Gå til innhold

Ypper til kamerakamp med tre nye P40-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe som hindrer en i å installere Google sitt rammeverk på denne Android-telefonen? 

Slik at altså app-butikken «Play Store», GMail, Google Maps, YouTube, m.fl., kan installeres? 

Det første jeg gjorde med min Huawei P30 Pro, var nemlig å installere Play Store. Og alt av apper fungerer – alt fra Google, BankId, Vipps, etc – alt virker som seg hør og bør. Så P30 kommer kanskje ikke pre-installert med Google Services, men det er heldigvis lekende lett å installere!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Dette var nok fordi USA hadde innført en handelsblokkade mot Kina som gjorde at Google og andre ikke fikk lov å selge programvare til Kina. Derfor fikk ikke Huawei lov å levere med Googles tjenester på telefonen. Etterhvert fant USA ut at det va nok ikke noe sjakk trekk å stenge ut så mange fra markedet sitt og åpnet opp så Google osv kunne levere programvare igjen til Kina. Da var det mulig å installere dette på telefonene igjen. Jeg TROR at på denne telefonen så er det automatisk installert fra fabrikk som det var før handelsblokkaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...