Gå til innhold

Her er PlayStation 5-kontrolleren


Anbefalte innlegg

Er det blå lakk/blå plast eller lys? Håpar i så fall ein kan skru det av. 

Eg har brukt Xbox-kontroller, X360, XOne, PS1, PS2, PS3, PS4, og det tar ikkje lang tid før eg blir vane med det eg har i hendene. Om stikka står her eller der så merkar eg ikkje noko til det etter ei stund.

Blir sikkert bra dette her. Ved lengre peridoar med speling ligg ikkje DS4 heilt ideelt, spesielt merkar eg det på fingrane som støttar kontrollen på undersida. Håpar det er litt framgang der. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (51 minutter siden):

Feil.

snip

 

ism_InnleggNO skrev (58 minutter siden):

Det stemmer nok heller ikke. De aller fleste spillene vil være bakoverkompatible ved launch. Det Cerny sa var at de hadde testet de 100 mest spilte spillene. De tester selvsagt mange, mange flere før launch.

Se der ja, men det er jo bare positivt og skulle forsåvidt bare mangle.

Men antar resten er korrekt :)

Lenke til kommentar
9 hours ago, DKC said:

Vanskelig å dømme utifra bilder, men ser ut som den vil ligge bedre i hånden enn DS4.

Liker ikke at X, O osv ikke har de ikoniske fargene. Den ble veldig matt nå.

Håper på en klassisk variant med klassiske farger på knappene. Blir uansett ikke kjøp første par årene.

Det at de ikoniske fargene på knappene er borte var også det aller første jeg la merke til. Det ser veldig trist ut uten, spesielt på en svart kontroll.

Ellers ser den jo grei ut. Om jeg kan velge hadde jeg bytta om venstre analogspake og d-pad da jeg synes det er litt bedre slik det er på xbox og nintendo switch, men jeg klarer meg helt fint med det oppsettet der. Når det er sagt tror jeg aldri Sony vil gjøre en endring der, da det har vært sånn helt siden den første DS kontrolleren.

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Henrik™ said:

Ellers ser den jo grei ut. Om jeg kan velge hadde jeg bytta om venstre analogspake og d-pad da jeg synes det er litt bedre slik det er på xbox og nintendo switch, men jeg klarer meg helt fint med det oppsettet der. Når det er sagt tror jeg aldri Sony vil gjøre en endring der, da det har vært sånn helt siden den første DS kontrolleren.

Problemet er heller at du ønsker å bruke gamepad i spill der mus og tastatur er overlegent. Hvis du holder deg til å bruke gamepad i spill som er egnet til gamepad er D-Pad-en akkurat der den skal være. Selv 3D-plattformere og JRPGs er bedre spilt med mus. Sett at du spiller et moderne JRPG med aktive kamper og 100 timer innhold, så er det bare sorgen å spille ineffektivt alle de timene hvor du hele tiden kunne ha kontrollert kameraføringen og karakteren på en langt bedre måte med mus. Omtrent som å kjøre Trondheim - Oslo uten å gire opp. FPS med gamepad er så sjanseløst at det ikke er verdt å nevne engang. Bilspill er for ratt og pedaler. Da sitter man igjen med 2D-platformere, slossespill, tetriskloner, old scool JRPG (før 3D) og litt til som er egnet for gamepad.

Det eneste stikkene duger til er å skifte våpen i plattformspill som har mange våpen for eksempel Axiom Verge, eventuelt å programmere hotkeys til dem. 3D-kameraføring er de ikke egnet til.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
TheDarkSapling - SCM skrev (8 timer siden):

Hem, nå er det vanskelig å vite hvem av oss som har rett. ?? Jaja, tiden får vise oss hvem som har rett. Pga jeg sier det er at jeg vet ikke hvem av oss har hørt rykte. ?

 

Hva om, jeg har rett, da vil Sony miste meg som kunde til slutt. ???

Og hva om du har rett, da vil Sony glede veldig mang Ps elskere. ???

Det er ikke vanskelig i det hele tatt å vite hvem som har rett, for Sony har kommet med offisielle uttalelser på samtlige av disse punktene. Du tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, ulle1040 said:

Vi får se hvordan de implementerer det på et hardware nivå, virker sannsynlig at deres approach blir som Xbox i mine øyne, men det får man bare vente å se. 

 

Gyro-controls er det vel ingen som ønsker seg, ser på dette som positivt. 

 

Når det er sagt, implementering av mikrofon i kontrollen er nytenkende og hvis dette fungerer bra synes jeg Sony har gjort noe smart her. 

Det spørs jo om de har gode algoritmer innbakt for å kansellere ut slik feedback og ekko som oppstår for spillere som kjører lyden ut i høytalere.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Feil.

https://blog.us.playstation.com/2020/03/18/unveiling-new-details-of-playstation-5-hardware-technical-specs/

 

"A quick update on backward compatibility – With all of the amazing games in PS4’s catalog, we’ve devoted significant efforts to enable our fans to play their favorites on PS5. We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5."

 

"In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch."

Lurer på hvordan det blir med RDR2-spillere. Jeg har mitt PS4-spill som nedlastbar. Vil det komme en PS5-versjon, og vil det bli gitt noen muligheter å da få migrert uten å betale for et helt nytt spill? Vil PS4-versjonen se digg ut i et PS5-miljø, eller vil ikke spillet ta seg nytte av den nye hardware. Naturscener i RDR2 ville jo ha potensiale for å se noe bedre ut med en slik ny hardware, eller?

Oppgraderingstilbud er vel ikke noe særlig nyttet i Playstation-verdenen til nå ihvertfall?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

G skrev (Akkurat nå):

Lurer på hvordan det blir med RDR2-spillere. Jeg har mitt PS4-spill som nedlastbar. Vil det komme en PS5-versjon, og vil det bli gitt noen muligheter å da få migrert uten å betale for et helt nytt spill? Vil PS4-versjonen se digg ut i et PS5-miljø, eller vil ikke spillet ta seg nytte av den nye hardware. Naturscener i RDR2 ville jo ha potensiale for å se noe bedre ut med en slik ny hardware, eller?

 

Du vil kunne laste ned eller putte i disken av det spillet du allerede har kjøpt. Spillet kommer til å yte marginalt bedre, men ikke forvent en revolusjon. Dette kom direkte fra Mark Cerny himself.

Lenke til kommentar

Et oppgraderingstilbud kan man vel bare glemme også? Har aldri vært vitne til slikt før på Playstation-verdenen. Gitt at Rockstar gidder å kode om til PS5 da. Kan jo hende det heller kommer et RDR3? Men slike spill pleier jo å ta mange år å utvikle derfra, så det kommer kanskje heller til PS6?

Endret av G
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 minutter siden):

 

 

Du vil kunne laste ned eller putte i disken av det spillet du allerede har kjøpt. Spillet kommer til å yte marginalt bedre, men ikke forvent en revolusjon. Dette kom direkte fra Mark Cerny himself.

kan jo potensielt komme remastered utgave. likt som det gjorde av last of us til ps4.  Men da må man nok kjøpe spillet på nytt. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (56 minutter siden):

3D-kameraføring er de ikke egnet til.

Uenig med deg. Spill som GTA og andre 3D-spill der kameraføring er viktig er kontroller helt fantastisk. Hvis det er singleplayer så klart. For multiplayer må man ha mus og tastatur for presisjon med mindre de har aim-assist til kontrollere. 

Jeg har prøvd å spille både GTA, The Witcher og Zelda og andre spill med mus og tastatur og det er så mye mer avslappende og mer naturlig å spille med kontroller. Spiller du first-person så er mus bedre, men for third-person spill så er kontroller bedre.

Og poenget kommer ned til at 99,9% av gangene jeg bruker en kontroller så er det joysticken som blir brukt. D-pad er kun for å aktivere forskjellige menyer og lignende. Det er vel kun til fightespill at jeg synes D-pad er nyttig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
41 minutes ago, barezell said:

kan jo potensielt komme remastered utgave. likt som det gjorde av last of us til ps4.  Men da må man nok kjøpe spillet på nytt. 

Litt surt det da. Husker jeg fikk Bioshock Remastered gratis til pc fordi jeg hadde det originale. Men de tjener jo ikke så mye penger på den taktikken da.

Så noen nevnte at den ikke kunne lese av plater fra forrige generasjoner? Det blir ikke slik som på Xbox at man kan putte i ett gammelt spill også vil den bare laste ned en modifisert utgave som kan spilles?

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Complexity said:

... Husker jeg fikk Bioshock Remastered gratis til pc fordi jeg hadde det originale. Men de tjener jo ikke så mye penger på den taktikken da ...

Sjekket litt forskjellene mellom versjonene i sin tid, og dette var ikke noe Metro-oppussing. Det hadde blitt mye whine om dette hadde kostet mye for rekjøp. Husker den originale versjonen kjørte litt bedre, så jeg så ikke helt poenget med ny versjon visuelt i alle fall.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, vidor said:

Sjekket litt forskjellene mellom versjonene i sin tid, og dette var ikke noe Metro-oppussing. Det hadde blitt mye whine om dette hadde kostet mye for rekjøp. Husker den originale versjonen kjørte litt bedre, så jeg så ikke helt poenget med ny versjon visuelt i alle fall.

Har ikke spilt noen av dem, men det kan sikkert stemme. Bioshock infinite remastered kom vel kun til konsoll fordi man kunne bare skru opp grafikken på pc versionen. De hadde rett å slett bare justert opp grafikkinstillingene på konsollversionen.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Complexity said:

Har ikke spilt noen av dem, men det kan sikkert stemme. Bioshock infinite remastered kom vel kun til konsoll fordi man kunne bare skru opp grafikken på pc versionen. De hadde rett å slett bare justert opp grafikkinstillingene på konsollversionen.

Det var jo litt det merkelige med hele greia. Lite kjøtt på beinet i tillegg til release på PC som vel mest tilsier en port fra konsoll.

Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan det blir med RDR2-spillere. Jeg har mitt PS4-spill som nedlastbar. Vil det komme en PS5-versjon, og vil det bli gitt noen muligheter å da få migrert uten å betale for et helt nytt spill? Vil PS4-versjonen se digg ut i et PS5-miljø, eller vil ikke spillet ta seg nytte av den nye hardware. Naturscener i RDR2 ville jo ha potensiale for å se noe bedre ut med en slik ny hardware, eller?

Oppgraderingstilbud er vel ikke noe særlig nyttet i Playstation-verdenen til nå ihvertfall?

Lastetider og framerate vil være bedre.

Spill som ikke har fast oppløsning, altså nesten alle nye spill, vil holde seg på maks.

 

Men du får nok ikke noe ny grafikk, slik som tettere gress og bedre AA løsninger.

 

Det kan være noen spill får en remake eller slikt, men det må man nok betale en del for.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...