Gå til innhold

Snart slutt på livet - hva bør man huske på?


Merko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun 31 år gammel gitt. - det er jo ingen alder. :(  Kjente ikke Merko men har skjønt at han har gitt inntrykk på mange her inne. Det beviser at kreft kan komme som lyn fra klar himmel. Kjenner ei som fikk brystkreft kun midt i 20 årene, hun er heldigvis kreftfri nå da, så satser på at det ikke kommer tilbake. I sommer så mistet jeg en venninne til plutselig hjerteinfarkt bare 23 år gammel, det kom som et sjokk på alle. Viktig å leve livet mens man har det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 7.12.2020 den 13.12):

For en tid tilbake så jeg hospice-episoden av "Helene sjekker inn" på NRK... Det var sterke saker. Vanskelig å tenke seg hvordan man selv hadde reagert i en slik situasjon.

Har du sett dette programmet, Merko?

Denne episoden er verdt å se, men der blir man tatt veldig godt vare på virker det som. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Groovy Gorilla skrev (1 time siden):

Når jeg sjekker ut de 412 kommentarene så er de fleste fra de siste dagene og siste ukene. 

Mest sannsynlig har videoen har blitt satt som 'recommended' av YouTube og havnet i feeden til folk. Det er ofte en blanding av nye og gamle videoer der. Vil tippe det forklarer det plutselige hoppet.  Kan også være at flere har besøkt Merko sin kanal i det siste (pga dødsfallet) og trigget en liten gjennoppliving av kanalen hans hos YouTube sine algoritmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette var en fin tråd.

Alle har sin utløpsdato på livet. Noen kort, noen lenge - de fleste heldigvis noe midt mellom. Det å dø er en helt naturlig del av livet. Dessverre er det ofte tilfeldigheter som avgjør utfallet, noe som kan oppfattes som ekstremt urettferdig. Noe det også er. Det å ta slikt med fatning slik TS ser ut til å ha gjort - er beundringsverdig. 

Det er veldig rart hvor fort det kan snu. For to år siden ble jeg akutt innlagt på sykehus - først tre uker i utlandet, før jeg kom meg hjem til Norge og fortsatte behandlingen her hjemme. Det skulle ta et år før jeg ble normalt fungerende igjen. Det var en ekstremt spesiell og veldig sterk opplevelse å ligge alene i en seng i utlandet og fysisk kjenne at organene jobber på spreng for å holde maskineriet i gang. Da får man virkelig føle på hvor sårbare man kan være; hvor kompleks vårt indre maskineri er. Samt hvor fort alt kan snu.

I et forsøk på å ufarliggjøre døden spøker jeg ofte om det. For jeg mener det burde være en såpass normal ting å snakke om - nettopp fordi det er en naturlig del av livet. Denne tråden får meg til å tenke på en dårlig spøk jeg pleide å gi min Portugisiske samboer når jeg var ute å reiste. "Hvis flyet styrer og jeg omkommer. Husk å slett loggen på pcen for meg.... Du kan beholde tven." 

Kudos til TS for å dele sin historie, samt til hans mor for å oppdatere oss.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Husker Merko veldig godt, han var en aktiv og utrolig positiv bidragsyter på forumet. 

Utrolig trist å tenke på at vi som forum ikke lengre har han blant oss. 

Tankene mine går til familien til Merko. 

Hvil i fred ❤️

Lenke til kommentar
  • TSP avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...