Gå til innhold

Android uten Google — risiko?


Anbefalte innlegg

Huawei har blitt utestengt fra Google sine tjenester, men jeg ser at det fortsatt går an å installere Google sine tjenester selv. Jeg ser også på YouTube at noen mener det ikke utgjør noen forskjell mens andre mener det er en stor sikkerhetsrisiko. Hvem skal jeg stole på? Er for eksempel P40 pro noe å satse på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det blir vel noe usikkert om virkemåten blir stabil i fremtiden. Vil den støtte 4G-tale? Forøvrig er det vel flere apper til banker og google pay og annet som ikke vil virke?

Personlig digger jeg Huawei-telefoner men ville ikke kjøpt en som ikke støtter googles tjenester.

Ville ikke bekymret meg for sikkerhet. Både google og kinserene vet alt om deg allerede.

Lenke til kommentar

Hei Tullballj! Det stemmer at HUAWEI P40 serien blir levert uten Google-apper. I stedet finner du HUAWEI AppGallery som er den offisielle plattformen for nedlasting av internasjonale og norske apper. Forløpende blir stadig flere apper tilgjengelig her. Dersom du ikke finner dine favorittapper og tjenester der allerede, er det ofte andre enkle muligheter for å få tilgang til disse. Flere apper kan lastes ned via selskapenes nettsteder, og flere har også mobiltilpassede nettsider som fungerer på akkurat samme måte som appen. Til disse kan du lage egne snarveier som plasseres som app-ikoner på startskjermen. Tilgang til dine vante tjenester får du også gjennom gode alternativer som Huawei email app og Huawei browser.
På Huawei sitt community finner du flere tips: https://consumer.huawei.com/en/community/list/?forumId=40404

Mvh

Marita, Huawei Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Dersom du ikke finner dine favorittapper og tjenester der allerede (...)

Denne siden (UK) gjorde nylig en liten test av hva som fantes i Huawei's løsning pdd, og jeg må si det er ganske nedslående. Det kan jo godt hende mye av dette kommer på sikt, men jeg hadde definitivt ikke kjøpt noen ny Huawei-telefon enda. 

Norske apps er naturlig nok ikke på lista siden de ikke brukes i UK (diverse mobilbanker, kollektivtransport, Vipps, Finn ... ). Det kan jo tenkes det kommer? Om en stund? Hvem vet?

Utdrag fra testen til Pocket-Lint:

Microsoft Teams - No but Microsoft Office, Swiftkey, Bing and Microsoft News are available so it's probably only a matter of time.
TikTok - Yes
WhatsApp - No
Skype - Yes, in the form of Skype Lite. 
Messenger - No
Instagram - No
Netflix - No
Microsoft Outlook - No but see Microsoft note above
Twitter - No
Snapchat - Yes
Discord  - No
Facebook - No
Spotify - No
Twitch - No
Duolingo - No
eBay - No

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...