Gå til innhold

Norwegian Flex - no show?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frå Norwegian sine vilkår:

Sitat

Du kan endre dato, tid, reisemål og navn på samme billettype fram til 30 minutter før opprinnelig avgang.

Det betyr at dersom du ikkje endrar billetten seinast ein halvtime før så taper du billetten. Så etter ein no-show så kan du ikkje lenger endre på billetten.

Det er mogleg at du kan få ordna eit eller anna med å ta kontakt med Norwegian for å spørre, men etter vilkåra så kan du ikkje endre på billetten etter at innsjekken har blitt stengt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det spørs om du sjekker inn eller ikke.

Hvis du ikke sjekker inn vil beløpet gå tilbake på konto.

Hvis du sjekker inn vil du ikke få refundert. Men du kan likevel gå i skranken å få endret billetten til andre fly osv, godt mulig de også kan refundere billetten for deg når du står der.

Du kan også flytte avreise dato 350 dager frem i tid, å ha billetten til neste behov melder seg.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ilpostino said:

Hvor er det du har dette fra? Jeg har reist veldig mye men aldri hørt om noe flyselskap som har denne praksisen.

Vet ikke om du henviste til en eller begge setningene her

De fleste flyselskaper har informasjon på nettsidene, det gjelder også for Norwegian:

https://www.norwegian.no/booking/bestillingsinformasjon/regler-og-vilkar-for-vare-billettyper/alle-flyvninger-unntatt-langdistanseruter-flex/

Endre Flex eller PremiumFlex

  • Du kan endre dato, tid, reisemål og navn på samme billettype fram til 30 minutter før opprinnelig avgang.

 

Avbestille Flex eller PremiumFlex

  • Refunderbar og kan avbestilles på nett.

 

Vær oppmerksom på at man kan kun gjøre endringer opp til 30min før ordinær avgangstid. Etter dette vil man ikke kunne sjekke inn via appen, men så sant det er ledig sete er det bare å gå bort til skranken hos Norwegian å få de til å flytte deg til ønsket avgang så lenge gaten er åpen.

 

Lenke til kommentar
Marzo skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om du henviste til en eller begge setningene her

De fleste flyselskaper har informasjon på nettsidene, det gjelder også for Norwegian:

Det du lenker til her er greit nok men det jeg stiller spørsmålstegn ved er om du får pengene automatisk refundert hvis man ikke dukker opp til flyvningen slik det hevdes over her?

Lenke til kommentar
1 minute ago, ilpostino said:

Det du lenker til her er greit nok men det jeg stiller spørsmålstegn ved er om du får pengene automatisk refundert hvis man ikke dukker opp til flyvningen slik det hevdes over her?

Det gjør det. Trodde ikke det gjaldt når man hadde sjekket inn, men det gjør det vertfall så lenge man ikke bruker billetten.
Da går pengene tilbake på konto automatisk. Hevdes også over her at hvis man sjekker inn men ikke går ombord, går jeg ut i fra.

Jeg reiser sikkert ikke så mye som deg men pendler en del og har en del dagreiser. Da er det herlig med denne fleksibiliteten hvis møter drar ut eller vi ønsker å spise en middag før hjemreisen.

Er man kynisk kan man også reservere plass på flere fly hvis man feks skal hjem en fredag ettermiddag og det er lite ledige billetter, men regner med det ikke er mange som utnytter ettersom de ikke har endret på denne praksisen.

Lenke til kommentar

Dersom det er tilfellet at du med flex-billett både har friheit til å endre avgang, og du får automatisk tilbakeført billettkostnaden om du ikkje møter opp på flyet så er det rart at dette ikkje er annonsert betre.
Det er jo ein kjempefordel som gjer at alle som er reiser minst ein gong i året burde vurdere å ha ein flybillett "til gode" då dette er kostnadsfritt så lenge du ikkje brukar billetten. Einaste utgifta for kunden er at ein har gitt renteinntektene til Norwegian i opp til 350 dagar.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, The Avatar said:

Dersom det er tilfellet at du med flex-billett både har friheit til å endre avgang, og du får automatisk tilbakeført billettkostnaden om du ikkje møter opp på flyet så er det rart at dette ikkje er annonsert betre.
Det er jo ein kjempefordel som gjer at alle som er reiser minst ein gong i året burde vurdere å ha ein flybillett "til gode" då dette er kostnadsfritt så lenge du ikkje brukar billetten. Einaste utgifta for kunden er at ein har gitt renteinntektene til Norwegian i opp til 350 dagar.

Det er neppe noe fokus fra Norwegian å selge flest mulig flex billetter.
Nå som det koster for håndbagasje og setereservasjon er det i mange tilfeller også billigere å fly med flex på en rekke avganger.

Noen få ganger i året er det også tilbud på flex prisene i kampanjene til Norwegian. Da er det lurt å hamste disse.
Unngå å kjøp rut/retur billetter men heller del opp i enkelt leg.
Ettersom det er gratis navne endring har man da også muligheten til å bruke billetten motsatt vei for de det er aktuelt for.

Lenke til kommentar
Trontron skrev (27 minutter siden):

Det høres altfor bra ut... Kan jeg kjøpe massevis av forskjellige flex-billetter og få pengene tilbake hvis jeg velger å bare dukke opp på én av de? Det klarer jeg ikke helt å tro på.

Eg vil tru at det går ann. Men kva er poenget? Er det flex, så kan du berre flytte den til neste/tidligare flyging. Eg personlig ønskjer ikkje at Norwegian (eller noe andre) skal ha mine 2000-30.000kr ståandes på kontoen i uke-månadsvis. Kva om de går konk imens? 

Lenke til kommentar

Mange kortselskaper holder igjen beløp til noen dager før flygninger med NAS pga høy risiko. Et hotell som skulle huse noen NAS ansatte for en del uker siden nektet å slippe dem inn uten forhåndsbetaling. Sånn er ståa akkurat nå, og det blir nok ikke bedre med det første. Dette er en snøballeffekt og jeg tror nok NAS står foran det uunngåelige i den nærmeste fremtid. De har allerede latt være å betale leie på noen av sine fly.

Lenke til kommentar
17 hours ago, Trontron said:

Det høres altfor bra ut... Kan jeg kjøpe massevis av forskjellige flex-billetter og få pengene tilbake hvis jeg velger å bare dukke opp på én av de? Det klarer jeg ikke helt å tro på.

Ja det kan du. Feks ved bestilling av flyreise hjem på lille julaften.
Da kan du bestille flex billetter i august, flytte disse til de siste avgangene på lille julaften evt en av de få på julaften uten å betale mellomlegg. Og velge det som skulle passe når den tid kommer.

Eneste jeg ikke vet er hva som skjer om du sjekker inn på den ene avgangen og så på en ny avgang kort tid etter.
Trodde "kanseller" knappen i appen forsvant på billetten når man sjekket inn. Mulig man må kontakte kundeservice?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...