ubrukelige" ferdig installerte Google apper, og er veldig spent på om løsningen til den nye huawei er en bedre løsning. Dette er noe jeg er spent og nysgjerrig på. 

Jeg mener jeg fyller alle krav og hadde blitt en utmerket testpilot for dere. Vokst opp som mobilgenerasjonenen. Kommer til å gi en ærlig testraport fra ett ungt perspektiv. 

 

Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
  • Gjest fjernet fremheving og avklistret denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...