Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal ha nye sommerdekk - er det noen som har Dagbladet pluss her?


Anbefalte innlegg

Først: Det står at dekk og felg har eget forum, men enten er jeg blind, eller så er jeg dum, for jeg klarer ikke å finne det, bare generelt teknisk. Og dekk er jo ikke så veldig teknisk. ;) Men altså jeg skal ha sommerdekk til en XC60 og vil ikke ha SUV-dekk, de bråker for mye og er ikke spesielt gode i sportslig kjøring. Heldigvis er lasteindeksen bare på 101, så jeg kan bruke Continental PremiumContact 6 235/60 R 18 103V (forrige eier kjøpte kjerra med 18" felger derfor 18" istedenfor 17", som er standard). Men jeg vil gjerne vite at det ikke er oppdaget noe feil på dekket i nyeste tester, derfor lurer jeg på om noen som har Dagbladet pluss gidder å sjekke hvordan de kom ut her, og hva som eventuelt vant hvis ikke det var Continentalene. Jeg er klar over at det er halvdårlig på vannplaning, men det er ikke noe stort problem, med så brede dekk som 235 er jeg vant til å ta det rolig når det ligger vanndammer på veien, og det legger seg ikke på noen av stedene der vi kjører til vanlig. Derfor er bremse- og kjøreegenskaper og støy det som betyr noe for meg.

https://www.dagbladet.no/tema/stor-test-her-er-de-beste-sommerdekkene/72242551

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...