Gå til innhold

Kriser stimulerer til kreativitet. Vi trengte dette sparket bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"De tilbyr gratis webinarer når fysiske konferanser blir avlyst, mest for å holde publikum varmt i påvente av å kunne åpne konferansesalene igjen, der billettprisene er høyere, utstillere betaler for å vise fram produktene sine og deltakere motiveres av å møtes."

Den digitale hverdagen i en "Korona tid", sett med en journalist sine briller.

Kanskje journalistene også har nytte av innspill fra oss på den andre siden, brukerne.

Jeg har vært med lenge på kommentarfeltet til TU, og setter stor pris på debatter med kompetente folk.

Hole fokuserer mye på media, sett fra en økonomisk synsvinkel, som er viktig.

Selv om mage av leserne mener det er dårlig gjort av TU å legge mange artikler bak en betalingsmur, så mener jeg det motsatte. Kunne gjerne betalt mer for en digital plattform med høy kvalitet.

Etter min mening er kommentarfeltet blitt gradvis bedre med årene, ved at det er mindre av kommentarer som: "Du trenger ikke søndagsskolen en gang for å forstå det eller det".

Fortsatt opplever jeg kommentarer som utelukkende har personlig innhold, og selvsagt må folk få uttrykke sin frustrasjon også, men samtidig har slike kommentarer liten verdi.

Jeg for min del har som prinsipp å ikke svare, og mener jeg har tenkt gjennom denne problematikken, og har Elie Wiesel sine ord i bakhodet: "Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet". Det kom frem signaler om jødeutryddelsen mens det stod på, men de som skrev om det ble enten ikke trodd eller fortiet.

Et tankekors, etter min mening, som sier at det er viktig for media å slippe folk til.

Er derfor skeptisk til NRK som etter min mening bruker "Personvernet" som alibi for å stenge "Ytring". Så lenge bare deres egne meninger slipper frem til offentligheten, er NRK et maktorgan. Karl I Hagen følte også på dette, da han i sin tid kalte NRK for ARK.

Til sist: savner en politikk fra TU som gjør at de som får artiklene sine publisert, også forplikter seg til å være litt med i debatten etter artiklene.

Er også litt frustrert over manglende muligheter for å bestemme plassering og størrelse på bilder.

Endret av aanundo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...