Gå til innhold

Veggfeste Vogel's til 40 kg 65" TV


Anbefalte innlegg

Hei

Planlegger å henge min Sony 65" (ca. 40 kg) på veggen. 

Jeg trenger et feste som gjør at skjermen kan justeres pga utformingen av rommet. Har derfor sett på Vogel's thin 550 som tåler opp til 70 kg og kan justeres.

Har en temmelig vanlig vegg, dvs. gipsplater. Jeg har ingen erfaring med veggmontering, men det ser ikke ut til at dette veggfestet i utgangspunktet festes i 2 stendere, noe jeg vil tro er lurt med tanke på vekt og justering, som også vil øke belastningen.

Jeg ser at Vogel's selger et adapter designed for montering i stendere, og jeg lurer på om dette er noe jeg bør investere i om jeg ønsker dette oppsettet.

Som sagt vet jeg i utgangspunktet ikke hva jeg holder på med, og jeg setter pris på innspill fra andre med erfaring og kunnskap.

På forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taldust skrev (2 timer siden):

Hei

Planlegger å henge min Sony 65" (ca. 40 kg) på veggen. 

Jeg trenger et feste som gjør at skjermen kan justeres pga utformingen av rommet. Har derfor sett på Vogel's thin 550 som tåler opp til 70 kg og kan justeres.

Har en temmelig vanlig vegg, dvs. gipsplater. Jeg har ingen erfaring med veggmontering, men det ser ikke ut til at dette veggfestet i utgangspunktet festes i 2 stendere, noe jeg vil tro er lurt med tanke på vekt og justering, som også vil øke belastningen.

Jeg ser at Vogel's selger et adapter designed for montering i stendere, og jeg lurer på om dette er noe jeg bør investere i om jeg ønsker dette oppsettet.

Som sagt vet jeg i utgangspunktet ikke hva jeg holder på med, og jeg setter pris på innspill fra andre med erfaring og kunnskap.

På forhånd takk!

 

Dersom du får festet dette festet i en stender (er jo vertikalt festet), så er det null problem. Men forutsetter jo at du faktisk får festet det i en stender. I hvert fall med en TV på 40kg. 

Bruker 546-festet selv, men har sponplater og 55". Så blir jo ikke direkte sammenlignbart. Men er strålende fornøyd med selve festet. Designet virker å være veldig stabilt, er nok nettopp fordi det er vertikalt festet mot veggen som gjør at det tåler veldig mye vekt.

Hadde ikke turt å feste TVen i bare gips, i hvert fall ikke med et uttrekkbart veggfeste. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...