Gå til innhold

Ser vi slutten på WOKE?


Anbefalte innlegg

Med all fokus på koronaviruset og de økonomiske problemene, så har woke-problemer som mansplaining, manspreading, microaggressions forsvunnet over natten. De virker ganske irrelevant sammenlignet med å miste jobben eller bli syk og dø.

Er woke-problemer et resultat av mangel på ekte problemer, og nå som vi har større problemer å tenke på så ser vi slutten på woke?

 

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Gavekort said:

Hva slags trash er dette? Kan du gi meg en synopsis?

Synopsisen er hva jeg skrev over videoen.

Og mener du fortsatt at koronaviruset er ikke en større krise enn en vanlig influensa?
"Men dødsrisikoen rundt COVID er ikke mer krise enn vanlig influensa."
"Mens det rasjonelle perspektivet utelukkende dreier seg om å hindre spredning til de eldre og stadfestelse som en ny influensa-variant."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (52 minutter siden):

Med all fokus på koronaviruset og de økonomiske problemene, så har woke-problemer som mansplaining, manspreading, microaggressionst forsvunnet over natten. De virker ganske irrelevant sammenlignet med å miste jobben eller bli syk og dø.

Er woke-problemer en resultat av mangel på ekte problemer, og nå som vi har større problemer å tenke på så ser vi slutten på woke?

 

Det er i-landsproblemer på steroider, det kan man ihvertfall si om dette. Og et teng på at deler av en generajon har alt for lite å bruke fritiden på annet enn å bruke sosiale medier som en plattform for å føre "krig" mot bagateller.

Lenke til kommentar

Så lenge en har større reelle problemer tror jeg nok de tilsynelatende oppkonstruerte problemene vil komme i skyggen ja, men forutsatt at dette ikke varer så veldig lenge og ting normaliseres innen rimelig kort tid vil jeg tro det også her går tilbake til normalen. Samtidig er det jo en viss sjanse for at dette kan være en "reality check" for en del. "Safe space" i betydningen slippe å forholde seg til ubehagelig informasjon/meninger blir kanskje mindre viktig når en har måtte isolere seg hjemme for å unngå smitte. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Så lenge en har større reelle problemer tror jeg nok de tilsynelatende oppkonstruerte problemene vil komme i skyggen ja, men forutsatt at dette ikke varer så veldig lenge og ting normaliseres innen rimelig kort tid vil jeg tro det også her går tilbake til normalen. Samtidig er det jo en viss sjanse for at dette kan være en "reality check" for en del. "Safe space" i betydningen slippe å forholde seg til ubehagelig informasjon/meninger blir kanskje mindre viktig når en har måtte isolere seg hjemme for å unngå smitte. 

De mest ekstreme krangelefantene som lever for å skape storm ut av konstruerte problemer og har et ekstremt oppmerksomhetsbehov vil nok tviholde på sitt, men det jeg tror er at de vil bli gitt mindre oppmerksomhet etter dette. Det er mange som har slengt seg på denne bølgen med å være "offer" og "krenket" fordi det er kult og trendy, men etter dette vil ikke dette lenger være "fashion". Derfor forsvinner tilhengerskaren til de som lever for å være krenket for ingenting og de sitter igjen der ensomme og uten "likes" og kronikkene med gråting over i-landsproblemene ikke lenger slipper til i avisene. Jeg tror også såkalte "influencere" vil miste sin oppslutning og posisjon i samfunnet. De som vil bli gitt oppmerksomhet nå er hverdagsheltene i coronakrisen, de som står på for at ting skal gå på skinner, medisinere som utvikler vaksiner og medisiner, helsepersonell, frivillighetsarbeidere etc. Ikke "influencere" og deltagere i "oppresion olympics".

Jeg har ikke sjekket om besøkstallene til Pilotfrue og lignende tull har gått nedover men det vil ikke overraske meg.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Red Frostraven said:

Så, Black Pigeon Speaks har byttet navn igjen..?

Eller er det bare en fan som bruker logoen..?

Det er Black Pigeon Speaks kanal nr 2. Egentlig så var kanalen ment som en ikke-politisk kanal hvor han kan prate om ting som japansk kultur og reise, men den endte opp med å bli ganske lik hans kanal nr 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 2.4.2020 den 10.56):

De mest ekstreme krangelefantene som lever for å skape storm ut av konstruerte problemer og har et ekstremt oppmerksomhetsbehov vil nok tviholde på sitt, men det jeg tror er at de vil bli gitt mindre oppmerksomhet etter dette. Det er mange som har slengt seg på denne bølgen med å være "offer" og "krenket" fordi det er kult og trendy, men etter dette vil ikke dette lenger være "fashion". Derfor forsvinner tilhengerskaren til de som lever for å være krenket for ingenting og de sitter igjen der ensomme og uten "likes" og kronikkene med gråting over i-landsproblemene ikke lenger slipper til i avisene. Jeg tror også såkalte "influencere" vil miste sin oppslutning og posisjon i samfunnet. De som vil bli gitt oppmerksomhet nå er hverdagsheltene i coronakrisen, de som står på for at ting skal gå på skinner, medisinere som utvikler vaksiner og medisiner, helsepersonell, frivillighetsarbeidere etc. Ikke "influencere" og deltagere i "oppresion olympics".

Jeg har ikke sjekket om besøkstallene til Pilotfrue og lignende tull har gått nedover men det vil ikke overraske meg.

Så, du tror at nasjonalistene og anti-feministene kommer til å roe seg ned..?

---

Og for referanse, jeg vet hvem Black Pigeon Speaks er -- men jeg har aldri noen gang hørt noen si eller kalle noe eller noen Woke uironisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

Så, du tror at nasjonalistene og anti-feministene kommer til å roe seg ned..?

---

 

Som sagt - alle som ikke har noe viktigere å komme med enn krangling om superheltserier og hudfargen på hvem som spiller hovedroller kan og vil bli overflødigjort. Venstresiden vil gå mer tilbake til sine tradisjonelle verdier og vekk fra "all hvite eldre menn er fæle" og fokusere på hva som holder samfunnet sammen og ikke oppfordre til splittelse og mistenkeliggjøring. Ting er ikke så ille i Norge, men i USA og Storbritannia har det vært ganske ekstremt. Og da overflødigjøres også høyreekstreme blogger og YouTube-incels.

Som sagt, de høyrøstede kommer fortsatt til å skrike, ikke roe seg ned. Men de kommer nok til å skrike høyere enn før fordi få eller ingen gidder å lytte mer. Det gjelder både ytre høyre og ytre venstre.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Camlon skrev (På 31.3.2020 den 17.56):

Med all fokus på koronaviruset og de økonomiske problemene, så har woke-problemer som mansplaining, manspreading, microaggressions forsvunnet over natten. De virker ganske irrelevant sammenlignet med å miste jobben eller bli syk og dø.

Er woke-problemer et resultat av mangel på ekte problemer, og nå som vi har større problemer å tenke på så ser vi slutten på woke?

Jeg tror ikke dette vil forsvinne fordi det brukes av eliten i det demokratiske partiet til å holde nede venstresiden (ved personer som Bernie Sanders og AOC). Etter mine observasjoner er de like aktive som før, eller kanskje enda mer. De bryr seg ikke reelt sett om minoriteter, men bruker det for å slippe å måtte ta tak i andre problemer (for det er ikke noen tvil om at minoriteters rettigheter må styrkes) som mangelfullt helsevesen, en arbeiderklasse som stadig må lide samtidig som de rike blir rikere, og så videre.

Det er gjerne de privilegerte, for eksempel den utdannede øvre middelklasse, som hjelper eliten. De er komfortable med tingenes tilstand.

Akkurat nå er det en krise som må håndteres, og det kan jo være håp om at det blir et så stort press at man fokuserer på ting som at folk dør fordi de ikke har helseforsikring, men det får man se på. Amerikanere virker å være mer enn villige til å lide og dø for å styrke eliten.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser da fremdeles en del woke saker ute å går selv om det er blitt betydelig mindre av de.

F.eks i forbindelse med korona pandemien har jeg sett:

  • Kvinner er hardest rammet for de står igjen når så mange menn dør...
  • Homofile og bifile er hardest rammet for de er så redde for å gå til legen fra før av...
  • Hvorfor reagerer vi ikke slik når det gjelder alle de som sulter i verden...
  • Ikke glem klimafokuset i dette. Greta: Jeg har hatt korona....
  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 3.4.2020 den 12.43):

De bryr seg ikke reelt sett om minoriteter, men bruker det for å slippe å måtte ta tak i andre problemer (for det er ikke noen tvil om at minoriteters rettigheter må styrkes) som mangelfullt helsevesen, en arbeiderklasse som stadig må lide samtidig som de rike blir rikere, og så videre.

Hmm så først må minoriteten løftes opp, også er det majoriteten (arbeiderklassen) du vil løfte opp?

Hvem er det som skal løftes minoriteten eller majoriteten?

Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (18 timer siden):

Hmm så først må minoriteten løftes opp, også er det majoriteten (arbeiderklassen) du vil løfte opp?

Hvem er det som skal løftes minoriteten eller majoriteten?

Alle vanlige folk, arbeidere, må løftes opp. Dette vil gi mindre grobunn for hat mot minoriteter, som er det slike som Trump er så flinke til å utnytte.

Lenke til kommentar

Hysteriet rundt joikakaer tyder jo på at dette slett ikke er helt over ennå da, for de som er krenket er høylytte. Men mitt inntrykk nå er at det nyeste som er "hipt" og som media, spesielt i den engelskspråkelige verden ivrer etter er å innføre permanent "social distancing" etter at pandemien er over som "the new normal". Gjerne de samme journalistene som elsker "woke" og "offended"-saker.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (På 4.5.2020 den 18.35):

Alle vanlige folk, arbeidere, må løftes opp. Dette vil gi mindre grobunn for hat mot minoriteter, som er det slike som Trump er så flinke til å utnytte.

Men du selv har jo åpenbart et hat mot minoriteter. Og Trump er jo blant en av de minoritetene du hater (rike)

Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (25 minutter siden):

Men du selv har jo åpenbart et hat mot minoriteter. Og Trump er jo blant en av de minoritetene du hater (rike)

Nei, Trump er ingen minoritet. Rike regnes ikke som en egen minoritetsgruppe. Det er uansett de som har mest makt.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (6 minutter siden):

Nei, Trump er ingen minoritet. Rike regnes ikke som en egen minoritetsgruppe. Det er uansett de som har mest makt.

Fra SNL:

Minoritet betyr mindretall, og brukes om en folkegruppe som utgjør et mindretall av et lands befolkning. Minoritet er det motsatte av majoritet, som beskriver et flertall.

Tror ikke du helt har forstått ordet gitt. Selvfølgelig er rike en minoritetsgruppe. De er jo betydelig mindre enn 50% av befolkningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Storm_Eagle skrev (26 minutter siden):

Fra SNL:

Minoritet betyr mindretall, og brukes om en folkegruppe som utgjør et mindretall av et lands befolkning. Minoritet er det motsatte av majoritet, som beskriver et flertall.

Tror ikke du helt har forstått ordet gitt. Selvfølgelig er rike en minoritetsgruppe. De er jo betydelig mindre enn 50% av befolkningen.

Rike er ingen "folkegruppe".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...