Gå til innhold

Danmark trosser krisen: Bevilger millioner til ny nattogsatsing mellom Sverige, Danmark og Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Enten på tog eller ved destinasjon må det være mulighet for frokost og dusj. Først da kan nattoget være et fullverdig alternativ til å overnatte på hotell. Når reise og hotell integreres får du et produkt hverken fly eller hotell kan konkurrere mot.

Endret av Slettet+9817234
Stavefeil
Lenke til kommentar
24 minutes ago, The Very End said:

Kult konsept. Så får vi håpe at våre folkevalgte klarer å heve blikket over suppeskålen med olje som står foran dem og bevilger noen skikkelige summer til oppgradering og utbygging av jernbanen. Jernbane er er fantastisk fremkomstmiddel når det fungerer.

Eller gi mer støtte til en infrastruktur basert på Personal Rapid Transit, hvor man kan reise uten overgangner og når man vil. Grunnen til at jeg avskyr kollektivtransport som pesten er uforyutsigbar ventetid (særlig ved overgang mellom ruter) og for øyeblikket stor smittefare.

Lenke til kommentar

Kl 19.40-06.00. Reisen burde legges litt senere fordi det er vanskeligere å få sove på et tog enn på et hotell/hjemme. F.eks 20.40-07.00. Da har man ennå et par timer på seg fra Köln sentrum til et eller annet møtested kl 09.00 og er antagelig mer uthvilt enn om man ankom Köln kl 06.00.

Jeg synes også de er litt lite ambisiøse på tid. Det burde være mulig å oppnå vesentlig høyere gjennomsnittshastighet. Så vidt jeg klarer å estimere distansen er ambisjonen på rundt 100 km/t i snitt.

Stockholm-Køben-Köln 10 timer

Stockholm-Malmø-Berlin 10 timer

Oslo-Køben-Köln 10 timer

Oslo-Malmø-Berlin 10 timer

Da hadde vi snakket skikkelig utfordring for flytrafikken! Det krever nok en del store oppgraderinger av jernbanenettet, som f.eks senketunell Rødby-Puttgarden, så det skjer nok ikke før tidligst 2030.

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...