Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpspris hybrid vs fossilt


Anbefalte innlegg

Hei,

Det snakkes mye om avgiftslette og gunstige priser på ladbare hybrider. Men når man setter total kjøpspris for en hybrid opp mot en bensin, er det da billigere å kjøpe hybrid?

Jeg tenker spesifikt på den nye Mercedes GLA, som er like rundt hjørnet både som hybrid og bensin. Vil det her trolig være billigere å kjøpe hybrid-utgaven?

Om noen tør å komme med prisestimater på denne bilen er jo det også interessant, selv om det blir litt bingo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/29/2020 at 1:02 AM, Complexity said:

Mye mulig det stiger nå grunnet kronekollaps.

Kan bli dyrt å kjøpe bil snart om den ikke allerede er bestilt..

Kan vel også bli dyrt selv om man har bestilt, avhengig av hva som står i kontrakten. Jeg mener å huske at faren min en gang på slutten av 80-tallet måtte betale mer pga endring i kronekursen, det var på en bil som allerede var i bestilling. Neida, det var ikke i går, men vil anta det samme gjelder i dag :) 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, liehen said:

Kan vel også bli dyrt selv om man har bestilt, avhengig av hva som står i kontrakten. Jeg mener å huske at faren min en gang på slutten av 80-tallet måtte betale mer pga endring i kronekursen, det var på en bil som allerede var i bestilling. Neida, det var ikke i går, men vil anta det samme gjelder i dag :) 

Ja man burde få det skriftlig at prisen er gjeldende. Om ikke kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...