Gå til innhold

Utleier har ikke ordnet depositumskonto på 9 mnd


Gjest 1fa21...c57

Anbefalte innlegg

Gjest 1fa21...c57

Har leid en hybel fra august. I kontrakten står det at det skal være depositum på 12.000,-. utleier har enda ikke ordnet depositumkonto.

I tillegg har kontrakten en bindingstid på 11mnd, som han begrunnet med å skrive "har oppussing-planer for huset". Har lest at det skal være veldig strenge gyldige grunner for å ha binding på en kontrakt på under 3år. 

Er dette lovlig, og kan kontrakten evt. avsluttes?

Anonymous poster hash: 1fa21...c57

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
del_diablo skrev (14 minutter siden):

Okay
Du har en kontrakt med depositum som en del av kontrakten, men ingen av partene har fulgt opp. Så i praksis har du ikke depositum, så det er nå i og seg selv kurrent. 

Kontrakten i seg selv er vel verre å sno seg unna.

Okey, takk skal du ha. Men kontrakten står uansett?

Lenke til kommentar

Tenkte bare å nevne at det forrige stedet jeg leide i fjor, brukte også utleieren laaang tid på å lage depositumskonto. Jeg maste selv 2-3 ganger. Det var snakk om over 25 000 kr. Men etter den tvisten mot slutten, hvor h*n prøvde å lure meg for én månedes husleie (ca 8500 kr), så er jeg så sjeleglad for at det ikke ble noe av. Da hadde jeg antageligvis blitt trukket og hadde aldri fått dem tilbake, hadde måtte gått til rettssak.. noe jeg ikke er så sikker på om jeg ville gjort. Eller, kanskje, men da på andre grunnlag, det var så mye der som var ulovlig og kritikkverdig så jeg tror h*n hadde sliti litt.

Men mitt råd er å la det forbigå i stillhet så lenge som overhodet mulig. Si fra én gang kanskje, da har du gjort din moralske plikt og vel så det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...