Gå til innhold

Diskusjon.no og Huawei søker testpiloter – bli en av de første til å teste Huawei P40 Pro


Anbefalte innlegg

I samarbeid med Huawei søker Diskusjon.no rundt fire testpiloter som får mulighet til å bli blant de første i Norge til å teste nylanserte Huawei P40 Pro.

Hva innebærer det å være testpilot?

Som testpilot forventes det at du deler dine erfaringer med telefonen i forumet, hvor du på slutten av testperioden legger igjen en brukeranmeldelse i forumet med en karakter.

Vi ønsker også at testpiloten utforsker kamera, utseende, batteritid og den nye appbutikken til Huawei, AppGallery.

Testperiode: Uke 17 og 18.

Jeg vil bli testpilot - hvordan deltar jeg?

Send en interessemelding gjennom å svare på denne tråden, med en kort beskrivelse hvor du forklarer hvorfor du er interessert i å teste telefonen, og hvorfor du tror at du hadde vært en god testpilot. Vi vektlegger høy teknologiinteresse, og det teller positivt dersom du ser på deg selv som en early adopter - som trives med å bruke og teste ny teknologi.

Diskusjon.no kommer til å kontakte aktuelle kandidater i en privat melding på forumet over påske.

Vilkår:

  • For å delta må du være 18 år eller eldre
  • Testpilotene forventes å være aktive i forumet og dele erfaringene med produktet underveis i testperioden.
  • Når testperioden er slutt, forventes det at testpilotene skriver en anmeldelse på ca. 500-1000 ord. Senest 10. mai.
  • Aktuelle kandidater vil bli bedt om å oppgi personinfo. Av disse vil vi plukke ut våre testpiloter som blir kontaktet på epost.
  • Som takk for hjelpen får du beholde telefonen om kravene over er oppfylt.
  • Diskusjon.no/TU Media kommer til å samle inn adresse som er nødvendig for å sende telefonen. Disse opplysningene blir lagret iht. personvernforordningen i Norge.

Les mer om telefonen her: https://consumer.huawei.com/no/phones/p40-pro/

Obs: Pilotprogrammet arrangeres på oppdrag av Huawei. Dette er en annonse, og tråden er forbeholdt påmelding som Huawei-testpilot. Alle innlegg som ikke er påmeldinger til testpilotprogrammet, vil bli flyttet eller fjernet

Untitled-30.jpg

Endret av Bardaga
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • TSP fremhevet denne emne
Videoannonse
Annonse

Jeg kan teste Samsung, jeg har nå en samsung xcover 4s som jeg kan fortelle er den beste telefonen for min del ,kamera ikke bra,men den er veldig  solid ,jeg har ramla mye ,sist to meter rettt ned i asfalten og fikk mitt første brudd telefonen fløy alle veier men jeg satt den sammen og den fungerer fint og jeg har blitt overrasket over hvor solid den er samt at den er billig ,den holder til det meste,jeg kjøpte meg en Samsung s8,åpnet boksen,tok ut tlf og mista den fra 30 små cm ned resultat,knust i hjørnet,og total ubrukelig blitt,forhørte meg om skjermbytte,det koster omtrent mer en tlf så jeg sitter med en telefon totalt ubukelig og det føles ikke berikende og der er tommel ned,12 tomler ned faktisk ikke bare for ikke bare er det elendig skjerm men kostbar å reparere, nå har jeg Samsung s20 ultra 5g gray,sikkert kjempebra men jeg trives best med min Samsung galaxy cover 4s,jeg mener meg kvalifiserttil å teste deres telefon for jeg har tlf siden den ble oppfunnet,Motorola klipp klapp mener jeg den het og etter der hauger med telefoner og slag,Apple når ikke Samsung til knærne engang er min mening

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i å teste telefonen.

Etter å ha benyttet en rekke ulike iPhone-modeller, konverterte jeg nylig til Android (Motorola). Dette satt litt langt inne, men jeg er overraskende fornøyd med konverteringen. Jeg har forsåvidt alltid vært fan av Google og nå har jeg etestet begge disse systemene og har god erfaring å dra fra når det gjelder å se på ytelse, både med tanke på batterikapasitet, hastighet på telefon, hvordan apper kjører på den og annet. Jeg er teknisk interessert, det har jeg alltid vært og har alltid vært interessert i nyvinninger. Den eneste grunnen til at jeg ikke alltid har helt nye telefoner er økonomi, men jeg har hatt smarttelefoner i over et tiår nå.

Som mor er jeg glad i å ta bilder og vil teste denne funksjonaliteten i høy grad. Jeg har ikke kamera, så jeg benytter primært telefonen til både bilder og filming.

Jeg har erfaring med Apple og Google din appbutikk, denne erfaringen kan benyttes til å vurdere Huawei sin nye konkurrent til disse. Det blir interessant å se hvor konkurransedyktig denne er.

Telefonen benytter jeg til mangt. Underholdning, verktøy, chat, spill, fjernkontroll, vekkerklokke, kamera og mer. Som for så mange andre, dekker telefonen mange behov hos meg.

Dersom dere har spørsmål, ikke nøl med å spørre meg.

Mvh Kristin

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i å teste

Jeg har hatt de fleste topptelefonene til Samsung opp igjennom, og har i tillegg hatt noen fra Apple og OnePlus rett og slett for å teste ut litt diverse. Jeg har vurdert huawei en stund, men har vært litt usikker, blant annet på grunn av mangelen på google apps i nyere tid, så det hadde vært interessant å få teste denne og se om det er noen apps jeg mangler, og eventuelt om jeg kan finne noen alternativer til de appene jeg eventuelt savner/mangler.

 

Jeg er uten tvil en early adopter som liker å tukle litt for å få ting til å virke som jeg vil, som er den største grunnen til at jeg foretrekker android fremfor iOS. Jeg har også lenge hatt lyst til å teste Huawei sin "flavour" av Android over lengre tid, så jeg håper dette vil være en mulighet til å gjøre akkurat det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er en eldre kar som raskt nærmer seg pensjonsalderen.
Bruker pr. dato telefoner med Sailfish OS, Blackberry 10 OS i tillegg til en iPhone 6S ("tvungent" pga Microsoft Authenticator, Teams, reiseapp og litt anna smårusk som ikke er tilgjengelig på de andre).
Og en gammel Nexus tab fra 2012 med Lineage OS installert.
Er ikke en såkalt "early adopter", men er godt over gjennomsnittet interessert i data/mobil.
Forlot Android for noen år siden, hovedsakelig som et ledd i et antakeligvis fåfengt forsøk på å unngå den massive trackinga fra Google.
Denne tlf fra Huawei virker interessant, spesielt kameraet. Har også en gammel Nokia 1020 i huset, har ikke sett noen telefon med et like godt kamera til en vettig pris som kan måle seg.
Er stort sett vant til "appbutikker" med relativt sparsommelig innhold. Kan være interessant å se om den kan erstatte iPhonen der.Ellers går det mest i e-post, Mastodon, surfing, musikk, noe (motvillig) Snapchat, synking av det meste mot Nextcloud, noe betaling med bitcoin. Har holdt meg unna vipps og mobilbank (med app).
Ser at Sailfish OS ikke helt henger med når det gjelder apper. Det går stort sett greit, men det blir interessant å se om Huawei kan erstatte Android/Apple og være et supplement til andre OS.

 

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i å teste.

Om man ser på min posthistorikk så pleide jeg å være en ivrig fan av Android, men jeg byttet plutselig side etter iPhone 11 Pro ble lansert. Har tidligere hatt Huawei P9, P10 og P20 og likte telefonene svært godt, så det hadde vært veldig spennende å se hvor Huawei er i løypa nå, 2 år etter jeg videresolgte min P20.

Som nevnt er jeg nå tilbake i iOS-verdenen der nesten alt fungerer perfekt. Men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Huawei nå står seg mot Apple. For det er vel ingen hemmelighet at Huawei har kopiert mye av Apple, så det hadde vært artig å sammenlignet.

Kanskje jeg hadde havnet tilbake i Android-verdenen etter å prøvd Huawei igjen? Hvem vet, men jeg tror uansett jeg kommer tilbake en eller annen gang :)

Lenke til kommentar

Kunne vært spennende å teste en slik telefon. Har en del erfaring fra de fleste merker telefoner og blant annet Xiaomi og Fujitsu, som kommer uten de typiske Google Appene. Har gjennom årene hatt gode forhold til både iOS, Android, Blackberry, Bada og Windows Phone.

Har pr idag en Samsung Galaxy S10+ som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg er en slik som bytter telefon 5-6 ganger i året for å lete etter den perfekte telefonen. Kjøper og selger alt mulig rart på Finn og kommer borti det meste av telefoner, nettbrett og datautstyr ellers. Prøvde meg på en P20 for et halvannet års tid siden og fikk det ikke helt til. Er spent på om dette er endret på nyere versjoner av Huawei telefoner.

Har en spesiell egenskap som gjør meg egnet til dette og det er et lite handikapp som gjør at jeg ofte ser ting på en helt annen måte enn folk flest. Så blir jeg valgt ut til å teste denne vil det bli en ganske unik tilnærming til hvordan den fungerer for meg. Er for øvrig permittert, så jeg har tid til å gjøre grundige utprøvelser og litt mer omfattende tester av de forskjellige aspektene ved en slik telefon.

Håper å få sjansen til å vise hva jeg mener.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar

Veldig interessert i å teste Huawei P40 Pro. :) 

Har de siste årene hatt alle toppmodellene til Samsung i S-serien. 
Bruker i dag Samsung S10 som "daily driver", men har også Apple iPhone 11 Pro.

Jeg jobber innenfor telecom, så for meg er det helt naturlig å være "early adopters" av ny teknologi. 
Ikke bare mobil, men "gadgets" generelt.

Det jeg er mest spent på med Huawei P40 Pro er hvordan de har "løst" problematikken rundt Google-tjenestene. 
Så er veldig spent på å få testet AppGallery og sett utvalget man har der kontra vanlig Google Play og Apple Appstore.

Kamera er også noe jeg har stor interesse av, spesielt slow motion.

Utover det vil jeg se hvor enkelt en Huawei-mobil kan snakke med en Huawei-laptop. 
Det så veldig enkelt ut på et Huawei "keynote" jeg så for en tid tilbake.

Ellers hadde det vært moro om jeg fikk muligheten til å teste 5G via våre tjenester, men det hadde nok bare vært en bonus :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Eg melder meg gjerne på!
Lenge siden begynte eg med NexusOne og Samsung, før eg gjekk over til iPhone. Nå har eg både iPhone, iPad Pro, Macbook Pro, Macbook. Dog, eg er ingen "Apple fan-boy" og har har nokså lite merke lojalitet. Eg setter pris på funksjonalitet, kvalitet og selvfølgelig valuta for pengene.

Derfor ville det vert spennande å sette opp Huawei P40 Pro mot iPhone. Er det mulig å ha iPad/Macbook til job, men fortsatt få glede av Huawei? Kan den måle seg med iPhone når det kommer til integrering (via google-tjeneseter, f.eks)? 

Kva med ansiktsgjenkjenning/fingersensor, er den betre enn på eldre iPhone? Kor enkelt vil den samarbeide med trådløse høytalere rundt om i huset (AudiPro, Vifa) både via BT og wifi? Kva med Dyson, Airthings og Philips? Apple/osi har sine små utfordringer.
Kamera er den eg er mest spent på! Eg digger (og eier) Leica, så eg har stor trua her! Det er ingen tvil 5x Zoom hjelper, men kva med resten av sensorer og programvare? Kan eg få bra bilder av liten og aktiv valp med mobil (både inne og ute)? iPhone skuffer her.

Kven veit, kanskje eg går tilbake til Android/Huawei etter det? Eller får bekrefta at iPhone fungerer rett og slett betre for min sin del.

Lenke til kommentar

Jeg tester gjerne P40 pro :) Jeg har de siste årene hatt Samsung note 8, iphone x, huawei mate 20 pro, iphone xs, samsung note 9, huawei P30 pro, note 9 for andre gang og nå iphone 11 pro. Jeg er mest nysjerrig på hvordan huawei nå er uten google play store og det er egentlig det eneste som holder meg tilbake fra å handle P40 pro nå som de har fått skikkelig ansiktsgjenkjenning på den også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Hei!

Jeg er meget interessert i å test Huawei P40 Pro av følgende grunner:

Kamera:

Den har en av markedets største bildebrikke i en mobiltelefon, og jeg har store forhåpninger om at dette vil slå positivt ut. Spesielt for bilder som blir tatt i mørke omgivelser. Så kameraet er absolutt det jeg har størst forventninger til da Huawei samarbeider med Leica om dette, og er kjent for å være ledende i dette sjiktet.

Software:

Videre har jeg hørt mye positivt om EMUI. Det skal være godt optimalisert, også for å få batteriet til å holde lenge (noe jeg sliter voldsomt med når det gjelder Samsung og tidligere iPhone modeller).

Hardware & Design:

Alt dette skal hjelpes frem av Kirin 990 5G, som ble introdusert i Huawei Mate 30, som dessverre ikke ble tilgjengelig i Norge når den ble lansert. Displayet er på 90Hz, som gir gode overganger og er mer behagelig å benytte og se på. Displayet synker ned i rammen på en veldig fin og unik måte, som jeg liker veldig godt. Sist, men ikke minst virker ansiktgjenkjenningen mye sikrere enn det mange andre produsenter tilbyr (nesten bare Apple som er i nærheten).

AppGallery:

Meget spent på å se hvordan det nye biblioteket kan konkurrere med Play Store(google). Jeg er ikke så opptatt av kvantitet, men av hvilket innhold som er tilgjengelig. Jeg håper og tror at dette vil gå fint, selv om noen apper helt sikkert mangler i starten.

Hvorfor er jeg en god testpilot?

Bakgrunn:

Jeg er ingeniør og jobber med elektronikk. Jeg liker godt å gå i detaljene, og setter meg alltid godt inn i nye teknologier når de kommer.

Jeg har et godt sammenligningsgrunnlag med andre merker som Samsung og Apple, og er spent på å finne Huawei sine styrker og hvor disse ligger.

Jeg har vært aktiv i mobilforumet i det siste, da jeg er på utkikk etter en ny telefon og kjenner flere toppmodeller sine styrker og svakheter allerede. Håper jeg får muligheten til å teste P40 pro.

Aktiv deltaker:

Jeg ønsker å fortsatt være aktiv på dette forumet, og optimalisere telefonen ved å få og gi tips til andre. Det er en av styrkene her på diskusjon.no.

Strukturert og ryddig:

Jeg ønsker å legge ned tid for å gi tilbakemeldinger og omtaler som er enkle å lese, og er så ryddig som mulig (litt slik som jeg har strukturert denne søknaden).

Allsidighet:

Videre må alle funksjoner testes, og jeg vil også legge vekt på hvor godt den fungerer som en telefon som hjelper meg i arbeidshverdagen, så vel som på fritiden. Jeg vil gi en grundig analyse av hvordan den fungerer i ulike settinger.

Alt dette ønsker jeg å bidra med om dere velger meg, og litt til.

God påske! ? 

 

Endret av gurka
formatering :)
Lenke til kommentar

Hei! 

Det hadde vært moro å teste denne. Jeg har hatt Huawei tidligere (P9) og det kunne vært interessant å se hvordan utviklingen har gått. Jeg bruker også Huawei laptop, etter hva jeg forstår skal det være noe funksjonalitet for enkel sammenkobling mellom de to. Det kunne vært praktisk, og verdt å sjekke ut. 

Jeg liker gadgets og dingser, bruker telefonen mye og er glad i å ta bilder. Lyd over Bluetooth vil også bli behørig testet. Anser meg selv for å være greit teknisk oppegående, men klarer jeg meg uten Google apps? Det får tiden og anmeldelsen vise. ?

Send PM hvis det hørtes interessant ut! 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i å være test pilot, som software utvikler er jeg godt over middels teknisk og alltid elsket gadgets og harde pakker til jul. 

Jeg har prøvd så godt som alt av os tidligere, og har faktisk en p20 pro nå, etter 2 år, lengste jeg noen gang har hatt en telefon. Rett å slett fordi jeg fremdeles sliter med å finne noen som kan konkurrere på kamera og den fungerer såpass bra at jeg har slit med å rasjonalisere oppgradering til p30 pro eller lignende. Men nå begynner batteri levetiden å gå nedover, men holder fremdeles en dag med middels bruk. 

En ting som sannsynligvis skiller meg fra de andre er at jeg ønsker å undersøke om hva det er mulig å få med microG.org her, om det er mulig å hjelpe apper som er vant til at GMS alltid er tilgjengelig ved å legge inn en open-source variant som ikke rapporter alt videre til Google. Hele opplegget er helt lovlig og hvis mulig å scripte, kan dette være en enkel måte for mann i gata å få GMS uten å faktisk infisere den med alt Google. 

Fortsatt god påske

Endret av TheWindWaker
Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg å teste rett og slett for å se om Huawei klarer noe mobilverdenen trenger. Nemlig å konkurrere uten å ha Google Play eller å være en ios enhet. Jeg har fulgt med stor spenning på hva som skjer med Huawei og heier veldig på at de skal klare å fortsatt være en faktor på mobilmarkedet. 
 

Har også sett mrwhosetheboss sine videoer om de nye Huawei telefonene og synes det ser spennende ut. 

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne teste denne telefonen. Jeg bruker i dag P30 Pro og har kikket litt på P40 Pro som en mulig neste kandidat. Jeg liker å ha de nyeste telefonene og er veldig glad i å teste ny teknologi. Jeg er veldig spent på hvordan denne er å bruke og om den kan erstatte en telefon med Google Services. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for mange gode søknader! Vi går igjennom alle fortløpende denne uken og vil ta kontakt med aktuelle kandidater på privat melding. 

Minner om at det fortsatt er mulig å vise interesse for å bli testpilot ved å legge igjen en kommentar i tråden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne

 

Jeg er interessert i å være testpilot for Huawei P40 Pro. 

Har stor interesse for mobil teknologi og det er den delen av dette forumet jeg oppholder meg mest i. Er også ganske skriveglad som man kan se på en del av innleggene mine i dette forumet. 

Jeg sjonglerer i dag mellom iPhone 11 Pro Max og en Samsung Galaxy Fold i daglig bruk, så vil si jeg har kan kvalifisere som early adopter ved at jeg hoppet på brettbare mobiler så snart dette kom i salg og at jeg i tillegg liker å ha en fot i de ulike operativsystem-leirene iOS og Android. Har i tillegg en Huawei P20 Pro som "reservemobil" og syntes det virker spennende å prøve ut en mobil uten Google sitt økosystem for å se hva Huawei får til med sin applikasjonsbutikk og rammeverk. 

Huawei er etter min erfaring blant de beste på kamera-fronten, topp batteritid og kjent for å ha gode egenutviklede prosessorer på nivå med det beste fra Qualcomm og Apple. På hardware-fronten er det vel få som kan slå dem og nå blir det interessant å se hva som skjer på software-fronten når de går sin egen vei med Android uten Google. 

Lenke til kommentar

Er meget interessert i å teste!

Har til daglig en Huawei P20 Pro jeg har vært utrolig fornøyd med de siste par årene og har lett i hele 2020 etter en god nok grunn til å oppgradere til en ny flaggskiptelefon. Veldig mange har telefoner i minst 2 år, og venter på det riktige tidspunktet hvor det neste hoppet føles stort nok. Jeg mener jeg kan legge fram et godt og oversiktlig syn på hvor Huawei P40 Pro vil ligge på det norske markedet i forhold til konkurrentene, og hvorfor man eventuelt burde oppgradere til denne telefonen(Kan man leve uten Vipps og mobilbank? Kommer dette snart?) Sammenligner gjerne også bilder med P20 pro og P40 pro. 

Jeg hører til den gruppen hvor jeg hadde kjøpt P40 pro på dagen hvis de hadde hatt avtale med Google da ut ifra spesifikasjoner og tester er det vanskelig å si noe negativt om telefonen. Også basert på verdi for pengene og tidligere erfaringer har jeg blitt glad i Huawei som var en total fremmed for meg som forbruker for bare et par år siden. 

Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
  • Gjest fjernet fremheving og avklistret denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...