Gå til innhold

De skrur fra hverandre Tesla Model Y. Mange forbedringer avdekket


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (6 minutter siden):

I følge Sandy Munro så viser Model Y klare forbedringer sammenlignet med Model 3 da de tok den fra hverandre.

Jeg har sett en god del folk skrive om at de har mottatt sin Model Y, og de aller fleste er storfornøyde. Sandy Munro har også vist at Model Y er en velbygget bil. Antakelser er ganske verdiløse her, egentlig.

Nå er det klart at alle bilprodusenter vil kunne produsere biler med mindre feil. Det er ikke noe som er spesielt for Tesla. Og kundene er uansett storfornøyde, og det må vel være det viktigste?

Her har vi et eksempel på en forbedring:

 

"Ja, forholdet er mye bedre nå. Før både drakk og slo han, nå bare drikker han."

 

En tydelig forbedring, men fremdeles alt annet enn akseptabelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JØI skrev (1 minutt siden):

Her har vi et eksempel på en forbedring:

"Ja, forholdet er mye bedre nå. Før både drakk og slo han, nå bare drikker han."

En tydelig forbedring, men fremdeles alt annet enn akseptabelt.

Model Y er jo tydeligvis mer enn akseptabel siden de som har kjøpt den elsker den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (7 minutter siden):

Du vil kunne finne grelle eksempler hos enhver bilprodusent. Det kan godt være at det er noen startproblemer med produksjonen slik at de første bilene vil ha flere problemer enn de som produseres når de har fått justert produksjonen sin, som med Model 3. Men de aller fleste tilbakemeldinger jeg har sett er positive, og Sandy Munro er jo veldig fornøyd med bilens kvalitet.

Det du påstår er som vanlig svada og bortforklaringer og jeg biter ikke på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (2 timer siden):

Model Y er jo tydeligvis mer enn akseptabel siden de som har kjøpt den elsker den.

Om du aldri har levd i er stabilt harmonisk rusfritt forhold så opplever du jo hverdagen som mye bedre når partneren slutter å slå. Det er ikke dermed sagt at ting er bra. Sånn er det med Y også. Så vi tilgir dem fordi de vet ikke bedre. Og så tar vi imot dem med forståelse når de våkner og vil ut av det destruktive forholdet.

Lenke til kommentar
JØI skrev (1 time siden):

Om du aldri har levd i er stabilt harmonisk rusfritt forhold så opplever du jo hverdagen som mye bedre når partneren slutter å slå. Det er ikke dermed sagt at ting er bra. Sånn er det med Y også. Så vi tilgir dem fordi de vet ikke bedre. Og så tar vi imot dem med forståelse når de våkner og vil ut av det destruktive forholdet.

De fleste Tesla-eiere har få eller ingen problemer med bilene sine. Men nå er det jo litt spesielt at du feller en såpass absolutt dom kun kort tid etter at de første Model Y ble levert ut til kunder. Hva kommer det av, tro?

Tesla-kunder er jo blant de mest "lojale", så jeg skjønner ikke helt hva du mener med de siste par setningene dine.

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (2 timer siden):

Tesla-kunder er jo blant de mest "lojale", så jeg skjønner ikke helt hva du mener med de siste par setningene dine.

Det er akkurat det jeg mener. Litt slik som barn i usunne hjem er lojale mot sine foreldre.

Lenke til kommentar
JØI skrev (29 minutter siden):

Det er akkurat det jeg mener. Litt slik som barn i usunne hjem er lojale mot sine foreldre.

Nå er Tesla-kunder voksne, og mange av den ressurssterke og suksessrike. Det er jo ikke akkurat de billigste bilene de selger.

Det er rimelig spesielt å hetse hundretusenvis av Tesla-eiere på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg for min del henger ikke igjen i barneskolealder, så jeg kjøper den bilen jeg har behov for og så bryr jeg meg ikke egentlig om hva andre synes.

Og så bør man vel for balansens del nevne at det ikke bare finnes sterke tilhengere av Tesla, men også sterke motstandere. Men sisntnevnte er vel helt greit mens førstnevnte er fullstendig uakseptabelt?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (54 minutter siden):

Vel, jeg for min del henger ikke igjen i barneskolealder, så jeg kjøper den bilen jeg har behov for og så bryr jeg meg ikke egentlig om hva andre synes.

Og så bør man vel for balansens del nevne at det ikke bare finnes sterke tilhengere av Tesla, men også sterke motstandere. Men sisntnevnte er vel helt greit mens førstnevnte er fullstendig uakseptabelt?

Skjønner ikke dette med motstander av bil? Det er jo bare å ikke kjøpe. Alle er forskjellig. Jeg kjøper ikke tesla fordi jeg ikke liker kvaliteten på amerikanske biler. Jeg liker tyske bedre. Jeg har heller aldri hatt en japansk bil. Men jeg har japansk motorsykkel. 

Japanere er gode på noen tin mens tyskerne er bedre på andre. Min perfekte bil er ikke laget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
kremt skrev (52 minutter siden):

Det er bare den lengden visse går til. De er helt ekstreme, og fanatiske. 

Det kan godt være, men det gjelder jo begge sider. Og jeg ser virkelig ikke poenget i å henge seg opp i det når man skal kjøpe bil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det finnes ekstremister eller fanatikere som liker eller hater noe. Slike finner man over alt. Jeg foretrekker å ta egne valg, og ikke velge basert på det jeg synes er et ganske tåpelig og barnslig grunnlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (26 minutter siden):

Skjønner ikke dette med motstander av bil? Det er jo bare å ikke kjøpe. Alle er forskjellig. Jeg kjøper ikke tesla fordi jeg ikke liker kvaliteten på amerikanske biler. Jeg liker tyske bedre. Jeg har heller aldri hatt en japansk bil. Men jeg har japansk motorsykkel. 

Japanere er gode på noen tin mens tyskerne er bedre på andre. Min perfekte bil er ikke laget. 

Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor det finnes folk som bruker mye tid på å angripe Tesla (eller andre bilmerker for den saks skyld). Som du sier, man kan jo bare la være å kjøpe og så heller bruke tiden sin på noe annet.

Det er godt vi er enige her, i det minste.

Så kan man godt kritisere noen når det er noe å kritisere, for eksempel de store problemene med servicekapasitet som Tesla hadde for et år siden eller to, eller VW og andres juks med utslippstester. Men skal man drive og kverne og kverne på disse tingene i enhver tråd eller enhver sammenheng så blir det litt voldsomt, etter min mening.

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 4/3/2020 at 9:22 PM, uname -l said:

Forbedringer, ja. Men det er litt som å juble over at Trine Skei Grande har slanka seg 2 kilo. Det utleveres fremdeles biler som ingen andre produsenter ville sluppet gjennom kvalitetskontrollen.

Jeg blir så glad når vi har så intelligente individer i forumet :)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, hekomo said:

Hva mener du? Nyheten er jo at Munro skrur fra hverandre en Model Y, som er av stor interesse for mange. Det var også stor oppmerksomhet rundt hans nedstripping av Model 3.

Endelig er hele S3XY linja på veiene. Selv gleder jeg meg mest til den nye roadsteren men Y fristet meg lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (3 timer siden):

Det er akkurat det jeg mener. Litt slik som barn i usunne hjem er lojale mot sine foreldre.

Bor att med en parkeringsplass, og har gleden av å observere det som skjer der.

Klønetheita og manglendes evne til å planlegge parkering er proposjonal med prisen på bilen. Det er et generelt trekk, selv om man ikke skal se bortifra at bilen ofte er lånt/ikke den man bruker daglig.

 

Det er 22 år siden, først møtte eg en bil, joda han rygget selv om vegbana var over 4,5 meter (brei). Joda der kom en til rett etterpå, og med moren i pasasjersetet greide han nesten å snu under rygginga. Det må være broren sa veninda mi, og vi tok en liten pause for å skratte.

 

Kansje noen burde ta seg en tur på en ruskete bane, med noen ruskete biler for å forstå at livet går videre selv om det skrangler litt under bilen og gnisser litt oppetter sidene. SUV’er er ikke for folk med kjørehansker og hatt, det er for støyfri grøftekjøring man har dei.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...