Gå til innhold

Moms som gave fra Amazon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
flamethower1234 skrev (2 minutter siden):

Holdt det ikke med at du spurte om det i tråden din?

Gjorde vell det, men ville se om noe. visste det bedre fordi du ikke var helt sikker. Men er det slik at jeg ikke må betale moms da?

Endret av Arve420
Lenke til kommentar

Vel, som du ser av kalkulatoren:

Sum etter fortolling 25 000,00

I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 299 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 25 299 kroner.

 

Om pakken er merket som gave eller ikke så spørs det om pakken blir åpnet og vareinnholdet prisanslått av tollen. Dette er uavhengig av påsatt pris og gavemerking.

Med en pris på 20000 Kr. ville jeg merket pakken med en verdi på f.eks. 6000 Kr. og ingen gavemerking. Da betaler du moms (1500 Kr.), men som er mye lavere enn det du egentlig skulle betalt, og det er ingen grunn for tollen til å åpne pakken.

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Moms som gave fra Amazon
PaladinNO skrev (På 31.3.2020 den 1.13):

Med en pris på 20000 Kr. ville jeg merket pakken med en verdi på f.eks. 6000 Kr. og ingen gavemerking. Da betaler du moms (1500 Kr.), men som er mye lavere enn det du egentlig skulle betalt, og det er ingen grunn for tollen til å åpne pakken.

Merk da at pakken ikke er forsikret for mer enn 6000 kroner. Så blir den borte, eller innholdet ødelagt av fraktselskap, så dekkes kun påskrevet verdi på 6000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...