Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innkjøp av EL sparkesykkel


Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg har bestemt meg for å kjøpe el sparkesykkel for å komme meg fra a-b men jeg sliter med å velge en av de. Jeg har selv gjort research av begge scooterne og det står altså mellom de to og 1000kr i prisforskjell. Hvilken av de er best alt i alt? 

https://e-wheels.no/produkt/elektrisk-sparkesykkel/e-wheels-e2s-v2-lovlig-el-sparkesykkel-2

https://stayclassy.no/products/classywalk-s200-elektrisk-sparkesykkel?variant=29445626265683

Stor takk på forhånd!

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ser helt like ut foruten om ringeklokken og dekkene. De er nok bestilt fra samme leverandør, sikkert i Kina. Jeg har en slik en fra E-wheels og er storfornøyd med min. 

Nå er prisforskjellen stor så mulig det er verdt å kjøpe hos stayclassy for deg, men jeg vil likevel fraråde å handle hos de. Ikke en butikk man burde støtte. 


StayClassy er startet og styres av en tidligere Paradise Hotel-deltaker (sier litt) som også har vært med på Luksusfellen. De markedsfører ofte ting mot barn. De setter kunstige førpriser. De kjøper og selger smittevernutstyr til blodpris. Sikkert mye mer også som jeg ikke kommer på nå.

Disse tingene er verdt å nevne. Kjøper man fra StayClassy så støtter man fjolsene som styrer bedriften.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig med CommaChameleon. Etter å ha lest kva StayClassy gjør med smittevernutstyr, har eg personlig boikotta de. Lite "Classy" med det, vil eg si.
Eg vil anbefale https://e-wheels.no/produkt/el-sparkesykkel/hx-x7-el-sparkesykkel-16667

Du kan kjøpe/bytte ekstra batteri. Elleres er det verdt å sjekke Kaabo Mantis. den rimiigaste model kommer til å havne litt over den prisen du ser nå, men er ganske bra scooter. Men kommer ann på kas egenskaper du ønskjer, selvfølgelig.

Eg hadde liknandes (Micro Merlin) sykkel som du linka til. Den var fantastisk til ca 50% av batteriet - 10km. Så begynte den å gå saktere, spesielt små oppover bakker. Når det er skrevet "maks 25km rekkevidde", så bør du rekne med 10-15km maks i "real life". For meg ble det for lite, så eg leverte den tilbake.

Endret av aomt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (2 minutter siden):

Kaabo mantis er i litt høyere prisklasse enn jeg tenkt meg men absolutt et godt forslag! Sterkest motor/rekkevidde til 5000 er viktigst for meg^ Hvor sterk blir motoren om jeg kjøper den med ekstra batteri?g

 

De har ca like sterkt motor. Se på watt. 350W er ca det same som "700 watt maksimalt". Dvs, motor kan "alltid" gi deg maks ytelse det doble av normal ytelse, i alle fall når det kommer til e-scooter. 
Med den eg hadde, trur det var 250/500w, den kunne dra meg (100kg+kle) oppoverbakke i 27km/t (begrensa hastigheit). Men så er det forskjell fra motor til motor også da. Micro er kvalitetsmerke, så når de oppgir 250/500 er det virkelig det du får, kanskje litt meir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk de fra sparke.no også. Det var en der som var veldig fin, den med to batterier og 700 w motor. Billig var den også.

Men pass på at du kan bestille reservedekk som passer, -før- du bestiller elsparkesykkel. Ellers sliter du. Jeg har en HX X7 jeg nå ikke får brukt fordi jeg ikke får kjøpt dekk som passer til den. Det er bullshit.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke veldig tung nei, kjører sikkert max 7/8km t/r. Tilbakeveien er nesten bare oppoverbakke på rundt 1,5km. Nr 4 er jeg usikker på. Føler fortsatt jeg havner på den fra Stayclassy prismessig til tross for markedsføringen dems. Lader er jo noe jeg må ha siden det ikke ser ut som det følger med så https://stayclassy.no/products/lader-til-classywalk-s200-elektrisk-sparkesykkel?variant=21759189876819 Står at laderen ikke er på lager da^ Dekkene tror jeg heller ikke var på lager enda..

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

 

Taurean skrev (12 timer siden):

Sjekk de fra sparke.no også. Det var en der som var veldig fin, den med to batterier og 700 w motor. Billig var den også.

Men pass på at du kan bestille reservedekk som passer, -før- du bestiller elsparkesykkel. Ellers sliter du. Jeg har en HX X7 jeg nå ikke får brukt fordi jeg ikke får kjøpt dekk som passer til den. Det er bullshit.

Har du prøvd å kontakte produsenten? Evt sjekke på reddit kas hjul du kan sette på X7? Kanskje M365 passer?


https://szkixin.en.alibaba.com/company_profile.html?spm=a2700.galleryofferlist.0.0.4eeb65e91qFF8T#top-nav-bar


https://szmuchen.en.alibaba.com/company_profile.html?spm=a2700.galleryofferlist.0.0.4eeb65e91qFF8T#top-nav-bar

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 time siden):

Hvordan fant du frem til den produsenten i det hele tatt?? ^^ Har kontakta dem ja, på HX' hjemmeside. Jeg får ingen svar. Regner med at de kun selges gjennom distributører.

Nå har jeg sendt e-post til kundeservice hos sparke.no, som veiledet meg til deres grossist, så nå har jeg sendt e-post dit og venter på svar. Kanskje jeg er heldig.

Har sjekka maaange steder, men finner ingen som har de originale slangeløse dekkene. Målet på den er: Diameter ytterkant til ytterkant: 21.5 cm. Vidde på hjul: 5.3 cm

Og jeg har ikke lyst til å bestille 20 forskjellige dekke fra 20 forskjellige leverandører bare for å prøve, det vil koste en formue og ta 3 år å få solgt dekkene etterpå.

Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (49 minutter siden):

Hvor fort går sparkesykkelen deres? Logisk av meg å kjøpe den som går i 30 når det koster like mye for den som går i 20.

Det er jo samme sykkel, kun med en fartsgrense i software som er endret. Jeg kjøpte den på 20-22 km/t. Da har jeg det på papir. Og så kan jeg om jeg ønsker laste ned en app og endre den grensen.

Men helt ærlig så synes jeg farten er grei nok, og verdsetter å spare litt på batteriet. Å øke fra 20 til 30 tar nok ganske mye ekstra på batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...