Gå til innhold

Hvor ofte, og hvordan, tar dere backup av personlige filer?


Anbefalte innlegg

Da jeg først fikk meg datamaskin, tenkte jeg ikke mye over at den kanskje kom til å kortslutte en vakker dag. Har blitt mer bevisst på dette de siste 5 åra og har begynt å ta backup av bilder og andre personlige filer. Jeg brenner en del av det på cd'er og en minnebrikke.

Tar en opprydding ca 1-2 ganger i året, eller med én gang hvis det er viktige filer.

Hvordan gjør andre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (6 timer siden):

Kanskje litt på siden av tråden, men like interessant er det jo hvordan i all verden man skal organisere all denne informasjonen og alle disse filene.

Bare bilder er jo et mareritt i seg selv. Ingenting er organisert. Ville nok tatt flere uker å gå gjennom. I hvert fall dager.

Joda, det stemmer her også det.

Jeg personlig har gjort det til en vane å bare lagre alt i en mappe, og jeg datérer den mappen fra datoen etter siste lagrede mappe, frem til datoen jeg lagrer den nye mappa. Dette gjør jeg igjen etter behov (lagringsplass fullt) eller 2-3 ganger i året.

Har vurdert å sortere bildene etter hendelser, navn og andre kriterier .. men har tusenvis av bilder, så som du skriver, det vil ta forferdelig lang tid. Kanskje i en tid jeg begynner å få lyst til å lage fotoalbum og sånne ting, når jeg blir "eldre" ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...