Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Vi er en studentbedrift som er igang med utvikling av et nytt verktøy i markedet!
Se bildet av MagX bitsforlengeren :
Er du håndverker ? Mister du ofte bits ? - Animasjon 2 magx.gif - SEEDASB
Ønsker dermed en liten bidrag fra dere med å ta vår markedsundersøkelse for å hjelpe oss ett steg videre med dette attraktive produktet !!
Link: https://www.survio.com/survey/d/J9V5G9H6Z7Z2F4H8R

Kontakt oss på vår hjemmeside www.seeda.no for spørsmål!
Setter stor pris for din tid og takk på forhånd!

Vennlig hilsen
SEEDA SB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel heller at man lar de ligge igjen i gardintrappa, og så kommer det en annen jævel å tjuvlåner trappa de i pausen. 

Eller at man ikke gidder å ta med seg den helvetes gardintrappa til neste rom. Finner ikke bitsa sine å henter nye i bilen. 

Biltema har jo praktiske pakker med 50 bits i. Er stort sett spirobits (1/4"), ph2, t20 og t25, 7mm kopp og 10mm kopp jeg bruker da. 

Ventilasjonsmontør.  

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Modellen ser alt for tykk ut til at det vil være praktisk. I.o.m at den heter MagX antar jeg dere prøver å løse et problem med hjelp av magnet? Hvordan skiller i såfall denne seg fra andre typer magnetiske holdere (det finnes også holdere med låsekappe)? Tror som en annen nevner her, at problemet er ikke med bits som detter ut av holder, men at man legger de fra seg overalt og så mister/glemmer de.

Endret av bas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan skal produktet deres (dersom bildet er produktet) kunne løse alle problemene oppgitt i undersøkelsen?

Hvordan hindrer den meg i å miste bits fra jeg tar den ut av magnetholderen og skal legge den på plass?
Hvordan hindrer den bits i å bli utslitt?
Hvordan hindrer den meg i å ta med feil bits?
Hvis produktet deres skulle ha egenskapen dere påstår i markedsundersøkelsen trenger man aldri å kjøpe en bits igjen fordi man ikke mister de og de blir ikke slitt. Da kan dere fint ta 1.000kr og de forsvinner fortere enn dere klarer å produsere dem.

Gjennomfører dere ikke markedsundersøkelsen nettopp for å finne ut om produktet er attraktivt?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle bitsholdere med lås som jeg har prøvd er for ofte i veien, og hindrer tilgang på utstyret. Løsning med lange bits funker for det meste, men ikke når man trenger magnet i dem, siden dette sitter i holderen normalt.

Ingen løsninger hjelper heller på at lærlinger roter bort.

Den enkleste løsningen er bitsett med den typen bits som benyttes mest, og flere av de i samme settet.

Bit og bitsholdere er nesten bruk og kast, så billigere er bedre, da blir ikke sjefen så sur når man tar med seg en god del når man først handler. Kjøper selv for det meste 10pk av PH2 som er billig, og de varer som regel 1-2 år for min del når folk ikke låner og trenger. Har fast plass i lommen til bits og bitsholdere, og da går de automatisk dit. Har lært at man ikke legger slikt fra seg noe annet sted.

Lenke til kommentar

Med tanke på å løse problemet slik som oppbevaring av bits for håndverkerne, så må "bitsmagasin" MagX ha en viss tjukkelse på dens største diameter på 3,4*3,4 cm Produktet er inspirert av revolver og vi som studentbedrift forsøker å løse effektiviteten i arbeidet for spesielt håndverkerne. Vi ønsker å gjøre hverdagen for håndverkerne så enkelt som mulig :) Men selvsagt, er produktet som nevnt under utvikling og dermed forsøker vi å komme i kontakt til vår fleste sluttkunder. Det var kanskje litt lite skrevvet på første innlegg og vi opplever utfordringen å få den eksakte "ideen" / løsning frem til markedet, da det er snakk om patentetering for produktet. 

 

Magx - Magazine extender og står ikke noe for magnet. Detaljer må vi desverre utelatte mye av da som nevnt -- patentering. 

 

SEEDA SB setter stor pris på tilbakemeldinger og ønsker å å forbedre oss for våre fremtidige kunder!

Lenke til kommentar

Har dere gjort markedsundersøkelser eller fått brukerinput? Er redd dette er alt for klumpete, og bits er så billig at man kan gå med lomma full i stedenfor. Etter min erfaring er det  også sjelden man gidder bytte (funker det så funker det, om det PH eller PZ er ikke så nøye så lenge jobben blir gjort).

Endret av bas
Lenke til kommentar
bas skrev (På 3.4.2020 den 19.04):

Har dere gjort markedsundersøkelser eller fått brukerinput? Er redd dette er alt for klumpete, og bits er så billig at man kan gå med lomma full i stedenfor. Etter min erfaring er det  også sjelden man gidder bytte (funker det så funker det, om det PH eller PZ er ikke så nøye så lenge jobben blir gjort).

Enig.

Der de nok kan selge er for vanlige folk som ikke bruker så mye av slikt, og tenker at det er smart.

Normalt så trenger man PH2 og T15 og 20 i elektroyrket etter min erfaring. PH2 95% av gangene, og da er det Dusken linket til helt ypperlig.

Lenke til kommentar

Et magnetisk borrelåsbånd eller stropp til å feste på selve verktøyet kunne kanskje gitt mange flere bruksområder.

Et praktisk design på noe slikt hadde vært å kunne tilpasse diameter til å passe på alt fra hammerskaft til stikksag.  

Forutsetter dog at magnetene er sterke nok til å holde fast på bits/spiker/sagblader/etc. under bruk, samt at holderen må kunne festes uten å blokkere ventilasjonsåpninger på elektroverktøy.

Lenke til kommentar

Blir dessverre for mye smør på flesk med en sånn løsning, Det kan virke innbydende for en hobbysnekker som har noen hundrelapper ekstra på konto og kjeder seg idet man vandrer nedover jula etter noe nytt til "mancaven" 

 

Men profesjonelt? Så vil ikke noe slikt være noe å lete etter. Selve ideen har vært oppe flere ganger med "reload" av bits fra flere leverandører, man aldri gjennomført fordi det har slått dårlig ut på undersøkelsene. Var på en masse i vegas, der hadde fyren laget en drill som ladet inn bits for deg, var virkelig en "sikker" vinner, men han brukte billige komponenter i beta modellen og det ødela alt for vedkommende..

 

Alternativt ville jeg gått for å videreutvikle den billig modellen til TORX tror jeg det var?  Den lille drillen med 5-6 bits eller noe i sånt magasin også når man skulle skru inn skruen ble bitsen dyttet ut.

Lenke til kommentar

Fant to eksempler på skrumaskiner med bits-magasin:

www.clasohlson.com/no/Bosch-PSR-Select-skrutrekker/p/40-8694?

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/oppladbare-driller/worx-skrutrekker-wx255.1

 

Ser ut til at begge har gammeldags type lader, som tar mye plass og er lett å miste.

En ide kan kanskje være å utvikle en universal DC jack=>USB-C dongle?

Lenke til kommentar
ABC@123 skrev (16 timer siden):

Fant to eksempler på skrumaskiner med bits-magasin:

www.clasohlson.com/no/Bosch-PSR-Select-skrutrekker/p/40-8694?

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/oppladbare-driller/worx-skrutrekker-wx255.1

 

Det er også en slik type som virker veldig smart, men i bruk blir lagt bort igjen nokså kjapt. Den er altfor svak til å gjøre noe som helst annet enn å skru inn i en gipsvegg.

Skulle hjelpe ei kusine til min mor. Hun sa jeg ikke trengte å ta med drill, da de hadde fått ett godt tilbud via jobben. Splitter ny, tok batteriet ut av laderen når jeg var der, og den klarte ikke å skru inn en driva i ett lag gips engang. Testet med neste batteri også, samme problemet der.

Har selv en liten 10,8V blå bosch, og den er sterk som bare det, og holder lenge. Kostet en god del. Eneste minuset er at den ikke har brems (auto stop eller hva det kalles)

Lenke til kommentar

Bits har jo også en levetid, det er ikke slik at de lever evig eller er ment å leve evig. Akkurat som en knivblad så må du bytte ut bitsene dine i ny å ne når du er håndtverker. Når man bruker bits privat er det kanskje ikke noe man tenker over fordi du har hatt det samme bitsettet ditt hele livet.

Lenke til kommentar
ABC@123 skrev (16 timer siden):

Fant to eksempler på skrumaskiner med bits-magasin:

www.clasohlson.com/no/Bosch-PSR-Select-skrutrekker/p/40-8694?

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/oppladbare-driller/worx-skrutrekker-wx255.1

 

Ser ut til at begge har gammeldags type lader, som tar mye plass og er lett å miste.

En ide kan kanskje være å utvikle en universal DC jack=>USB-C dongle?

Det der ser jo ut som ganske dyrt elavfall, 4V batteri ?... 

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Har to ca. 10 år gamle ixoer som fortsatt funker fint til å skru gjennom opptil 2 cm sponplate.. Begynner batteriet å gå tomt er det bare å holde knappen inne og skru manuelt.. 

Men har lest reviews om at bosch har byttet ut tannhjul fra metall til plast på nyere grønn serie. 

Og hele fordelen med sånne små skrumaskiner er å komme til steder der vanlig batteridrill blir for stort, og akkurat de to modellene der blir jo nesten samme størrelse som en batteridrill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...