Gå til innhold

Mount & Blade II: Bannerlord med braklansering på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser virkelig ikke hva som er så fantastisk med dette spillet, ser klin likt ut de andre, med bare litt grafikk løft.

Jeg har spilt meg helt ferdig med de andre spillene, jeg har ingen interesse av å spille mer av nøyaktig det samme.

Om de har gjort store forandringer med dette spillet, har de ikke hvert flinke til å si hva det er. Kan hende blodfansen vet det fordi de henger i mørke mount & blade forum. Men for oss som ikke er blod fans, har de ikke gitt noe intrykk av at dette skal være så fantastisk.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Jeg ser virkelig ikke hva som er så fantastisk med dette spillet, ser klin likt ut de andre, med bare litt grafikk løft.

Du har helt rett i at det er en litt oppgradert versjon av Warband. Ganske kjedelig oppgradering er det også.
Det blir nok flotters med mods osv om noen år, men enn så lenge er det kun mer av det samme.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Jeg ser virkelig ikke hva som er så fantastisk med dette spillet, ser klin likt ut de andre, med bare litt grafikk løft.

Jeg har spilt meg helt ferdig med de andre spillene, jeg har ingen interesse av å spille mer av nøyaktig det samme.

Om de har gjort store forandringer med dette spillet, har de ikke hvert flinke til å si hva det er. Kan hende blodfansen vet det fordi de henger i mørke mount & blade forum. Men for oss som ikke er blod fans, har de ikke gitt noe intrykk av at dette skal være så fantastisk.

Det er mer eller mindre samme spill med litt flere pixler. Spillet bærer preg av en helt utrolig latskap, hvor alle dialoger er like (samme hvem du snakker med). De forskjellige oppdragene du får av byene(ca u-8stk) er helt like, med helt lik dialog.

Alle Bandit camps er like, om de befinner seg i ørken eller i snø, det er det samme, når du angriper er du i skogen. De er også helt like å gjennføre, og har samme dialog. Borger, camps, alt er klipp og lim. 

Ideen er kjempegod, men der stopper det. Jeg har aldri sett maken til latskap noensinne. 

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Tenkte det samme helt til jeg spilte det. Det er ganske solid grafikk oppgradering. Modellene ser dårlig ut men kartene man spiller på er visuelt bra.

Ellers er kampsystemet betydelig oppgradert og faktisk mye bedre enn Mordhau. Mest realistiske kampsystemet jeg har testet. Forrige Mount & Blade har faktisk spillere enda, spillet var unikt og de bygger på mye av det samme. Men multiplayeren her er rimelig svær med ekstreme Siege battles. Aldri sett noe lignende før i et spill.

Og det som gjorde singleplayeren bra er fortsatt bra i dag. Er utrolig kult å starte med ingenting og bygge opp sin egen hær, og her kan man faktisk ta over slott og forsvare slottet med siege battles. Singleplayeren alene er noe man kan alltid hoppe inn i og ha det morro med i flere år framover. Multiplayeren er også veldig bra med tanke på alt du kan gjøre. Du må ha pikemen for å forsvare mot hester, bueskyttere som står defensivt og folk med sverd og skjold som går i fronten. Utrolig mye taktikk og veldig morsomt.

Jeg digger det :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Avean said:

Tenkte det samme helt til jeg spilte det. Det er ganske solid grafikk oppgradering. Modellene ser dårlig ut men kartene man spiller på er visuelt bra.

Ellers er kampsystemet betydelig oppgradert og faktisk mye bedre enn Mordhau. Mest realistiske kampsystemet jeg har testet. Forrige Mount & Blade har faktisk spillere enda, spillet var unikt og de bygger på mye av det samme. Men multiplayeren her er rimelig svær med ekstreme Siege battles. Aldri sett noe lignende før i et spill.

Og det som gjorde singleplayeren bra er fortsatt bra i dag. Er utrolig kult å starte med ingenting og bygge opp sin egen hær, og her kan man faktisk ta over slott og forsvare slottet med siege battles. Singleplayeren alene er noe man kan alltid hoppe inn i og ha det morro med i flere år framover. Multiplayeren er også veldig bra med tanke på alt du kan gjøre. Du må ha pikemen for å forsvare mot hester, bueskyttere som står defensivt og folk med sverd og skjold som går i fronten. Utrolig mye taktikk og veldig morsomt.

Jeg digger det :)

Hva har de gjort med combaten? I de eldre M&B er den er jo egentlig helt tullete, og ubrukelig om du ikke er til hest. 

Hvordan funker liksom kampsystemet nå?

 

Lenke til kommentar

Du styrer retning med musa og trykker venstre mustast for angrep i retning. Kan angripe venstre, høyre, opp og ned samt feinte. Trykker man høyretast så blokkerer man enten med skjold eller våpenet.

Det kule her er at det går ganske kjapt, som det ville gjort i virkeligheten. Det er ikke den klassiske du slår først, så slår jeg etterpå animasjonene som i Mordhau spillet. Du må tenke over armor samt hvor skjoldet er f.eks. I tillegg så er det fysikkbasert sånn at hvis jeg svinger sverdet og du går innpå kroppen min så mister jeg all kraften og gjør knapt skade. Men treffer jeg deg mens sverdet er mot slutten av svingen så gjør jeg veldig mye skade.

Så det er ikke bare å tenke feint, blokk og angrep men du må tenke posisjonen din i forhold til motstanderen også. På hest gjør man mye skade men pikemen er en effektiv stopper for de. + bueskyttere gjør mye skade, føler det er lett å treffe med buen og er utrolig digg å se pilen fly gjennom lufta og treffe målet. Det er også ganske brutal skade i spillet. Treffer du med sverd eller pil i hodet f.eks så ser det jævlig ut :D

Generelt veldig vanskelig kampsystem men det gjør at det er morro å spille det, morro å mestre.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Avean said:

Du styrer retning med musa og trykker venstre mustast for angrep i retning. Kan angripe venstre, høyre, opp og ned samt feinte. Trykker man høyretast så blokkerer man enten med skjold eller våpenet.

Det kule her er at det går ganske kjapt, som det ville gjort i virkeligheten. Det er ikke den klassiske du slår først, så slår jeg etterpå animasjonene som i Mordhau spillet. Du må tenke over armor samt hvor skjoldet er f.eks. I tillegg så er det fysikkbasert sånn at hvis jeg svinger sverdet og du går innpå kroppen min så mister jeg all kraften og gjør knapt skade. Men treffer jeg deg mens sverdet er mot slutten av svingen så gjør jeg veldig mye skade.

Så det er ikke bare å tenke feint, blokk og angrep men du må tenke posisjonen din i forhold til motstanderen også. På hest gjør man mye skade men pikemen er en effektiv stopper for de. + bueskyttere gjør mye skade, føler det er lett å treffe med buen og er utrolig digg å se pilen fly gjennom lufta og treffe målet. Det er også ganske brutal skade i spillet. Treffer du med sverd eller pil i hodet f.eks så ser det jævlig ut :D

Generelt veldig vanskelig kampsystem men det gjør at det er morro å spille det, morro å mestre.

Husk at du også kan chambere. Du kan også accel angripe decel angripe. Du kan også switche mellom standard og southpaw, så forskjellige angrep treffer tidligere 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

7 hours ago, Iterion said:

Sett på en del folk streame det, og må si det ser helt rått ut! Usikker på hvor godt jeg får kjørt det på min eldre cpu, mulig jeg drøyer kjøp til jeg har fått bygd en ny pc. 

Kan spilles på GeForce Now.

Endret av Grimbeorn
Lenke til kommentar

Veldig mye av det du beskrev her er jo likt som i eneren. Slik som:

-Armor er kun gyldig for hvor på kroppen den er.

-Skjold på ryggen vil fremdeles beskytte bakfra

-Hvor du treffer med våpen, og hvor langt i animasjonen man er og hastighet bestemmer skade

I utgangspunktet, fra det du skriver, er finter og animasjonshastigheten det eneste nye i selve kampsystemet..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Warband, bare det orginale Mount & Blade fra 2008, så jeg kan ikke si så mye om hva som er annerledes. Men noe av det jeg vet er annerledes er at Bannerlords er vanskeligere på flere områder. Det er vanskeligere å skaffe penger, og man er ikke like trygg på hesteryggen. Senere i spillet, etter at man han investert i bedrifter og skaffet seg eiendom, kan man bli rik såklart, men det tar tid å komme dit. De fleste bedrifter koster rundt 13k og man skal knerte mange looters før man har såpass med gærninger. Og selv bandittgjenger har dyktige bueskyttere, og er det nok av dem skyter de deg lett av hesten. For ikke å snakke om pikemen som er farlige å ri for nært. Det er tre vanskelighetsgrader - Very easy, Easy, og Realistic. Jeg har prøvd Easy og Realistic, og det er ikke så mye lettere på easy. Man må fortsatt velge sine motstandere med omhu. Selv en gjeng looters som kaster stein og slåss med klubber kan drepe deg fort om du blir omringet.

Jeg storkoser meg i alle fall med spillet, og anbefaler det til alle som liker sverd og buer og slikt. Spesielt følelsen av å slåss fra hesteryggen er det ingen andre spill som kommer i nærheten av. At man kan senke lansen og bare ri inn i folk og la momentet være nok til å kverke de, uten å måtte trykke ned noen angrepsknappen, er meget tilfredsstillende.

Ja, spillet er i early access, så noe uferdig dialog og slikt er det - som at din karakter er eldre enn din storebror, eller at familien din er fra samme by uansett hvilken rase man spiller som - men jeg er sikker på at de kommer til å fikse slike ting etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...