Gå til innhold

handle på Svinesuind nå?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Utenriksdepartementet fraråder reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder i første omgang fra 14. mars til og med 14. april. Reiserådet kan bli forlenget. Utenriksdepartementet gjør en ny vurdering i uke 14, senest 3. april..

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/korona_info/id2691821/

Grensehandel er ikke strengt nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

neon som har vært over siste tiden?

Lest at man blir ilagt 14 dager hjemmekarantene, men de fleste av oss har jo allerede selvpålagt karantene, bare med en ukentlig tur på butikken etc. så kan ikke se den praktiske forskjellen?

Butikkene ved Svinesund har nå svært begrensede åpningstider eller er stengt.
Maxi Mat har for eksempel kun åpent til 17:00, kjøttdisken er helt stengt osv.

Men ja, det er så vidt jeg har forstått, ikke noe problem å komme inn i Sverige, ettersom de ikke har stengt sine grenser, utover at reiser som ikke er nødvendige ikke er tillatt nå, problemet er nok når du skal tilbake til Norge, jeg tipper du får komme inn dersom du er fast bosatt i Norge, men må i 14 dagers karantene.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil dra så gjør oss alle en tjeneste å bli i Sverige. Ikke reis inn i Norge igjen vær så snill! Ihvertfall ikke før denne krisen er over.

Og som noen skriver over her så er det to ukers karantene når du kommer inn igjen. Synes du det er verdt det?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (54 minutter siden):

ta med deg den belærende tonen å finn på noe annet.

Synes sånne som deg er respektløse, og provoserer meg noe helt grenseløst.

Jeg er selv i risikogruppen, og har familie som er i risikogruppen. Synes det er egoistisk at du skal gamble med ikke bare min, men alle andre som er i risikogruppen sin helse og liv, KUN fordi du skal harry handle i svinesund.

Hva er galt med folk!? 
Vi er faktisk midt opp i en krise, som vi aldri har sett lignende til de siste 10-årene.

Folk burde tenke litt mer på andre, og ikke bare seg selv. Hvis du har sett det som skjer i Italia, så er det slike tilstander vi vil få i Norge om alle skulle tenkt slik som deg. Synes det er skremmende at voksne mennesker er villig til å ta en slik risiko kun for å spare noen skarve kroner i Svergie, det er rett og slett simpelt. Men er vel lett å gamble når det er andre enn deg selv det går utover.

Lov å tenke litt lengre, og følge råd fra FHI til krisen er over!

Ble sint av dette innlegg!

Du overlever noen uker uten svenskehandel, i motsetning til immunforsvaret til de som er i risikogruppen dersom de skulle få dette viruset.

Endret av Emile the rat
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

neon som har vært over siste tiden?

Lest at man blir ilagt 14 dager hjemmekarantene, men de fleste av oss har jo allerede selvpålagt karantene, bare med en ukentlig tur på butikken etc. så kan ikke se den praktiske forskjellen?

Har du karantene skal du ikke gå i butikker i det hele tatt og ihvertfall ikke dra på turer til utlandet.

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (38 minutter siden):

problemet er nok når du skal tilbake til Norge, jeg tipper du får komme inn dersom du er fast bosatt i Norge, men må i 14 dagers karantene.

ja 14 dagers karantene . Mange av oss sitter allerede i frivillig karantene, så akkurat den biten blir jo da hverken bedre eller verre.

Vet om et par husholdninger her i nabolaget som har kommet hjem fra syden siste uken. De har da denne karantenen, men har lov å gå å handle osv. Dvs. akkurat slik som meg og andre rundt her.

Det er kun folk som er testet positive som skal i isolasjon, dvs. forbud mot å forlate hjemmet.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (46 minutter siden):

Om du vil dra så gjør oss alle en tjeneste å bli i Sverige. Ikke reis inn i Norge igjen vær så snill! Ihvertfall ikke før denne krisen er over.

det er flere smittede i Norge enn Sverige

antall smittede pr. million innbyggere:

Sverige 305
Norge   693

Lenke til kommentar

Mnja, Sverige har nok betydelig flere smittede enn Norge, det er tallene som er feil grunnet mangel på testing.

Nå er butikkene på Svinesund så å si folketomme, ingen andre enn deg vurderer å dra på handletur til Sverige nå, så det er nok liten risiko.

Ser ikke helt poenget dog, det kan da umulig være så vanskelig å holde seg hjemme, når du har fått beskjed av Staten om å være hjemme, både for din egen del, men også for andres del, dersom du blir syk tar du opp en plass andre kanskje kunne hatt bruk for.

Er det virkelig verdt alle problemene du kan få, det verste av dem potensiell smitte og død, for å dra på handletur til Sverige?

Og igjen, butikkene har begrenset åpningstid og utvalg, det meste av ferskvarer som vanligvis selges, er ikke tilgjengelig nå, ettersom det ikke finnes kunder, og det finnes heller ikke Systembolag på Svinesund, så det er noe begrenset hva du får med deg, å du kommer garantert til å bli stanset på veien tilbake til Norge, så smugling kan du bare glemme.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...