Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med Tostran?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg har fått Tostran av min lege fordi jeg ikke har testosteron i kroppen, har fjernet en testikkel. Derav ingen ereksjon og ingen sexlyst. Har hatt det slik i mange år, og det er utrolig plagsomt. Du føler deg ikke mye til mann. Skal gå på dette resten av livet. Å leve med dette er en stor påkjenning og jeg er deprimert og helt tiltaksløs. Er det noen som har erfaringer med Tostran? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd dette i nesten to måneder. Og det går ikke bra. Jeg går opp i vekt og får ikke mer muskler som det sies at du skal få. Blir bare tykkere og tykkere, og blir mer deprimert. Så alt som er sagt om testo behandling stemmer ikke. Det motsatte skjer, går kraftig opp i vekt og jeg blir deprimert. Det eneste fungerer er ereksjon. Men det er mager trøst når ikke noe annet fungerer.

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (På 2.4.2020 den 17.00):

Derav ingen ereksjon og ingen sexlyst. Har hatt det slik i mange år, og det er utrolig plagsomt.

 

jae-ols skrev (7 timer siden):

Det eneste fungerer er ereksjon. Men det er mager trøst når ikke noe annet fungerer.

Hva vil du ha, Pest eller Kolera?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skandinav skrev (På 11.5.2020 den 18.15):

 

Hva vil du ha, Pest eller Kolera?

Det blir nok pest. Har brukt Tostran i snart to måneder og fremdeles ingen ereksjon. Så dette må bare være noe som ikke virker. Sexlysten har vært borte i minst 10 år. Det gjør noe med livskvaliteten. Men man blir vant til alt. Ingen sex må man leve med. Det er noe folk godt kan leve uten. 

Lenke til kommentar
Gjest b5a1b...a6f

Har du testet testosteronnivået etter du begynte på Tostran? Det er ikke alle som har effekt av gel. Dette kan du finne ut av på prøver. Kan også være at du trenger en høyere dosering. Evt. en annen type gel.

Jeg vil kategorisere meg som tidligere svært kunnskapsrik om TRT etter å ha selv administrert min egen behandling over et knapt års tid. For min del hadde det ikke ønsket effekt og jeg kom til at mine plager skyldes andre ting enn lavt testosteron. Men jeg forsøkte det fordi testosteronverdiene mine var forholdsvis lave.

Kort oppsummert er det ikke nødvendigvis slik at man bare kan begynne å administrere testosteron og så blir alt kjempebra. Særlig fastleger har lite kunnskap her. Så det er vel mulig du burde vært til en spesialist om du ikke alt har vært det. Jeg leste en del på amerikanske forum og det var mange der som holdt på en stund med ulike behandlinger før de oppnådde velvære.

For din del kan det være at du bare må gi det litt mer tid ELLER at du trenger noe annet.

Selv brukte jeg Nebido. Dette er en stor sprøyte som skal settes hver 12 uke tror jeg det var. Jeg valgte selv å dele opp denne og sette små doser med insulinsprøyte i bukfettet hver 4. dag eller noe sånt. Litt mer komplisert enn vanlig protokoll, men tanken var at det gav mer stabile nivåer i stedet for en stor boost med en gang den store sprøyta vart satt og så lave nivåer de siste ukene før ny dose. I tillegg var insulinsprøyter i magefettet mer eller mindre smertefritt. Den store sprøyta er litt vondere.

Sexlyst er knyttet til testosteron, men ikke kun testosteron. Jeg husker det var flere brukere på de amerikanske forumene som klaget på nettopp dette, selv om verdiene ellers var bra. Det kan være ulike årsaker, men generelt er hormonsystemet komplekst og det er et samspill mellom ulike hormonere. For eksempel forholdet mellom testosteron og østrogen. Er testo bra, men østro lav/høy, så kan det ødelegge.

Mange på de amerikanske forumene brukte arimidex for å senke østrogennivåene sine (typisk at de stiger om man supplerer med testo). For noen kunne dette føre til at østrogenet ble for lavt igjen. Heller ikke bra. Så her må man finne rett dose.

I tillegg er det i USA vanlig å supplere med HCG. Vanlig testosteron ødelegger kroppens egenproduksjon, så resultatet er gjerne at testiklene forsvinner. I tillegg synes jeg huske det er noen andre stoffer testiklene produserer som du gjerne vil ha litt av.

Dette løses ved å supplere med HCG. Også insulinsprøyte i bukfettet. Dette holder testiklene dine i gang og du unngår også å bli steril. Faktisk kan dette alene holde i gang testosteronproduksjonen din.

Ingen klare svar dessverre, annet enn at det er håp, men at du kanskje har en del å sette deg inn i og en del ting å prøve. 2 måneder er fortsatt veldig tidlig, så ikke gi opp helt enda. Ville startet med å få sjekke verdier på blodprøver om du ikke alt har gjort det. Om du fortsatt ikke føler deg bra etter en måned, så burde du kanskje vurdere annen behandling. For eksempel sprøyte eller en annen gel. Kommer til å bli bra dette :)

Lykke til! :)

 

 

Anonymous poster hash: b5a1b...a6f

Lenke til kommentar
Gjest b5a1b...a6f skrev (På 4.6.2020 den 19.18):

Har du testet testosteronnivået etter du begynte på Tostran? Det er ikke alle som har effekt av gel. Dette kan du finne ut av på prøver. Kan også være at du trenger en høyere dosering. Evt. en annen type gel.

Jeg vil kategorisere meg som tidligere svært kunnskapsrik om TRT etter å ha selv administrert min egen behandling over et knapt års tid. For min del hadde det ikke ønsket effekt og jeg kom til at mine plager skyldes andre ting enn lavt testosteron. Men jeg forsøkte det fordi testosteronverdiene mine var forholdsvis lave.

Kort oppsummert er det ikke nødvendigvis slik at man bare kan begynne å administrere testosteron og så blir alt kjempebra. Særlig fastleger har lite kunnskap her. Så det er vel mulig du burde vært til en spesialist om du ikke alt har vært det. Jeg leste en del på amerikanske forum og det var mange der som holdt på en stund med ulike behandlinger før de oppnådde velvære.

For din del kan det være at du bare må gi det litt mer tid ELLER at du trenger noe annet.

Selv brukte jeg Nebido. Dette er en stor sprøyte som skal settes hver 12 uke tror jeg det var. Jeg valgte selv å dele opp denne og sette små doser med insulinsprøyte i bukfettet hver 4. dag eller noe sånt. Litt mer komplisert enn vanlig protokoll, men tanken var at det gav mer stabile nivåer i stedet for en stor boost med en gang den store sprøyta vart satt og så lave nivåer de siste ukene før ny dose. I tillegg var insulinsprøyter i magefettet mer eller mindre smertefritt. Den store sprøyta er litt vondere.

Sexlyst er knyttet til testosteron, men ikke kun testosteron. Jeg husker det var flere brukere på de amerikanske forumene som klaget på nettopp dette, selv om verdiene ellers var bra. Det kan være ulike årsaker, men generelt er hormonsystemet komplekst og det er et samspill mellom ulike hormonere. For eksempel forholdet mellom testosteron og østrogen. Er testo bra, men østro lav/høy, så kan det ødelegge.

Mange på de amerikanske forumene brukte arimidex for å senke østrogennivåene sine (typisk at de stiger om man supplerer med testo). For noen kunne dette føre til at østrogenet ble for lavt igjen. Heller ikke bra. Så her må man finne rett dose.

I tillegg er det i USA vanlig å supplere med HCG. Vanlig testosteron ødelegger kroppens egenproduksjon, så resultatet er gjerne at testiklene forsvinner. I tillegg synes jeg huske det er noen andre stoffer testiklene produserer som du gjerne vil ha litt av.

Dette løses ved å supplere med HCG. Også insulinsprøyte i bukfettet. Dette holder testiklene dine i gang og du unngår også å bli steril. Faktisk kan dette alene holde i gang testosteronproduksjonen din.

Ingen klare svar dessverre, annet enn at det er håp, men at du kanskje har en del å sette deg inn i og en del ting å prøve. 2 måneder er fortsatt veldig tidlig, så ikke gi opp helt enda. Ville startet med å få sjekke verdier på blodprøver om du ikke alt har gjort det. Om du fortsatt ikke føler deg bra etter en måned, så burde du kanskje vurdere annen behandling. For eksempel sprøyte eller en annen gel. Kommer til å bli bra dette :)

Lykke til! :)

 

 

Anonymous poster hash: b5a1b...a6f

Har nettopp tatt blodprøver. De viste verdi på nærmere 30 på testo nivået. Legen mente det burde ligge nærmere 20. Så jeg må justere dosen ned. Men til tross for høye verdier på nivået så er det ingen sexlyst. Den er erstattet av depresjon noe som ikke er greit. Da blir jeg sur og kranglete og har lyst til bare å forsvinne. Skal prøve å gå noen dager uten Tostran, for å se om det hjelper. Fører Tostran med seg depresjoner og vektøkning er det helt uaktuelt. Da er det bedre å ikke ha sexlyst. Deprimert har jeg slitt med i over 30 år. Nå er jeg godt voksen og hadde ønsket noen år uten å ha depresjon og bekymringer. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser at det er en smørbrødliste med bivirkninger. Derav hårtap, depresjoner og angst. Jeg trenger ikke hårtap, og ihvertfall ikke depresjoner som jeg har slitt med hele livet. Har noen her inne erfaringer på slike bivirkninger? Jeg har nå tatt en pause, da det fungerer greit uten. Blir ingen sexlyst, men det er ikke så viktig. Men hvis den fysiske formen blir dårligere må jeg begynne på igjen. Jeg tok fire trykk på pumpa og hadde konstant ereksjon. Det er ikke så enkelt å finne rett mengde. 

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg melding fra legen som skrev at testosteronnivået igjen var på bunn. Jeg har ikke tatt det på en stund. Hun sier jeg må vurdere helse og fysikk. Går jeg lenge uten vil den fysiske formen forfalle og alt er tilbake til det gamle. 

Vil jeg risikere de bivirkningene som følger med, det er ikke en lett avgjørelse å ta. Sexlysten er igjen på bunn og alt er som før. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest b5a1b...a6f
jae-ols skrev (På 7.7.2020 den 9.25):

Vil jeg risikere de bivirkningene som følger med, det er ikke en lett avgjørelse å ta. Sexlysten er igjen på bunn og alt er som før. 

Bivirkningene og de negative helseeffektene er nok større ved lav testosteron enn hva du risikerer ved å bruke tilskudd. Husk at alle medisiner har bivirkninger oppgitt. Betyr ikke at DU får de. Har ofte med at produsenten må opplyse og unngå eventuelle rettslige oppgjør.

Du kan heller ikke drive å gå av og på. Du må bestemme deg. Og så holde deg til det (eller ikke). 

Uten andre detaljer så kan jeg si at 30 i testosteron generelt er ALTFOR høyt, ja. Dette har legen din også bekreftet. Rundt 20 (og ikke spesielt mye over) er nok ideelt.

Du må kanskje eksperimentere med ulike doser, men det tar jo tid. Ikke 3 spray en dag. 4 neste. 2 den andre. Osv. Men hold deg til en viss dose i minst 1 uke. Kanskje 14 dager. Juster da forsiktig opp eller ned om det ikke virker å være rett for deg.

Vurder også HCG.

OBS! Testosteron er ingen mirakelmedisin i seg selv. Du må/bør i tillegg ta tak i andre ting i livet ditt også. Trening og kosthold for eksempel. 

Anonymous poster hash: b5a1b...a6f

Lenke til kommentar
Gjest b5a1b...a6f skrev (11 timer siden):

Bivirkningene og de negative helseeffektene er nok større ved lav testosteron enn hva du risikerer ved å bruke tilskudd. Husk at alle medisiner har bivirkninger oppgitt. Betyr ikke at DU får de. Har ofte med at produsenten må opplyse og unngå eventuelle rettslige oppgjør.

Du kan heller ikke drive å gå av og på. Du må bestemme deg. Og så holde deg til det (eller ikke). 

Uten andre detaljer så kan jeg si at 30 i testosteron generelt er ALTFOR høyt, ja. Dette har legen din også bekreftet. Rundt 20 (og ikke spesielt mye over) er nok ideelt.

Du må kanskje eksperimentere med ulike doser, men det tar jo tid. Ikke 3 spray en dag. 4 neste. 2 den andre. Osv. Men hold deg til en viss dose i minst 1 uke. Kanskje 14 dager. Juster da forsiktig opp eller ned om det ikke virker å være rett for deg.

Vurder også HCG.

OBS! Testosteron er ingen mirakelmedisin i seg selv. Du må/bør i tillegg ta tak i andre ting i livet ditt også. Trening og kosthold for eksempel. 

Anonymous poster hash: b5a1b...a6f

Ja 30 er høyt og du kan tenke deg hvordan livet var da. Jeg tenkte på en ting døgnet rundt. Så jeg sluttet , holdt opp i tre uker og mistet all interesse . 30 fikk jeg av tre trykk hver dag. Så det skal ikke mye til. Det er utrolig vanskelig å finne riktig dose. Jeg har høy testosteron og kanskje få bivirkninger. Bryster er bare et lite problem. Og i alderen min er ikke sex det viktigste. Det viktige er å greie å gå lange turer med mye motbakker. Jeg går nå for 2 spray om dag, så får jeg se hvordan resultatet blir. Det er uhyre vanskelig da folk sier du blir full av østrogen. Muskler kan du også få. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...