Gå til innhold

Komme inn på studiet


ITBro

Anbefalte innlegg

Jeg har regnet ut gjennomsnittlig snittøkning i et studie (Anvendt Datateknologi ved Oslomet) de siste 10 årene og landet på 1.3.

Akkurat nå er snittt 54.1 og jeg har 55.18 som poeng (Ordinær Kvote). Hvis snittet øker med 1.3 blir det 55.4 og jeg ligger under med ca 0.2 poeng. Har jeg fortsatt en sjans på å komme inn? Vet at snittøkningen kan variere kan gå ned ved at det er færre søkere pga f.eks korona eller det kan være at flere vil søke i år. Jeg kommer jo til å konkurrere med andre som har ordinær kvote men lurer på om jeg fortsatt kan komme inn? 

Kontaktet samordnaopptak og de sa de tok inn ca 20 stk fra ventelista i fjor men at det kan variere. Er det stor sjanse at jeg havner i top 5 verstefall top 10 i ventelista hvis jeg er 0.2 poeng under snittet etter at det har økt? (forursatt at det øker med 1.3 poeng)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...