Gå til innhold

Anbefalinger til stereoforsterker med bluetooth.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er like grønn som alltid, men ønsker deres ekspertise og gode råd i jakten på en god forsterker med bluetooth og evt andre streamingmuligheter. Den skal i første omgang brukes til å drive et par Dynavoice magic f6 speakers og en 18» aktiv sub, noe som er langt fra en heftig høytalersetup.så tenker jeg kanskje og koble til en forforsterker senere når høytalerene skal oppgraderes.

Det som et et must er at den har bluetooth, sub out, og auto power on/off, samt at lyd styres med tv-fjernkontroll.( samboer-venlig)?

jeg har sett litt på NAD 3020v2,  NAD C328, NAD C338, men klarer aldri og avgjøre hva som er det beste kjøpet. Også finnes det selvsagt mye annet enn NAD og få kjøpt da..

 

Setter pris på alle råd og svar. På forhånd takk!:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva driver høyttalerne i dag?

Jeg følger ikke tankegangen nedenfor. Mener du effektforsterker i steden for forforsterker?

Stianeddy skrev (2 timer siden):

noe som er langt fra en heftig høytalersetup.så tenker jeg kanskje og koble til en forforsterker senere når høytalerene skal oppgraderes.

 

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Hva driver høyttalerne i dag?

Jeg følger ikke tankegangen nedenfor. Mener du effektforsterker i steden for forforsterker?

 

Det er en yamaha reciever rx-v 473.

brukte en nad 315bee tidligere men denne har ingen sub out, så tok i bruk min gamle reciever i vente på ny. Savner bluetooth funksjonen og muligheten til å enkelt streame musikk.

mente effektforsterker ja.. my bad!

Endret av Stianeddy
Lenke til kommentar

Chromecast Audio har ikke hdmi, den kommer standard med 3,5mm kontakter. Den kan derfor kobles til i front på den recieveren du har, eller med overgang til rca på baksiden. Det er også mulig å bruke optisk, men det er noe jeg ikke anbefaler.

Jeg har ikke testet å bruke en vanlig Chromecast (med hdmi) for avspilling av kun lyd. Jeg kan derfor ikke si noe om hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt vanlig chromecast via hdmi i tven og aux fra tv til reciever tidligere.. Er jo enkle greier da. Supert hjelpemiddel. Men følte lyden ble «hul» og litt grøtete. Mulig det er noe jeg innbiller meg men..

hva mener du med dårlg bluetooth erfaringer? Påvirker det lydkvaliteten mye?:)

Lenke til kommentar
Stianeddy skrev (2 timer siden):

Jeg har brukt vanlig chromecast via hdmi i tven og aux fra tv til reciever tidligere.. Er jo enkle greier da. Supert hjelpemiddel. Men følte lyden ble «hul» og litt grøtete. Mulig det er noe jeg innbiller meg men..

Jeg bruker Chromecast audio sammen med Tidal ultra og opplever lydbildet som veldig bra men det er jo helt avhengig av resten av anlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...