Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til politianmeldelse


Anbefalte innlegg

Hei,

Se tidligere tråd for litt  mer sammenheng i omstendighetene

Litt usikker på hva jeg skal fylle ut på den forenklede anmeldelsen, jeg kan ikke få hjelp ifra politikammeret da dem har stengt.

"Jeg ønsker att mitt erstatningskrav blir tatt med i Straffesaken mot gjerningspersonen JA / NEI"

"Jeg samtykker i at saken kan behandles av konfliktrådet JA/NEI"

 

Jeg skal vel krysse ja på begge to? Også sende bilen som hærverket / innbruddet ble utført på til takstering, også sende taksteringen som en ettersending, og dette blir da "mitt erstatningskrav"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ber et verksted om prisoverslag for å fikse skadene og benytter den summen som ditt erstatningskrav (og huker selvsagt av på at du vil at erstatningskravet skal tas med). Dersom det blir utstedt forelegg eller saken går til retten, vil erstatningskravet ditt bli tatt med forelegget/tiltalen.

Om du samtykker til konfliktrådsbehandling er opp til deg. Jeg anbefaler at du samtykker til dette, da politiet i enkelte tilfeller kan oversende saken dit fremfor å henlegge den.

Jeg ville ikke hatt veldig høye forhåpninger. Antakeligvis kommer saken til å bli henlagt som en sivilrettslig problemstilling, alternativt vurdert som egnet for løsning i konfliktrådet, slik at den overføres dit. 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...