Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blåmerke rundt subkuntant nålestikk


Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Annenhver uke tar jeg medisiner som injiseres via auto-pen i underhuden (subkutan injeksjon). Normalt går dette fint, men i forbindelse med ny medisin (samme virkestoff, ny leverandør), var stikket noe vondere enn normalt (mulig fordi det var større mengde væske, ca. 1-2ml) som blir injisert (dog samme mengde virkestoff).

I dag (24 timer etter injeksjon) merker jeg at jeg har fått et relativt lite blåmerke, ca. 1,5cm i diameter rundt stikket. Det er bittelitt ømt når jeg masserer det, og det er ikke hovent.

Før folk svarer om at jeg må kontakte lege for å få avklart dette, og ikke skrive på forum, så nevner jeg at jeg har gjort dette, og venter på svar, men at dette er i tillegg til kontakt med helsevesen.

Er dette noe særlig grunn til bekymring? Jeg føler meg helt frisk og fin, og mistenker at det kun er som følge av irritasjon rundt større mengde væske sprøytet inn i underhuden, og ikke noe verre bivirkning som følge av virkestoff eller lignende. Blåmerke er også nevnt som vanlig bivirkning (1/10), mens blåmerker andre steder på kroppen er straks mer alvorlig, og kan tyde på andre, alvorlige bivirkninger. Igjen, jeg har kun lokalt blåmerke rundt stikket, som var unormalt vondt, og skapte mer "trykk" i injiseringen, enn tidligere.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...