Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd/slitt hjullager 2004 VW Golf


Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2004 VW Golf som brukes som pendlerbil. Sist EU-godkjent september 2018. Da jeg kjøpte den, var det ulyd fra bakakslingen, og jeg byttet begge hjullagrene selv, som resulterte i at lyden forsvant. Nå har samme lyd oppstått foran, og jeg har sterk mistanke om at det er hjullageret som må skiftes ut foran på ene siden. Spørsmålet er, kan dette vente noen mnd? Det er travle tider på jobb, så jeg har ikke mulighet til å gjøre dette selv, og jeg vil heller gjøre det selv ved en senere anledning, enn å sende bilen på verkset for å få jobben gjort.

Bilen har gått ca. 220 000km, og jeg kjører ca. 1000km per måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke er noen vibrasjoner enda så kan du kjøre til du hører det blir litt være. Men husk at om du kjører for mye så kan det gå utover aksling og vibrasjonen som kommer  av at hjullageret blir for rom så går det utover andre ting. Det merker du fort.

Så bytt så fort du kan. istedenfor å ødelegge andre ting på bilen.

Lenke til kommentar

Ingen vibrasjoner. Lyden kommer og går, som egentlig gjør meg litt mer usikker. Av og til er den ikke til stedet i det hele tatt, mens andre dager er den rimelig godt hørbar i svake venstresvinger, mens den forsvinner når jeg kjører rett frem, eller i høyresving.

Lenke til kommentar
Reeve skrev (Akkurat nå):

Ingen vibrasjoner. Lyden kommer og går, som egentlig gjør meg litt mer usikker. Av og til er den ikke til stedet i det hele tatt, mens andre dager er den rimelig godt hørbar i svake venstresvinger, mens den forsvinner når jeg kjører rett frem, eller i høyresving.

Du merker det når ABS lampen lyser da må du bytte helst litt før.så lenge det ikke har kommet lenger en dette så går det bra noen uker kanskje en mmd. Det er ikke noe fasit på hvor lenge det holder. Det går litt på hvor mye du kjører.

Etter det du beskriver nå så er det bare helt i begynnelse til slitt lager nå.

Lenke til kommentar

Jeg bytter alltid begge sider det gjelder det meste jeg gjør. Så da blir det likt på begge sider.

Det er på grunn av det ikke skal være noe forskjell på sidene også så slipp du ta jobben senere,sjekk også stag og bremser når du først holder på.

Men du kan bytte bare på en side om du vil og om penger ikke streker til, så det skal gå helt fint uten problemer å ta andre siden når det rykker.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...