Gå til innhold

Er nå en god tid å handle pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi må nesten få vite hva som ligger i ordet "lyst". Har du spesielle behov som ikke blir oppfylt av din nåværende PC? Selv bytter jeg når jeg "må", ikke når jeg har "lyst". Antagelig er det bedre å bytte ut komponenter enn å bytte ut hele PC-en. Men da trenger vi å vite litt om hva du har, og hva du savner.

Lenke til kommentar
LangtGjesp skrev (20 minutter siden):

Vi må nesten få vite hva som ligger i ordet "lyst". Har du spesielle behov som ikke blir oppfylt av din nåværende PC? Selv bytter jeg når jeg "må", ikke når jeg har "lyst". Antagelig er det bedre å bytte ut komponenter enn å bytte ut hele PC-en. Men da trenger vi å vite litt om hva du har, og hva du savner.

Jeg bruker pc'en primært til spilling.  Jeg burde formulert meg annerledes. Skal fortsatt beholde denne maskinen. Har barn som er ivrige brukere. Kjøper vi en maskin til har vi 2 å dele på. Kan dermed se bort fra oppgradering.

Jeg tenker mer på om det er er gunstig tidspunkt å handle på med tanke på prosessor og gpu generasjoner. Vet vi noe om når neste generasjon nvidia kommer osv og er det noe vente på eller bare handle nå ettersom det alltid er noe bedre rundt hjørnet så før eller så må man bare slå til. 

 

Lenke til kommentar

We’ve also heard that the Nvidia GeForce RTX 3080 Ti, which may be up to 40% faster than its predecessor, could launch by the end of 2020.

Men trenger du det beste? Ryzen 1700 og GTX 1080 TI burde være mere en bra nok for gaming pc i dag, er jo ikke helt oppdatert, men ser kun strålesporing og mye 4k gaming der den ikke er på topp samt noe dårligere ytelse en AMD Ryzen 9 3900X eller Intel Core i9-9900K.

Barn trenger neppe det beste, første pcen jeg hadde var fjitsu simens celeron 900 mhz 128 mb ram  20 GB hdd. Hadde vel noe ennå eldre men var så dårlig at det var windows 95 så det telles omtrent ikke.

Så tror nok de barna må klare seg med budsjett men skaff noe som kan oppgraderes senere ryzen er vel lettest.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...