Gå til innhold

Hvilken ny mobil bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ser etter ny mobil. Den bør ha følgende kvalifikasjoner:                    -, - - Ha omtrent følgende mål: D x  B x H: 147,0 x 74,0 x 40,0 mm.                                     - Kunne tåle fall på asfalt uten at skjermen blir ødelagt.                                                                      - Helst koste under  3 500kr. Den bør også ha god lagringsplass for apper eller mulighet for å lagre apper på minnekortet. Også er det fint om telefonen har en god høytaler, men dette er ikke et must.                                                              Forslag mottas med stor takk. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FinneUt skrev (14 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Det kan godt være at slike mobiler ikke finnes. 

Cat telefoner. Jeg har hatt cat telefoner i mange år og er stort sett fornøyd.

Cat S61 heter vel den jeg har nå. Tåler støt, støv og er vanntett. Såvidt meg bekjent er det ikke lenger noen produsenter som utfordrer cat på hardføre telefoner. Det var et par alternativer tidligere, men når jeg skulle oppgradere min forrige modell var det ingen som kunne tilby noe.

Lenke til kommentar

Xiaomi og Huawei som nevnt her tilbyr veldig mye telefon for pengene, spesielt kan du finne meget bra deals på Huawei. Evt så kan du se etter iphone 6s og nyere. Kanskje iphone 7 med 32gb (3500nok) + icloud lagring for 30kr/månad - 200GB.

Bra deksel og skjermbeskytter hjelper ganske godt mot skade. Har bytta vel rundt 5-6 skjermbeskyttere, mens selve skjermen er fortsatt strøken.

Lenke til kommentar
16 hours ago, aomt said:

Xiaomi og Huawei som nevnt her tilbyr veldig mye telefon for pengene, spesielt kan du finne meget bra deals på Huawei. Evt så kan du se etter iphone 6s og nyere. Kanskje iphone 7 med 32gb (3500nok) + icloud lagring for 30kr/månad - 200GB.

Bra deksel og skjermbeskytter hjelper ganske godt mot skade. Har bytta vel rundt 5-6 skjermbeskyttere, mens selve skjermen er fortsatt strøken.

Takk for forslaget, men jeg ønsker av prinsipp å ikke kjøpe mobiler som er kinesiske merker.

Lenke til kommentar
FinneUt skrev (1 time siden):

Takk for forslaget, men jeg ønsker av prinsipp å ikke kjøpe mobiler som er kinesiske merker.

Da blir det ikke så mange å velge imellom da Kinesiske selskap enten eier eller produserer det meste av mobiltelefoner idag. Samsung produseres vel i stor grad i Korea, mens Sony og Apple er jo Japanske/Amerikanske som blir laget i Kina uansett. 
Men jeg respekterer at du av prinsipp ikke ønsker dette. Blackberry, Samsung, Sony og Apple er vel de alternativene du har da. Alle lager bra telefoner. Er Nokia fortsatt Finsk? De lager vel ikke det ypperste av det ypperste lenger, men kan dog være verdt å kikke på. LG er vel fortsatt Koreansk, så det kan du jo ta en titt på.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Sharpings said:

Da blir det ikke så mange å velge imellom da Kinesiske selskap enten eier eller produserer det meste av mobiltelefoner idag. Samsung produseres vel i stor grad i Korea, mens Sony og Apple er jo Japanske/Amerikanske som blir laget i Kina uansett. 
Men jeg respekterer at du av prinsipp ikke ønsker dette. Blackberry, Samsung, Sony og Apple er vel de alternativene du har da. Alle lager bra telefoner. Er Nokia fortsatt Finsk? De lager vel ikke det ypperste av det ypperste lenger, men kan dog være verdt å kikke på. LG er vel fortsatt Koreansk, så det kan du jo ta en titt på.

Nokia er vel enda Finsk sellskap, men telefonene deres produseres i Kina så de utgår vel også.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
On 4/9/2020 at 8:01 PM, Invader Zim said:

Cat telefoner. Jeg har hatt cat telefoner i mange år og er stort sett fornøyd.

Cat S61 heter vel den jeg har nå. Tåler støt, støv og er vanntett. Såvidt meg bekjent er det ikke lenger noen produsenter som utfordrer cat på hardføre telefoner. Det var et par alternativer tidligere, men når jeg skulle oppgradere min forrige modell var det ingen som kunne tilby noe.

Takk for tipset. :)

Jeg tok en titt på Cat S61 nå, den kostet over 8000 kroner. Jeg ser etter en mobil som helst koster under 3000 kr, så 8000 kr blir litt vel mye hehe.

Når man leser om en mobil på nettet står det en rekke spesifikasjoner om mobiler. Hvordan kan man lese hvilke mobiler som har en god høytaler? Jeg ønsker en god høytaler slik at det blir enda lettere å høre Youtube videoer etc. Min erfaring er at enkelte mobiler har en dårlig høytaler som gjør det vanskelig å høre enkelte Youtube videoer, selvom om man har på full lydsstyrke.

Endret av FinneUt
Lenke til kommentar

CAT er sikkert ok til sitt bruk, men jeg ville aldri anbefale en slik til en vanlig bruker. Hvis du absolutt ikke klarer å unngå å knuse telefonen din, så er sikkert en CAT for deg, men for alle andre er det en treig, tung, stor, klumpete telefon med kun ét fokusområde: Ikke knuse.

Innvendig hardware er relativt stusselige greier og den har hverken bra kamera, ytelse eller brukervennlighet. Den tåler mye. Punktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FinneUt skrev (På 12.4.2020 den 13.09):

Jeg ønsker en god høytaler slik at det blir enda lettere å høre Youtube videoer etc. Min erfaring er at enkelte mobiler har en dårlig høytaler som gjør det vanskelig å høre enkelte Youtube videoer, selvom om man har på full lydsstyrke.

Tror nok lyden har mer med mumling og lav lyd på videoene fra før av. Samme problem på nettbrett.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...