Gå til innhold

Har dere erfaringer med laser skriver og cd label?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med laserskriver og cd label? for virker ut som det og papir setter seg fast i skrivereren gaske ofte så lurer på om det er mange som sliter med disse problemene? og dårlig utskrift, vet ikke om plast er dårlig eller ubrukelig med laserskriver? For syns generielt har dårlig erfaringer med det, hvis jeg ikke ikke er uheldig med de fleste samsung skriverne jeg har vært bort i?

Har noen erfaringer her? Er det slik det blir mere støv i nyere laserskrivere en gamle? Spessielt tonere har egen wastetank slik var det ikke før så syns det er rart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Professor Balthazar skrev (2 timer siden):

19 av 20 PC'er i 2020 mangler CD/DVD-leser. Bruk heller en USB-penn. Den er dessuten mye enklere å merke.

Da gir du nytt problem for meg for vil ha noe slik:

51CvRDfMSwL._SY355_.jpg

bare med lese og skrivehastighet på par hundre mb.

Chris93 skrev (1 time siden):

Ikke bruk plast i laserskrivere med mindre plasten er laget for å tåle det.

Er vel ikke 100% plast er bland av papir og plastlag likt fotopapir, men syns bildekvaliteten blir langt dårligere her, finnes det laserskriver som kun er egnet mot vanlig papir og de som er egnet mot fotopapir?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
6 hours ago, LMH1 said:

Da gir du nytt problem for meg for vil ha noe slik:

51CvRDfMSwL._SY355_.jpg

Ærlig talt, trenger du fire sorter Linux? Okay, jeg skjønner at du liker å prøve ut mange forskjellige systemer og programmer, men det er nå en litt merkelig hobby. Vil bare understreke at hvis man holder seg til én distro, blir alt mye enklere. Da greier man seg også uten skriver som lager fancy etiketter.

Endret av LangtGjesp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Men seriøst er rådet å droppe å skaffe samsung laserskriver? droppe å skrive ut ting?

for merker servicen på elkjøp\inforcare er dårlig? er jo greit bildekvaliteten er elendig så sant man får skrivet ut.

Går tonere i stykker hvis ark setter seg fast å gir mye støv i skriveren?

For får N\A for alle tonere så mistenker sensoren for skriveren er dårlig. Det er ikke eneste problemet.

Lenke til kommentar

Labler med lim for å klistre fast på CD/DVD er generellt en dårlig løsning.

Limet kan skade plasten over tid, eller label er usentrert og lager kast på plata, eventuelt løsner den og skader drevet.

Dersom du ønsker pene plater, er det f.eks Taiyo Yuden glossy watershield som gjelder, kombinert med en Canon Pixma med CD-skuff.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Er vel verre at utskrift blir slik og det er mye støv i printeren og alle tonerne står som N\A så er det mulig cdlabel hvis det setter seg fast og klarer å ødlegge tonere? Snakk om samsung c480W.

poor print.jpg

samsung print.png

Og når man sender den inn på verksted er den like dårlig tilbake virker ut som de ikke bryr seg å fikse problemet heller, for syns det er rart tonere gå fort ned, etter slikt?

Sitat

Canon Pixma med CD-skuff.

Nå er blekk skriver veldig dyrt i drift og har en vane og ha for mye eller for lite blekk og ser ofte ikke så pent ut, men laserskriver kan være dårlig det også. Men syns det er rart enkelte har mere tonere til spille, har kun vært borti den samsung skriveren med wastetank, de andre så vidt jeg vet har ikke det. Og blekkskriver sliter også med blekket kan tøres inn og da virker ikke utskrift i den ene fargen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
On 3/28/2020 at 5:49 PM, LMH1 said:

Da gir du nytt problem for meg for vil ha noe slik:

51CvRDfMSwL._SY355_.jpg

bare med lese og skrivehastighet på par hundre mb.

Men en DVD plate klarer jo ikke flere hundre MB\s? Får vel sånn 20Mb\s på en DVD.

Og det kommer jo hele tiden nye versioner av Linux Distrubusjonene. Må jo hele tiden brenne nye plater da for å holde følge. Men med en minnepenn kan du jo bare gjenbruke den gamle.

Selv har jeg bare noen små USB3 Micro SD kortlesere og en hel eske med Micro SD kort til alt mulig. De er dog enda vanskeligere å markere..

Lenke til kommentar
4 minutes ago, LMH1 said:

På blueray XL 128 GB klarer man å skrive 56 MB\S og det er ganske utrolig uten brennefeil.

Men ja kunne ønsket platene var raskere. Men det er jo slik.

Så du brenner Linux distrubusjoner på 128 GB Bluerayplater?!?

Vet ikke hva de koster per stk men er vel rundt en 20kr for en 25GB blueray, så vil tro en 128GB plate koster det samme som en minnepenn.

Lenke til kommentar
11 hours ago, LMH1 said:

Nå er blekk skriver veldig dyrt i drift og har en vane og ha for mye eller for lite blekk og ser ofte ikke så pent ut, men laserskriver kan være dårlig det også. Men syns det er rart enkelte har mere tonere til spille, har kun vært borti den samsung skriveren med wastetank, de andre så vidt jeg vet har ikke det. Og blekkskriver sliter også med blekket kan tøres inn og da virker ikke utskrift i den ene fargen.

 

1 - Utskrift med nevnte plater og printer, ser PENT ut, faktisk bedre enn mange plater fra fabrikk, ja det koster, men verdi for pengene.

2 - Det er nok mye du ikke vet, flere andre laserprintere (i bedriftssegmentet) benytter en "waste-tank", f.eks. Lexmark sine. Dette er for å samle opp "overflødig" toner, som ikke blir "brent fast", slik at ikke innsiden av printer blir full av dette.

3 - Med så mange Linux-distroer som du laster ned, og evt. skal brenne ut og printe på, så går blekket tomt før det tørker ut.

4 - Hvis du skal ta bilder av utskrifter, prøv å gjør det i et rom med lys, slik at det er mulig å se noe på bildene.

5 - Dersom du benytter uoriginale toner kassetter, kan du oppleve mye problemer, er de det?

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 28.3.2020 den 17.49):

Da gir du nytt problem for meg for vil ha noe slik:

51CvRDfMSwL._SY355_.jpg

bare med lese og skrivehastighet på par hundre mb.

Det er jo ikke noe problem.

Print ut logoen på et vanlig A4-ark med laserskriver,
Så kan du smøre på noe greier på minnebrikken (skal se om jeg finner navnet på produktet, selges over alt), som gjør at tonene fra papiret blir flyttet over fra papiret til minnebrikken.

Da vil du få et sånt resultat som du ser på bildet over.

Lenke til kommentar
17 hours ago, LMH1 said:

Nei ikke i følge selger, men godt mulig det er dårlig skriver eller ikke egnet til den type bruk.

Såååå, fordi selger av uorginale toner kassetter skriver at det ikke gir problemer så mener du det i stedet er printeren det er noe galt med? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

On 4/20/2020 at 5:01 PM, LMH1 said:

Nei ikke i følge selger... 

Ikke uorginal eller ikke problemer?

Denne printeren har originalt "smarte" tonerkassetter, med en liten Chip.

Denne forteller bl.annet om tilstand på toner, og mange selger uorginale tonere / refill-tonere med dårlige chip'er. Originaltonere fra f.eks Komplett, ligger på rundt 700,- pr. stk. Dersom dine var vesentlig billigere, så er de neppe originale, og da blir det problemer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...