Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lo rett opp opp i ansiktet mitt da jeg spurte henne ut..


Gjest 22d58...ef1

Anbefalte innlegg

Gjest 22d58...ef1

Hei

For et par år siden likte jeg en jente godt. Da jeg til slutt klarte å bygge opp selvtilliten spurte jeg jenta ut. Da lo hun meg rett opp i ansiktet og sa ingenting videre. 


Denne hendelsen har fått meg til å mislike mange jenter og jeg har aldri «prøvd meg» meg på noen jenter siden da. Etter dette bestemte jeg meg for å fokusere kun på studier og fullførte ganske bra. 

Likevel klarer jeg virkelig ikke å snakke eller tenke på en jente uten at den hendelsen dukker opp i hodet mitt. Hvordan kan jeg få dette vekk? Jeg har den «all girls are the same» attituden. Uff blir veldig slitsomt til tider. 

Anonymous poster hash: 22d58...ef1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ganger får man avslag, slik er singellivet.

At hun velger å gjøre det på en ufin måte sier egentlig mest om henne. Du var heldig som slapp å bruke mer tid på en slik jente samme hvor vondt det gjorde akkurat der og da.

Prøv deg på en del dating apps istedenfor, da får man masse avslag uten at det føles så personlig, og etterhvert lærer man seg å bare gi faen siden det alltid finnes noen andre man kan fokusere på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1cf96...d7c

Sorry altså, men sånn er livet. Er du mye sosial med begge kjønn ellers? Hvis ikke er det der fokuset ditt bør ligge. 

Anonymous poster hash: 1cf96...d7c

Lenke til kommentar

Ingen vits i å prøve å rosemale noe som helst - Damer og jenter kan være like ondskapsfulle som menn og gutter. Den beste måten for deg å tenke på det her på, er at du kan puste letta ut at du slapp så billig unna å leve sammen med den dama. Ho er sikkert bare ute etter noen som har masse penger og ingen godhet. Gitt opp fullstendig i livet, ingen samvittighet lenger, dyp depresjon. Du er ikke der enda og skal ikke havne dit. Du "tapte" ikke kampen, du vant den før den i det hele tatt begynte.

Men du vet, det er dumt å basere hele fremtiden på den éne hendelsen. Hvis du hadde prøvd 100 ganger til, så hadde sikkert minst én av dem gitt positivt tilsvar. Men ja, det -er- mange ondskapsfulle der ute ... du må bare tenke som så at du er sjeleglad du slipper å ha noe som helst med dem å gjøre.

Du må også ha noen krav selv. Hva ser du etter i ei dame? Skal ho være snill og trofast, eller slem og ondskapsfull? Hvem ville du passet best sammen med? Det er -du- som bestemmer ... -ikke- dem.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Og du er sikker på at hun faktisk lo av deg og at det ikke bare var en nervøs latter? Om du ikke er helt sosialt justert, så er det jo en viss mulighet for at det ikke var så ille som du oppfattet det.

En mann med selvtillit går gjennom et rom og oppfatter jenters smil og latter som interesse. Samme mann med dårlig selvtillit ville oppfattet det som at jentene lo av han. 

Men alt det til side så er sannheten at ingen er likt av alle. Jeg har hatt noen jenter opp gjennom årene. Noen har vært ganske pene. Noen har til og med vært ganske forelsket i meg.

Samtidig har jeg også vært ulykkelig forelsket og blitt avvist mange ganger. Mindre avvisninger jo mer erfaring jeg fikk, men fortsatt avvisninger. Det er ikke engang så lenge siden en jente på en uteplass til slutt sa noe som: "Vent litt - trodde du at du hadde sjanse på meg?" 

Alle blir altså avvist. Nøkkelen er å ikke ta det altfor personlig, eventuelt bruke det konstruktivt og ta lærdom av det for så å gå videre til neste jente. Enklere sagt enn gjort, ja, men det er utgangspunktet og du må starte med å jobbe med deg selv. 

Lykke til! :)

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
mongojarle skrev (13 minutter siden):

Nei, ingenting fishy, det er pdf'er som jeg gjerne deler til folk som har de samme problemene jeg hadde en gang... 

Du trenger jo ikke piratkopiere de til oss, kan du ikke bare poste hva bøkene heter så det ligger her når nestemann som sliter med det samme finner denne tråden i et google søk om 7 år? Kanskje det er noen som har noe innspill til ditt valg av bøker, og/eller kan foreslå flere innenfor samme sjanger?

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lignende har skjedd med meg. Men jeg sa, jaja ga deg ihvertfall sjansen. Hu klikka helt. 

Tror jeg neste gang skal flire med, og si "tenk at jeg nesten gikk på en smell med et så fælt menneske som deg" Synd jeg er for høflig for det :)

 

Finnes mange bra jenter ute i verden, men det finnes også mange dårlige. For å endre på din egen holdning mot jenter kan du sette deg noen mål og prøve og bli kjent med noen jenter. Gjerne bare for å skape vennskap. Da får du et helt annet bilde av jenter. En fin måte for dette er å snakke med jenter som er i kollegialet ditt. Her bør man aldri gå lenger en vennskap, så da har du det som mål. Å danne vennskap med kollega. 

 

Lenke til kommentar
Rudde skrev (2 minutter siden):

Hvordan i alle dager kan det oppfattes som annet enn smålig og patetisk?

Vell det kommer helt ann på hvordan du ser verden. Man gir på en måte tilbake med samme mynt. I den settingen er det ok og fornærme litt. Men jeg tenker at det er mest for egen del man kan si det. Istedenfor og surmule tar du det hele med latter. Har kjerringa selvironi skjønner hu at hu dret seg ut og kanskje får du en unskyldning i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (9 timer siden):

Vell det kommer helt ann på hvordan du ser verden. Man gir på en måte tilbake med samme mynt. I den settingen er det ok og fornærme litt. Men jeg tenker at det er mest for egen del man kan si det. Istedenfor og surmule tar du det hele med latter. Har kjerringa selvironi skjønner hu at hu dret seg ut og kanskje får du en unskyldning i samme slengen.

Problemet er at du ikke kan gi tilbake med samme mynt. Du ligger etter. Og du er ikke i stand til å fornærme med å si det du foreslår, ved å bruke responsen du viser til beviser du bare at hun klarte å komme innpå deg og gir hun nøyaktig en rekaksjon hun bare kunne ha. Du har allerede opplyst om at du er interessert i hu, ja hun viste deler av personligheten sin du ikke var imponert over, men det er jo ikke som om det kom frem ved et uhell, det er jo noe hun valgte å vise deg og hun er i de aller fleste situasjoner fullstendig klar over sosialt ufin reaksjon, det er jo derfor hun gjorde det! Så det og da umiddelbart late som om du ikke er interessert er helt verdiløst, da du allerede har vist interesse og hun har sagt klart ifra at det aldri kommer til å skje.

Taurean skrev (9 timer siden):

Hva mener du om dama som ler av et fremstøt da? Skal damer liksom skånes bare fordi de er damer, når de oppfører seg psykopatisk?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si til deg selv at hun gikk glipp av å tilbringe tid sammen med en flott fyr. Neste dame du spør ut på date, er heldig.

En, kanskje to eller tre av ti liker deg. Normale oppegående folk skal vise deg respekt hvis de fortjener det, ellers gjelder normal folkeskikk. Hennes oppførsel viser mangel på empati. 

Lykke til

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...