Gå til innhold

Denne bilen er helt avgjørende for Volkswagens CO2-mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Trestein said:

Tyskere liker biler som er skikkelig bygget. Biler som ser ut som om de har vert kondemnert og fikset i en russisk garasje er nok mange som unngår. 

Difor kjøper dei eUp og ikkje BMW i3, eller kva var poenget med den kommentaren?

Endret av Sturle S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (9 timer siden):

Difor kjøper dei eUp og ikkje BMW i3, eller kva var poenget med den kommentaren?

E up og i3 selger noe Lunde likt sist jeg sjekket. Poenget var at svært mange ønsker seg en bil, ikke et nettbrett med 500kilos batteri som i tillegg ser ut som m de har hatt alvorlige kollisjonskader når de kommer ut fra fabrikken. Dessuten ser det ut som om de har innført et helt nytt begrep innen bilbransjen. De er de eneste bilene som driver med selvskading.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (11 timer siden):

E up og i3 selger noe Lunde likt sist jeg sjekket. Poenget var at svært mange ønsker seg en bil, ikke et nettbrett med 500kilos batteri som i tillegg ser ut som m de har hatt alvorlige kollisjonskader når de kommer ut fra fabrikken. Dessuten ser det ut som om de har innført et helt nytt begrep innen bilbransjen. De er de eneste bilene som driver med selvskading.

Riktignok så ser ikke eUp særlig bra ut, men her syns jeg du overdriver. Den er da ikke (fullt) så ille.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (22 minutter siden):
Hanhijnn skrev (30 minutter siden):

Riktignok så ser ikke eUp særlig bra ut, men her syns jeg du overdriver. Den er da ikke (fullt) så ille.

Jo det er ille når man ser på en billengde avstand at karosserideler ikke har jevne gap og flatene ikje samme høyde.

Ja vi får bare håpe at VW AG skjerper seg.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Trestein said:

E up og i3 selger noe Lunde likt sist jeg sjekket. Poenget var at svært mange ønsker seg en bil, ikke et nettbrett med 500kilos batteri som i tillegg ser ut som m de har hatt alvorlige kollisjonskader når de kommer ut fra fabrikken. Dessuten ser det ut som om de har innført et helt nytt begrep innen bilbransjen. De er de eneste bilene som driver med selvskading.

Sovidt eg veit er det ingen slike bilar i sal i Europa.  Det er kanskje mange av dei i Kina?  Andre elbilar i same klasse om e-Up er Renault Zoe, Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV.  Er det dei tre siste du tenkjer på?

 

For litt større elbilar er det ein USAnsk produsent som toppar salsstatistikken i Tyskland.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sturle S skrev (3 timer siden):

Sovidt eg veit er det ingen slike bilar i sal i Europa.  Det er kanskje mange av dei i Kina?  Andre elbilar i same klasse om e-Up er Renault Zoe, Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV.  Er det dei tre siste du tenkjer på?

 

For litt større elbilar er det ein USAnsk produsent som toppar salsstatistikken i Tyskland.

Eg tenker på alle du nevner. Fornuftige el biler med passelig rekkevidde og godt brukande som elbil i byar.

Den amerikanske el bilen som kan være tesla 3 låg bak BMW 3 serie hybrid i januar. 

Trur også at du misforstår det med kollisjonskader. Om du har prøvd å selge ein bruktbil og han som ser på bilen er nøye vil han garantert sjå om karroserigapa er like rundtom på bilen. Har du ein tyskprodusert bil vil alle gapa vere like om bilen aldri har vert skada.

svært mange av dei tesla 3 modellene jeg har sett er gap mellom karroserideler ujevne. Automatisk vil ein då tru at bilen kan ha skader i ramme eller i bærende deler av karroseriets. Er reparasjonen dårlig utført,noe som ulike gap indikerer, vil man frykte at bilen ikkje er like sikker i ein ny kollisjon eller at herda stål er reparert på ein måte som gjer svakere og meir korrosjonsutsatt stål. Ein kan også spørre seg om airbager verkelig er der eller om den er fjerna. Det er derfor mye vanskeligere å selge ein bruktbil med ujevne karroserigap.

 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 timer siden):

svært mange av dei tesla 3 modellene jeg har sett er gap mellom karroserideler ujevne. Automatisk vil ein då tru at bilen kan ha skader i ramme eller i bærende deler av karroseriets. Er reparasjonen dårlig utført,noe som ulike gap indikerer, vil man frykte at bilen ikkje er like sikker i ein ny kollisjon eller at herda stål er reparert på ein måte som gjer svakere og meir korrosjonsutsatt stål. Ein kan også spørre seg om airbager verkelig er der eller om den er fjerna. Det er derfor mye vanskeligere å selge ein bruktbil med ujevne karroserigap.

Jeg skulle kjøpe en bruktbil en gang, og så etter nettopp dette. Og panelgapene så ikke ut, dørene var ujevne og lakken hadde appelsinhud et sted. Kjøpte bilen likevel, siden det var en Tesla og jeg visste at det ikke betydde at bilen hadde vært i kollisjon. Har vært fornøyd med den også. Ikke mer trøbbel enn min forrige (som var en nykjøpt VW fra 2016).

/anekdote

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mr. papp skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle kjøpe en bruktbil en gang, og så etter nettopp dette. Og panelgapene så ikke ut, dørene var ujevne og lakken hadde appelsinhud et sted. Kjøpte bilen likevel, siden det var en Tesla og jeg visste at det ikke betydde at bilen hadde vært i kollisjon. Har vært fornøyd med den også. Ikke mer trøbbel enn min forrige (som var en nykjøpt VW fra 2016).

/anekdote

Problemet er jo at svært mange har vert skadet. 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (12 minutter siden):

Problemet er jo at svært mange har vert skadet. 

Jeg tok sjansen. Jeg tror at sjansen for at det kommer til å ha noen som helst betydning seinere er forsvinnende lav, lav nok til at den mentale kraften for den bekymringa er bedre brukt andre steder. Men det har uansett ikke noe å si fordi argumentet ditt var 

Trestein skrev (7 timer siden):

Det er derfor mye vanskeligere å selge ein bruktbil med ujevne karroserigap.

Og det tror jeg ikke er tilfelle, og spesielt ikke i et tilfelle som Tesla, hvor til dels ujevne panelgap fra fabrikk er kjent og som eventuelle kjøpere vil se gjennom fingrene med, som var poenget med min anekdote.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...