Gå til innhold

PS4 starter i sikker modus, mulig ødelagt harddisk


Kahuna

Anbefalte innlegg

Hei, PS4-en har nå to ganger på kort tid startet opp i sikkermodus og bedt om usb med oppdateringsfiler. Forsøkte først med oppdateringsfiler, det hjalp ikke. Så prøvde jeg med installasjonsfiler og det virket, maskinen installerte seg og alt var bra. I omtrent 2 dager. Nå er den tilbake i sikkermodus og ber om usb med oppdateringsfiler.

Da tenker jeg at det er noe alvorlig galt med den. Kanskje harddisken er gåen, kanskje hovedkortet, kanskje noe annet.

Har noen tips for videre feilsøking? Finnes det en log jeg kan se på? Nye ala systemloggen i windows?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde et tredje forsøk med like dårlig resultat som de to første. Så plukket jeg ut harddisken, satt den inn i min stasjonære PC og undersøkte den med crystaldiskinfo. Den kunne melde at disken var 'dårlig', med verdien 'realocated sector count' som skilte seg ut spesielt. 

Har bestilt ny hdd fra komplett nå. Med litt flaks kommer den før påske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har du gjort som jeg og undersøkt disken i en annen maskin?

Jeg bestilte for øvrig en HDD og ikke SSD. Jeg googlet litt på forhånd og spillene sneipen spiller(FIFA) har ikke særlig glede av SSD. 

Bestilte denne:

 

Da den nye disken kom monterte jeg den i PS4en og installerte den som beskrevet i førsteposten. Funket fint siden. :)

 

En siste kommentar. Jeg ville bare ordne dette i en fei siden det skjedde i slutten av mars og alt var stengt ned men jeg kom på etterpå at min PS4 var under 5 år gammel så jeg kunne antagelig fått ordnet dette på garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Jeg ville gått for en ren SSD. Ikke en SSD-harddisk/hybrid.

Eller hvorfor ikke google det først. Det er gjort tester på hvilke titler som har glede av en SSD og ikke. I mitt tilfelle ville SSD være bortkasta penger og det ga mer mening med en rimeligere HDD med større plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...