Gå til innhold

Er det vanlig at fiber koster så mye?


Anbefalte innlegg

7 hours ago, PaladinNO said:

"Alle" jeg snakker med sier at fiber ikke skal blåses når det er kaldere enn -5°C. Om det faktisk er slik at fiberen blir skadet eller kan bli skadet og såfall hvordan den blir skadet vet jeg ikke. Skal jeg gjette, vil jeg si det går på om glassfiberen blir sprø i kulden, men jeg kjenner ikke de termiske egenskapene til fibertråder.

Da de holdt på var det ~-27°C.

Litt mer on-topic kanskje: fiber ER dyrt! Daymn, jeg sjekket Telehors prising nå nettopp, og de skal ha 789,- pr. måned for 300 Mbit og 739,- for bare 150 Mbit!?
https://www.telenor.no/privat/internett/fiber/?t=T-We-Bloggen&k=alle&p=1

Halv ytelse, halv pris, takk. Fiber er ikke komplisert å linjestyre.

Avhenger veldig av spec på kabelen, men så er jo ofte spec en ting og hva som faktisk fungerer i felten ofte en helt annen ;)

(Nexans har vel iaf kabler med -5C og -16C spec)

Er vel uansett ikke noe å bekymre seg stort om, du betaler jo ikke om det ikke funker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Brodah said:

Denne var morsom å lese gjennom. Fiber er svindyrt å bygge ut. Kan selvsagt kun snakke ut i fra min egen arbeidsplass, Altibox. Men vi bruker mellom 8-12 år før vi tjener penger på kundene etter en installasjon. 

Alle som sier opp før den tid er røde tall. 

Gjør det jo mer interessant at de da ikke i større grad tilbyr enda bedre priser mot binding, spesielt i områder med konkurranse 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (28 minutter siden):

Gjør det jo mer interessant at de da ikke i større grad tilbyr enda bedre priser mot binding, spesielt i områder med konkurranse 

Veldig mye av strategien til fiber er å komme seg inn steder nesten uten konkurranse. Jeg har nettopp flyttet inn i nytt boligfelt som består av en del hundre boliger totalt. Her er det i praksis ingen konkurranse. Altibox har deal med utbygger/kommune og har lagt klar fiber i hver eneste bolig. Finnes ingen konkurrenter i praksis da de i så fall må grave opp og legge nytt selv.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nimrad said:

Veldig mye av strategien til fiber er å komme seg inn steder nesten uten konkurranse. Jeg har nettopp flyttet inn i nytt boligfelt som består av en del hundre boliger totalt. Her er det i praksis ingen konkurranse. Altibox har deal med utbygger/kommune og har lagt klar fiber i hver eneste bolig. Finnes ingen konkurrenter i praksis da de i så fall må grave opp og legge nytt selv.

Selvsagt er det en god plan, men det fører jo også til fiber der det ellers aldri ville blitt fiber.

Min morfar hadde fiber før noen andre i familien, der er det 3 hus med ett par hundre meter mellom seg, så er det over 1km til neste hus (som også har fiber)

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det en god plan, men det fører jo også til fiber der det ellers aldri ville blitt fiber.

Min morfar hadde fiber før noen andre i familien, der er det 3 hus med ett par hundre meter mellom seg, så er det over 1km til neste hus (som også har fiber)

Poenget mitt var egentlig bare at de ikke har noe særlig å tjene på å tilby binding med lavere pris da de veldig ofte kun konkurrerer med seg selv. 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (Akkurat nå):

Kommentaren min gjaldt da altså til stor grad akkurat mitt område hvor det er konkurranse ;)

Skjønner. Da blir det fort en avveining. Hvis jeg skal gjette så har de ikke nok steder med konkurranse til at det svarer seg. Det er ikke så lett å tilby binding kun til de som har andre å gå til. 

That said. De har faktisk binding etter man bestiller. Jeg gikk på den smellen og bestilte TV+internett fordi da sparte jeg 2000 kroner i etablering. Det fikk jeg ikke skifte vekk fra før etter ett år, og når jeg nå gjorde de hadde selvfølgelig "oppsigelsestid" på ut mnd + 1mnd for å bytte til kun internett.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Nimrad said:

Skjønner. Da blir det fort en avveining. Hvis jeg skal gjette så har de ikke nok steder med konkurranse til at det svarer seg. Det er ikke så lett å tilby binding kun til de som har andre å gå til. 

That said. De har faktisk binding etter man bestiller. Jeg gikk på den smellen og bestilte TV+internett fordi da sparte jeg 2000 kroner i etablering. Det fikk jeg ikke skifte vekk fra før etter ett år, og når jeg nå gjorde de hadde selvfølgelig "oppsigelsestid" på ut mnd + 1mnd for å bytte til kun internett.

Hos altibox koster vel internett det samme, eller mer enn pakkene med TV+internett?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (7 minutter siden):

Hos altibox koster vel internett det samme, eller mer enn pakkene med TV+internett?

Njei. Skal du ha 500/500 så er forskjellen 200 kroner og du får med HBO Nordic(som er verdt 100,- for de som vil ha det), som var grunnen til at vi gikk for tv+internett. Legg på at vi da sparte 2000 kroner i etablering så føltes det nesten gratis ut å få TV, men 500/500 er overkill for oss.

100/100 eller 200/200 er nok for oss og da sparer vi 400/300 kroner i mnd.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6
MariusJS skrev (1 time siden):

Gjør det jo mer interessant at de da ikke i større grad tilbyr enda bedre priser mot binding, spesielt i områder med konkurranse 

Enda bedre priser? Hadde folk bare vist hvor lite kroner som kommer inn per fiberkunde. 

 

Vi har forøvrig gitt supertilbud tidligere for å "vinne" områder. Når vi konkurrerte mot Eidsiva i Innlandet tilbudet vi kundene Altibox Pluss 1000/1000 til kroner 475,- per mnd inkludert 6 mnd gratis. Du betaler da med andre ord i snitt 238,- kroner i mnd det første året. Denne strategien kan fungere på kort sikt, men i lengden må prisene opp. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Brodah said:

Enda bedre priser? Hadde folk bare vist hvor lite kroner som kommer inn per fiberkunde. 

 

Vi har forøvrig gitt supertilbud tidligere for å "vinne" områder. Når vi konkurrerte mot Eidsiva i Innlandet tilbudet vi kundene Altibox Pluss 1000/1000 til kroner 475,- per mnd inkludert 6 mnd gratis. Du betaler da med andre ord i snitt 238,- kroner i mnd det første året. Denne strategien kan fungere på kort sikt, men i lengden må prisene opp. 

Spørs hvordan du ser på det, ja det kommer inn få kroner pr kunde, men tallene du har tilgang til med mindre du sitter på økonomi inkluderer neppe alt av støtte osv... som i hovedsak gjelder for de som bygger ut mot privatkunder.

Forøvrig har man helt andre avtaler mot bedrift, og kan binde dem i mange år.

Norge er fortsatt ett av de dyreste landene i europa når det kommer til priser på bredbånd og 4G, om du ser på de enorme summene disse firmaene betaler ut til eiere, og ellers pisser bort på prosjekter som går til helvette så er det åpenbart at tjenestene enkelt kunne vært langt billigere om man hadde langt mindre byråkrati til toppen og det var eid av noen som ikke måtte hente ut mer og mer penger hvert år.

 

Forøvrig så er ikke 1000kr i mnd for 500/500 og TV noen veldig god pris, det vet vi begge.

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Interessant tankegang. 

Det meste er jo dyrere i Norge, ikke bare bredbånd. Forventer du at fiberleverandører skal opptre anderledes enn andre aktører? Fiberen er ikke statsfinansiert som nettet til Telenor var en gang i tiden. Kom gjerne med ett forslag for hvordan prisene kan bli billigere mens det samtidig skal være økonomisk ansvarlig. Eller tenker du at entreprenør for graving, installasjonsfirma, leverandør av utstyr og leverandør at TV kanaler alle skal gå samme om billigere priser? Det er ikke kun leverandøren av tjenesten som styrer prisene, også samarbeidsparnere. 

For ikke å snakke om kunkurrenter. Man får Fri Data hos Chilli Mobil til 499,- per mnd. Skal vi legge oss prismessig på samme nivå som dem? Som leverer en langt mindre stabil tjeneste. 

At prisene er dyrere i Norger er dog helt riktig. På samme måte som en Coca Cola er dyrere i Norge. I Bulgaria får du vel en flaske for ca 10 kroner :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Brodah said:

Interessant tankegang. 

Det meste er jo dyrere i Norge, ikke bare bredbånd. Forventer du at fiberleverandører skal opptre anderledes enn andre aktører? Fiberen er ikke statsfinansiert som nettet til Telenor var en gang i tiden. Kom gjerne med ett forslag for hvordan prisene kan bli billigere mens det samtidig skal være økonomisk ansvarlig. Eller tenker du at entreprenør for graving, installasjonsfirma, leverandør av utstyr og leverandør at TV kanaler alle skal gå samme om billigere priser? Det er ikke kun leverandøren av tjenesten som styrer prisene, også samarbeidsparnere. 

For ikke å snakke om kunkurrenter. Man får Fri Data hos Chilli Mobil til 499,- per mnd. Skal vi legge oss prismessig på samme nivå som dem? Som leverer en langt mindre stabil tjeneste. 

At prisene er dyrere i Norger er dog helt riktig. På samme måte som en Coca Cola er dyrere i Norge. I Bulgaria får du vel en flaske for ca 10 kroner :)

Jeg tenker vi burde klare å ha iaf i nærheten av svensk pris +20-50% i dag tilsvarer jo prisene fort 2-3 ganger svensk pris.

Fiberen er delvis statsfinansiert, bare i år har staten innvilget 406 millioner kroner (og det er da bare fra statskassen, i tillegg så kommer bidrag fra kommuner utover de pengene)...

Det å sammenligne båndbredde over radio mot båndbredde over fiber blir to helt forskjellige saker, det å utvide båndbredden over fiber koster langt mindre enn å utvide båndbredden over radio.

 

EDIT; Forøvrig så kan du som altibox ansatt sikkert lese denne; 

https://www.insidetelecom.no/artikler/stortinget-har-vedtatt-bredbandsutbyggingsloven/489262

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har ikke tilgang til akuratt den artikkelen, men jeg kjenner til saken. Ser  dog ikke hvordan det har noe med diskusjonen å gjøre. Det vil ta tid før vi ser resultatene av dette.

Med flere operatører på fiberlinjene vil kanskje prisene presset litt ned, men jeg ser ikke for meg de store omveltningene. Det kan bli veldig spennende. 

Jeg står fremdeles for at prisene til fiberleverandører kan forsvares.

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Brodah said:

Har ikke tilgang til akuratt den artikkelen, men jeg kjenner til saken. Ser  dog ikke hvordan det har noe med diskusjonen å gjøre. Det vil ta tid før vi ser resultatene av dette.

Med flere operatører på fiberlinjene vil kanskje prisene presset litt ned, men jeg ser ikke for meg de store omveltningene. Det kan bli veldig spennende. 

Jeg står fremdeles for at prisene til fiberleverandører kan forsvares.

Du hoppet helt over delen hvor du påsto at staten ikke støtter fiberutbygging, noe de som sagt gjør med nesten en halv milliard kroner (i året)

Jeg har aldri sagt at prisene ikke kan forsvares, jeg har kommet med en påastand om at noen av grunnene til at prisene er så høye ikke nødvendigvis har noe med at Norge som land er dyrere, men heller at det er lite konkurranse på markedet, samt at en hel del folk sitter å tar ut masse penger til investorer osv... istedetfor å investere dem tilbake i egen infrastruktur.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6
MariusJS skrev (1 time siden):

Du hoppet helt over delen hvor du påsto at staten ikke støtter fiberutbygging, noe de som sagt gjør med nesten en halv milliard kroner (i året)

Jeg har aldri sagt at prisene ikke kan forsvares, jeg har kommet med en påastand om at noen av grunnene til at prisene er så høye ikke nødvendigvis har noe med at Norge som land er dyrere, men heller at det er lite konkurranse på markedet, samt at en hel del folk sitter å tar ut masse penger til investorer osv... istedetfor å investere dem tilbake i egen infrastruktur.

Hoppet over? På samme måte som du ikke tok stilling til flere av mine spørsmål i innlegget mitt før mener du? :) Hvis du ønsker jeg skal svare på alt du skriver så må du komme med relevant argumentasjon og helst svare på de argumentene jeg har. 

 Jeg skrev at fiberutbygging ikke er statsfinansiert slik som Telenor sitt nett har vært. Det har jeg helt rett i. Det er også grunnen til at Altibox sine fiberlinjer ikke har blitt brukt av andre operatører for å skape konkurranse. At staten nå velger å støtte fiberutbygging grunnet nedstengingen av cobbernettet har jo ingenting med den saken å gjøre. De kunne brukt 1 milliard om de ville. Bredbåndstilbyderne har investert mye større beløp enn dette i utbyggingen. Hvis du prøvde å bruke dette som argument for at prisene burde være lavere så har du misforstått poenget mitt. Selve utbyggingen er jo bare en brøkdel av kaka. Konkurrenter og  alle samarbeidspartnere styrer de kontinuerlige prisene og utgiftene.  Hvorfor forventer du at fiberleverandører skal opptre anderledes enn andre aktører/selskaper? Det tilbys en tjeneste som koster å bli levert. Som nevnt tidligere tar det 8-12 år før man i det hele tatt går i pluss på en fiberkunde. La den synke litt inn. 

Altibox/Telenor og fiberleverandørene bygger ut som det griner etter. At vi bor i Norge har vannvittig mye med saken å gjøre for prisen. Ikke bare er det et utfordrende land å bygge ut i, men vi er også generellt en av de dyreste landene i verden på det meste. Hvis Altibox skal senke månedsprisen på Altibox Standard pakken (regner med det er den du referer til) så vil de ikke tjene penger.

At det sitter topper som drar inn store summer har jeg ikke noe imot. Altibox startet i Stavanger på ett lite kontor med 5 mann. Lyse Fiber startet fiberutbygging ved å kontakte lokale bønder på Jæren for å legge ned kabler mens kommunen bare lo av de og mente at cobbernettet ville holde i massevis. Viken Fiber ønsker å levere fiber til absolutt alle på østlandet og har hatt gratis etablering til privatkundender i årevis.  

Mine mening: Betal prisen det koster. Kokt skinke på Rema 1000 kunne også kostet noen kroner mindre om Reitan hadde ønsker det.  

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar
1 hour ago, MariusJS said:

Du hoppet helt over delen hvor du påsto at staten ikke støtter fiberutbygging, noe de som sagt gjør med nesten en halv milliard kroner (i året)

Jeg har aldri sagt at prisene ikke kan forsvares, jeg har kommet med en påastand om at noen av grunnene til at prisene er så høye ikke nødvendigvis har noe med at Norge som land er dyrere, men heller at det er lite konkurranse på markedet, samt at en hel del folk sitter å tar ut masse penger til investorer osv... istedetfor å investere dem tilbake i egen infrastruktur.

Hvis man ser på de to største her, Telenor og Altibox, er de i stor grad statlig/offentlig eid.

Altibox kan vel på sett og vis sies å være en tjenesteleverandør, og så er det diverse fiberselskaper under som i forskjellige sammenstillinger gjerne er eid av kommuner. Noe vel i praksis Altibox i stor grad også er. Utbytte her vil da i stor grad gå tilbake til kommuner. Verken Lyse eller Altibox er børsnoterte.

For Telenor er vel 60% statseid - enten direkte av staten eller gjennom oljefondet. Av et utbytte, går altså ganske mye tilbake til staten.

Å tro at investeringslysten hadde vært der, og bredbånd hadde vært noe bedre eller rimeligere, hvis staten skulle stått bak dette, har jeg ingen tro på. 

Å bygge bredbånd i Norge kan vel fort være slik at det kan koste like mye å dekke 80% av befolkningen som de siste 20% (jeg bare gjetter). Det er her de statlige tilskuddene kommer inn - å gi bredbånd det det egentlig aldri vil være lønnsomt. Samtidig er det vel ikke slik at det på død og liv må være fiber her. Mobilt bredbånd vil dekke flere behov og gi ytelse som holder for de aller fleste. Man kanskje kanskje ikke sitte på et nes utenfor finnmarkskysten å drive et videoproduksjonsselskap der du skal overføre enorme mengder råvideo eller bygge opp norges største samling av piratkopiert 4K-film, men for de aller aller fleste vil det være løsninger som er helt dekkende. Samtidig, fram til en basestasjon som skal levere høy kapasitet trenger du helst fiber (radiolink gir begrensninger...). Men du unngår i hvert fall å legge ut til hver enkelt bolig og bygge opp sentraler for det.

Statens inntekter ellers på bredbåndsleveranser er store. Bare tenkt at 1/4 på prisen av et privat bredbåndsabonnement går direkte tilbake til staten. At staten så er med på å finansiere noe der bredbånd har en samfunnsfunksjon, men egentlig ellers er lite lønnsomt, er vel kanskje helt riktig. 

Ser man på rapportene fra NKOM, vil man se at det over de siste årene har vært en solid økning i mange fylker for hvor raskt bredbånd som er tilgjengelig for en større andel av befolkningen. Så joda, det gjøres investeringer.

I Sverige er befolkningstettheten den dobbelte av Norge. I Danmark er den det tidobbelte. Så vidt jeg husker er eneboligandelen også ganske mye høyere i Norge, hvilket er med på å gjøre utbygging mer kostbar. Grunnforhold /tipper/ jeg også er slik mange steder at det påvirker installasjonskostnadene . Og her er nok også ofte de som har en enkelt og rimelig installasjon med på å finansiere de som har dyrere installasjoner, med at det ofte er faste priser i stedet for at det gjøres vurderinger for hva det skal koste på hver enkelt bolig. Vi er i et land med mye "bakker og berg", og kanskje ikke like stor andel som bor på området hvert det er veldig lett å bare grave en grøft i fin jord.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Brodah said:

Hoppet over? På samme måte som du ikke tok stilling til flere av mine spørsmål i innlegget mitt før mener du? :) Hvis du ønsker jeg skal svare på alt du skriver så må du komme med relevant argumentasjon og helst svare på de argumentene jeg har. 

 Jeg skrev at fiberutbygging ikke er statsfinansiert slik som Telenor sitt nett har vært. Det har jeg helt rett i. Det er også grunnen til at Altibox sine fiberlinjer ikke har blitt brukt av andre operatører for å skape konkurranse. At staten nå velger å støtte fiberutbygging grunnet nedstengingen av cobbernettet har jo ingenting med den saken å gjøre. De kunne brukt 1 milliard om de ville. Bredbåndstilbyderne har investert mye større beløp enn dette i utbyggingen. Hvis du prøvde å bruke dette som argument for at prisene burde være lavere så har du misforstått poenget mitt. Selve utbyggingen er jo bare en brøkdel av kaka. Konkurrenter og  alle samarbeidspartnere styrer de kontinuerlige prisene og utgiftene.  Hvorfor forventer du at fiberleverandører skal opptre anderledes enn andre aktører/selskaper? Det tilbys en tjeneste som koster å bli levert. Som nevnt tidligere tar det 8-12 år før man i det hele tatt går i pluss på en fiberkunde. La den synke litt inn. 

Altibox/Telenor og fiberleverandørene bygger ut som det griner etter. At vi bor i Norge har vannvittig mye med saken å gjøre for prisen. Ikke bare er det et utfordrende land å bygge ut i, men vi er også generellt en av de dyreste landene i verden på det meste. Hvis Altibox skal senke månedsprisen på Altibox Standard pakken (regner med det er den du referer til) så vil de ikke tjene penger.

At det sitter topper som drar inn store summer har jeg ikke noe imot. Altibox startet i Stavanger på ett lite kontor med 5 mann. Lyse Fiber startet fiberutbygging ved å kontakte lokale bønder på Jæren for å legge ned kabler mens kommunen bare lo av de og mente at cobbernettet ville holde i massevis. Viken Fiber ønsker å levere fiber til absolutt alle på østlandet og har hatt gratis etablering til privatkundender i årevis.  

Mine mening: Betal prisen det koster. Kokt skinke på Rema 1000 kunne også kostet noen kroner mindre om Reitan hadde ønsker det.  

Du må gjerne peke ut ting hvis du mener jeg har oversett noen store poeng du har hatt.

Du får det til å virke som at denne støtten er noe nytt som kom i år, dette har foregått over mange år, så ikke helt sikker på hva du sikter til der altså. Dette har heller ingenting med nedstenging av kobbernett å gjøre, så igjen er du på bærtur.

Ut ifra innsikt i 5 andre ISP'er sin tid til å gå i 0 så må jo altibox gjøre noe fryktelig galt eller ha ekstremt dårlige avtaler med entreprenørene de benytte om de bruker 8-12 år på å gå i 0 på en snittkunde som "basispakken" med 500/500 og TV til ca 1000kr i MND + 5000 OTC ved legging av fiber. Standard i somewhat bebodde strøk er vel 3-5 år for å gå i 0.

Det er forøvrig stor forskjell på å senke prisen på ett produkt for alle, i forhold til å senke prisen på ett produkt for noen som allerede har betalt 5000 i etablering og har hatt den samme pakken i 5-6+ år. Siden du er så glad i å sammenligne med mobiloperatørene, så er det faktisk konkurranse på priser der, du kan ringe inn og si du har fått ett bra tilbud, og så motta en prismatch.

 

Min mening; Jeg som privatperson ønsker selvsagt å betale minst mulig for tjenesten, jeg ønsker også bare å kjøpe skinke, men når det er billigere å få brødskive med skinke på så kan jeg like gjerne plukke av skinken og bruke den til det jeg ønsker. (Internett og TV er bundlet og det er faktisk billigere å kjøpe bundelen enn bare internett, som gir 0 mening)

 

For øvrig kan dere hos altibox gjerne få ut fingeren med native IPv6 støtte, Telenor støtter Dual Stack selv på DSL... ;)

Lenke til kommentar
15 minutes ago, NULL said:

I Sverige er befolkningstettheten den dobbelte av Norge. I Danmark er den det tidobbelte. Så vidt jeg husker er eneboligandelen også ganske mye høyere i Norge, hvilket er med på å gjøre utbygging mer kostbar. Grunnforhold /tipper/ jeg også er slik mange steder at det påvirker installasjonskostnadene . Og her er nok også ofte de som har en enkelt og rimelig installasjon med på å finansiere de som har dyrere installasjoner, med at det ofte er faste priser i stedet for at det gjøres vurderinger for hva det skal koste på hver enkelt bolig. Vi er i et land med mye "bakker og berg", og kanskje ikke like stor andel som bor på området hvert det er veldig lett å bare grave en grøft i fin jord.

Den største grunnen til at det er billigere i sverige er nok heller måten de leverer på.

https://openinfra.com/fiber/marknadsplats/

 

Ønsker du bare internett? Da får du det, til en rimelig pris, ønsker du internett og TV? Da får du det også, og du kan fritt velge mellom tilbydere, nå er jo dette delvis en realitet på Telenors fibernett, men vi er langt ifra der enda.

 

Forøvrig så er bundling billigere både hos telenor og altibox, kan dere forklare meg hvordan dere mener det gir mening at det skal være billigere å ha både TV og nett enn å bare ha nett? :)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, MariusJS said:

Ønsker du bare internett? Da får du det, til en rimelig pris, ønsker du internett og TV? Da får du det også, og du kan fritt velge mellom tilbydere, nå er jo dette delvis en realitet på Telenors fibernett, men vi er langt ifra der enda.

Forøvrig så er bundling billigere både hos telenor og altibox, kan dere forklare meg hvordan dere mener det gir mening at det skal være billigere å ha både TV og nett enn å bare ha nett? :)

Tenker at hvis du har bredbånd og TV, fordeles kost for utbygging, installasjon, drift, videre oppgraderinger osv. over begge disse produktene. Kostnadene for selve aksessen er nok ganske lik om du har TV eller ikke. Disse kostnadene føres da over til bredbåndssiden hvis du ikke har TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...