Gå til innhold

Må programkort fra Canal Digital kobles til kortleseren de brukes sammen med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må ikke koble de sammen før de tas i bruk, men de må være åpne for pairing (Det skjer nå du setter det inn første gangen). - Jeg kjøpte en dekoder for et par år siden, og da ringte jeg bare CD og sa jeg hadde kjøpt den brukt så slettet de den gamle pairingen og åpnet den for pairing. - Et kort kan paires til flere dekodere/kortlesere.

Lenke til kommentar

Jeg ringte tilbake til CD og snakket med en annen kundebehandler som langt på vei sa det samme som den første; de fant ikke serienummeret på kortet i sine systemer og kunne følgelig ikke knytte det til abonnementet / programkortet til mamma og pappa.

Begge jeg snakket med hos CD Var svenske og jeg regner med de satt i et callsenter i et Sverige.

Begge kortene er kjøpt på Finn og jeg var usikker på om tredjeparts kortet kunne brukes så jeg var ikke så overrasket over at hun første ikke fant det. Det andre, som tross alt er fra Canal Digital, ble jeg ganske overrasket over at de ikke fant i deres systemere._20200328_184338.thumb.JPG.a69a8bed8838a2c36fb46fa224f58d1a.JPG

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det er 4 år siden jeg holdt på med dette sist så jeg spør om jeg noe som kanskje er åpenbart: skal chippen på programkortet vende ut mot forsiden av kortleseren med etikken jeg har tatt bilde av over eller mot baksiden? 

(Skal teste på tv #2 etterpå).

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
19 hours ago, ilpostino said:

 

Det er vel egentlig det jeg innså i går så har lagt ut de jeg skaffet meg på Finn igjen. 

Hm. Normalt sett tror jeg det skal være de samme. Hvilket år er CAM-ene fra? Tanke her kan være at dette er såpass gamle CAM-er at de ikke støtter pairing, mens kortene krever det. Da hjelper det ikke at de er pairet mot hverandre.

Lenke til kommentar
NULL skrev (37 minutter siden):

Hm. Normalt sett tror jeg det skal være de samme. Hvilket år er CAM-ene fra? Tanke her kan være at dette er såpass gamle CAM-er at de ikke støtter pairing, mens kortene krever det. Da hjelper det ikke at de er pairet mot hverandre.

Jeg er usikker på årgangen. Jeg kjøpte de på Finn av en som hadde gått over til Get for cirka to år siden og hadde Canal digital før. Ettersom vedkommende har Get tar jeg for gitt vedkommende har hatt kabel og at det er noen forskjeller i kortholderne som er nevnt over her. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...