Gå til innhold

Half-Life: Alyx' første oppdatering gjør det lettere å snu seg i spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Samtidig har «quick turn» nå blitt omdøpt til «snap turn», som Valve mener passer funksjonen bedre."

Det heter snap turn, funksjonen kalles det i så og si all programvare som har den funksjonen. Det er ikke noe Valve har kommet på, men sannsynligvis blitt påpekt av brukere.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ghost pirate LeChuck said:

Det gjør de garantert. Spillet kommer til å få 10/10 eller 9/10 og de vil si det er det beste Half-Life spillet som har kommet ut og at alle bør skaffe seg VR og grom PC for å spille dette spillet, som tar ca 7 timer å spille gjennom......

Jeg brukte 8 timer og det er blant det korteste du vil finne,  mange brukte nærmere 14 timer. 

Du behøver ikke en spesielt grom pc. Oppfyller den minste kravet for VR kan du kjøre HLA helt fint. 

Lenke til kommentar

Trenger ikke grom PC i det hele tatt, kommer deg fint gjennom spillet med en GTX 1060 for eksempel. Ser også ut som det skiller ganske lite grafikkmessig fra Low-Ultra så langt jeg kan se, ser nesten ikke forskjell ?

Ellers er jo selvfølgelig VR headsettet hvor mye av kostnaden ligger, men finner mye greit brukt på Finn blant annet. Ellers synes jeg det er kult at Valve leder litt ann når det kommer til VR, er et sinnsykt potensiale her som vi bare ser starten på akkurat nå. Har hatt HTC Vive, og sitter nå med en Oculus Quest som jeg storkoser meg med :)

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Konkulf said:

Trenger ikke grom PC i det hele tatt, kommer deg fint gjennom spillet med en GTX 1060 for eksempel. Ser også ut som det skiller ganske lite grafikkmessig fra Low-Ultra så langt jeg kan se, ser nesten ikke forskjell ?

Ellers er jo selvfølgelig VR headsettet hvor mye av kostnaden ligger, men finner mye greit brukt på Finn blant annet. Ellers synes jeg det er kult at Valve leder litt ann når det kommer til VR, er et sinnsykt potensiale her som vi bare ser starten på akkurat nå. Har hatt HTC Vive, og sitter nå med en Oculus Quest som jeg storkoser meg med :)

Nesteb alt er likt uansett hvilken grafikk innstilling du bruker,  da de viktigste tingene som texturer og lys effekter er det samme. Det eneste high og ultra gjør er å legge til litt små detaljer her og der.

Jeg spilte de første 3 timene på high føe jeg gikk til ultra. Jeg ser ikke noe forskjell,  men så merket jeg ikke noe på ytelsen heller, så da ble det stående på ultra.

Har du minimum kravet til VR kan du spille HLA.

Lenke til kommentar
On 3/27/2020 at 10:54 AM, Gunfreak said:

Kommer Gamer med en anmeldelse av spillet?

Synes Gamer har vært skikkelig sløve når det kommer til VR. Er massevis av spill der ute de burde ha anmeldt og satt fokus på, både trippel A og mindre Indie spill.

Men jo de må jo anmelde Half Life Alyx, ikke noen vei utenom der, noe annet ville vært sjokkerende og trist.

Edit: Korrektur

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/27/2020 at 5:01 PM, Ghost pirate LeChuck said:

Det gjør de garantert. Spillet kommer til å få 10/10 eller 9/10 og de vil si det er det beste Half-Life spillet som har kommet ut og at alle bør skaffe seg VR og grom PC for å spille dette spillet, som tar ca 7 timer å spille gjennom......

Spillet er på samme lenge med HL2. Men det varierer jo også en del fra spiller til spiller. Jeg er nok i det øvre sjiktet med mine 19 timer og selv da følte jeg at jeg forhastet meg litt slik at jeg kunne begynne å bruke internett igjen uten å være redd for spoilers. :p

Runde 2 på hard kommer jeg til å ta meg enda bedre tid og leke mer med fysikken og gjøre dumme ting jeg ikke følte jeg fikk tid til på den første gjennomspillingen min.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Enceladus said:

Synes Gamer har vært skikkelig sløve når det kommer til VR. Er massevis av spill det ute de burde ha anmeldt og satt fokus på, både trippel A og mindre Indie spill.

Men jo de må jo anmelde Half Life Alyx, ikke noen vei utenom der, noe annet ville vært sjokkerende og trist.

Spillet har hvert ute  i snart en uke, de burde greid å få en anmeldelse opp nå. Dette er ikke et 40+ timer langt rpg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ghost pirate LeChuck skrev (På 27.3.2020 den 17.01):

Det gjør de garantert. Spillet kommer til å få 10/10 eller 9/10 og de vil si det er det beste Half-Life spillet som har kommet ut og at alle bør skaffe seg VR og grom PC for å spille dette spillet, som tar ca 7 timer å spille gjennom......

Hvis man bruker litt ekstra tid på å se seg rundt så kan du nok bruke 14 timer.. Det er et stort spill og en utrolig flott verden. 

Vet ikke hvor langt jeg har kommet i forhold til story (prøver å være ekstra forsiktig med å lese ting på nettet), men har selv brukt 7 timer til nå.. Men tror nok det er et par timer igjen. Har planer om å spille det en gang til. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Selv brukte jeg 13 timer i følge Steam. Det blir nok en gjennomgang til for dette var helt vannvittig. Selv om jeg har hatt en del "wow" øyeblikk med VR gjennom disse årene(siden DK1), så tar dette kransekaka og hele julekvelden. Jeg har drevet med spill siden tidlig 80tall, og dette er kanskje en av de beste opplevelsene jeg har hatt. Skulle bare ønske jeg kunne spilt gjennom det med Index.

Som en veeeldig stor fan av Half life så fikk jeg mildt sagt gåsehud etter end credits..Nesten verdt spillet alene?  

Endret av ArildPedersen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så stille rundt dette spillet? Har ingen VR, gir Gamer.no fullstendig faen?


Jeg mener dette er det største som har skjedd innen gaming på flere tiår og jeg har ikke ord.
Kan ikke huske at jeg har kost meg så mye med et spill.

 

HL3 Confirmed! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, KriZZ said:

Hvorfor er det så stille rundt dette spillet? Har ingen VR, gir Gamer.no fullstendig faen?


Jeg mener dette er det største som har skjedd innen gaming på flere tiår og jeg har ikke ord.
Kan ikke huske at jeg har kost meg så mye med et spill.

 

HL3 Confirmed! 

Gamer hadde en artikkel om beste headset for HLA,  men en anmeldelse er ikke like viktig. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Gamer hadde en artikkel om beste headset for HLA,  men en anmeldelse er ikke like viktig. 

Det er helt sjukt faktisk!

 

Får høre noen som har fullført spillet og er veteran innen gaming og kjenner til HL serien som sier dette ikke var tidenes comeback?
Det er jo helt latterlig bra opplevelse!

Lenke til kommentar
10 minutes ago, KriZZ said:

Det er helt sjukt faktisk!

 

Får høre noen som har fullført spillet og er veteran innen gaming og kjenner til HL serien som sier dette ikke var tidenes comeback?
Det er jo helt latterlig bra opplevelse!

Ja det var sykt bra, tror fremdles jeg syns HL1 er det beste i serien,  men HLA syns jeg var langt bedre enn HL2 som jeg aldri ble helt begeistret for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...