Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Samsung Galaxy S4 som jeg har vært veldig fornøyd med, men nå er det stadig flere apper og internett-sider som ikke fungerer lenger. Frustrerende!
Jeg liker Samsung sine telefoner godt (har kikket på topp-modellene i butikken).
Men topp-modellene koster mye mer enn hva jeg synes en telefon er verdt.
Samsung tilbyr flere telefon-modeller/"serier" og jeg sliter med å få oversikt over forskjellene.
Noen som kan gjøre "bildet" klarere?
 
Telefonen min skal selvfølgelig brukes til å ringe og sende SMS'er og MMS'er med.
I tillegg er kameraets kvalitet veldig viktig for meg; både foto og film. ("Selfie-kameraets" kvalitet er likegyldig)
At batteriet holder lenge er også viktig.
Jeg er fornøyd med skjermstørrelsen (5") på telefonen jeg har. Det gjør ikke noe om en ny blir litt større, men helst ikke mindre.

Plass til minnekort trengs.

Antall emojier og div. morofiltre (rare ører/nese/stemme etc) har jeg liten interesse av. Heller ikke spill har noen interesse.

Hvilken pris jeg er villig til å gi? Tja. Det kommer litt an på hva jeg får for pengene, men helst godt under 5.000.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung A71?

Fordel over A8 er at denne har en bedre prosessor, mer ram, fire ganger så mye lagring, bedre kamera OG 64MP i stedet for 16 og bedre video. 4500 mA batteri i stedet for 3000 på A8. Også to år nyere mobil med to generasjoner nyere Android versjon. Skjermen er større, men du skrev at det var greit. Utenkelig for meg personlig å velge A8 over A71. 

Endret av SpaceLemon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nidar2 skrev (7 timer siden):

A51 har en merkelig selvlysende rødfarge om du browswer og ser VG-logoen eller Norwegian. A71 har ikke dette problemet, men A70 hadde samme problem.

Hmmm - gjelder det kun ved bruk av internett? Altså ikke noe misfarging når det gjelder foto man tar med telefonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tabby skrev (9 timer siden):

Hmmm - gjelder det kun ved bruk av internett? Altså ikke noe misfarging når det gjelder foto man tar med telefonen?

Det vet jeg ikke, men jeg tror ikke bildene har dette problemet. Det er skjermen i seg selv som har denne selvlysene rødfargen. Man får veie fordeler og ulemper. Vel og merke er ikke markedet fullt av rimelige telefoner med amoled, men amoled fra Samsung får mye skryt og problemet er ikke nevnt med et ord i tester, så mye mulig det bare er meg som reagerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (4 timer siden):

Ikke bare kalibrering da? Kan få fargene til å se helt jævlig ut på min telefon om jeg justerer det slik.

Nei, den er umulig å få kalibrert riktig, men mange vil ikke synes det er noe problem da de blir blendet av å høre det er en Samsung amoled-skjerm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

En bekjent av meg knuste skjermen på sin Samsung A9 (2018) forrige helg og jeg bistod henne med å velge ny mobil. Hun ville helst bruke maks 3000 kroner og ha Samsung. Da kom jeg over et tilbud hos prisjakt.no hos en nettbutikk som het Weblet.no som hadde Samsung A50 128 GB Black på lager til 2490 kroner inkludert frakt.

Ifølge prisjakt.no var de tomme på lager for denne men når jeg besøkte nettsiden viste det seg at de ikke var det.

Mobilen ble bestilt i begynnelsen av uken og ankom på fredagen. Den ble hentet og satt opp samme dag og har fungert helt topp så langt i helgen. Det ser ut som om Weblet selger en del brukte og refurbished mobiler men A50'en selges som ny og kom uåpnet i originalesken. Den hadde produktkode NEE som betyr nordisk utgave slik at Wifi- og 4G-tale fungerte utav boksen.

Vi valgte betaling med 14 dagers faktura som var et kostnadsfritt betalingsalternativ siden nettbutikken for vårt vedkommende var ukjent og hun dermed slapp risikoen med å forskuddsbetale før mobilen kom i posten, i tilfelle den skulle vise seg å være brukt til tross for at nettbutikken påstår noe annet. En feil i spesifikasjonene på nettsiden deres er at Samsung A50 er vannavstøtende, dette stemmer ikke.

For 2490 kroner syntes jeg Samsung A50 128 GB er mye mobil for pengene selv om det er en 2019-modell, så kanskje den kan være et alternativ.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (På 23.6.2020 den 13.46):

Nei, den er umulig å få kalibrert riktig, men mange vil ikke synes det er noe problem da de blir blendet av å høre det er en Samsung amoled-skjerm.

Skjermen kan justeres på mange Samsung telefoner under Innstillinger > Skjerm > Skjermmodus > Hvitbalanse / Avanserte valg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...