Gå til innhold

Redmi K30 Pro. Snapdragon 865 til mobil under 5000 kroner


Anbefalte innlegg

section5_new_1-5e7bff0e515f7-1280x720.pn
Det er sikkert mange av dere som foretrekker pop-up i stedet for en svart sirkel midt i panelet. (Ill.: Mi)

Selger Snapdragon 865-mobil til 4500 kroner

Kan snart bli Norges beste mobiltilbud.

I februar skrev vi om at Power.no har startet salget av Xiaomi-mobiler i Norge.

Snapdragon 865 til mobil under 5000 kroner

Årsaken til at Mi, som er merkevarenavnet de foretrekker i Europa (og alle som prøver å stave), er at mange av dem er utstyrt med langt rimeligere og svakere mobil-brikkesett, som Snapdragon G-serien.

Men nå viser det seg at selskapet ikke ønsker å bli sett på som sinker og har annonsert Redmi K30 Pro til 425 dollar og det med pop-up kamera. Det sykeste er at dette er en ekte Snapdragon 865-mobil. Skal du ha en fra konkurrentene må du ut med 9500 kroner for Galaxy S20, for eksempel.

Produktet er ikke å finne hos Power enda (muligens selges den under et annet modellnavn her hjemme), men vi har spurt om de får inn dette produktet, og til hvor mye.

Purple_device.jpg

Nok kraft til 8K-video

  • 6,67″ 2400 x 1080 OLED – 60Hz
  • 6GB RAM – 128GB UFS 3.0 – maks: 8GB RAM og 256GB UFS 3.1 for rundt 500 kroner mer
  • 64MP, 13MP, 2MP makro, 5MP tele – 20MP frontkamera
  • 4700mAh batteri
  • NFC
  • WiFi 6
  • IR port
  • 3,5 mm lyd ut
  • 33 W kjapplading
  • Under-panelet fingersensor
  • IP53 (tåler vanndråper, men det er nærmest alt)

https://itavisen.no/2020/03/26/selger-snapdragon-865-mobil-til-4500-kroner/

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mi 10t og mi 10t PRO for utgaven med beste kameraoppsett kanskje?

Mine synspunkter:

Fordeler:
Pris vs ytelse.
Kamera (IMX686 med OIS er trolig omtrent på nivå med samung 108Mpix i praksis).
Flat skjerm så vidt jeg kan se! Ihvertfall minimalt buet.
Hodetelefonutgang.
Beste utseende på en telefon så langt i 2020? Liker symmetrien med midtplassert kameramodul på baksiden. Dette er nok individuelt likevel. :cool:
Skjerm uten hull eller hakk til frontkamera.

Ulemper:
Kun 60Hz skjerm :ehm:
Kun USB 2.0 som alle xiaomi telefoner, skuffende i 2020.
Ikke trådløs lading
Litt stor og tung, trenden er fremdeles at skjermstørrelse og vekt kryper oppover. Skulle gjerne sett skjermstørrelse rundt 6,2" og lavere vekt.
Enda ikke lansert i global utgave. Blir vel renamet til Mi 10t eller noe sånt globalt. Evt Poco F2. Men er ganske sikker på at den kommer i global utgave etterhvert, tørr jeg tippe på mai en gang?
Ikke stereo høyttalere.

De uthevede er de som jeg personlig syns er viktigst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

K30 PRO utgaven (ikke zoom) er lansert globalt som Poco F2 PRO.

Litt kjedelig at man kun får basic utgaven som mangler OIS og zoom kamera. Macro kamera har jeg sjelden bruk for.

Men uansett, ganske bra deal vs de fleste andre SD865 telefoner.

Jeg har bestilt en fra aliexpress for 469$ med 30$ rabattkoden som butikken har (ca 4800,- med den dårlige dollarkursen nå). Får den vel om et par uker, avhengig av hvor raskt det går i disse corona tider.

Telefonen har brukbar batteritid vs andre SD865 telefoner, selv når alle er satt til 60Hz:

 

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
nor50 skrev (På 26.3.2020 den 15.32):

Men nå viser det seg at selskapet ikke ønsker å bli sett på som sinker og har annonsert Redmi K30 Pro til 425 dollar og det med pop-up kamera. Det sykeste er at dette er en ekte Snapdragon 865-mobil. Skal du ha en fra konkurrentene må du ut med 9500 kroner for Galaxy S20, for eksempel.

https://www.androidcentral.com/qualcomm-snapdragon-865-vs-snapdragon-855

Nå er det ganske utrolig man får jo xiomi mix 5g til 5000 kr eller rundt 4000 kr brukt.

Så får du vurdere om det er verdt å betale for bedre ytelse?

Selv ville jeg heller ventet til prisene fallet eller gått for ryzen 9 3950x eller nvidia 3000 series som gir bedre gaming ytelse. For det er kun 20% bedre gaming ytelse hvis spillet gir bedre ytelse, og støtte for LPDDR5 at 2750MHz men spørs om den mobilen har dette? man har jo støtte for 8k eller 144Hz  skjerm men spiller liten rolle, da cpuene\gpuene er såpass like at tviler man merker stor forskjell annet i lommeboken.

Vil man ha større skjerm finnes det løsninger på ebay.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er korrekt. En god del høyere enn $499 som den ligger på i utlandske butikker, selv medregnet mva og dårlig dollarkurs.

Syns også det er vanskelig å se ut fra siden at den kun har lpddr4x minne siden det er utgaven med lavest specs.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

https://m.gsmarena.com/xiaomi_poco_f2_pro-review-2116p3.php

Poco f2 pro testet hos gsmarena.

Meget god batteritid som forventet, bedre enn samtlige andre testede sd865 telefoner.

Det eneste jeg er skeptisk til er at de fikk litt varierende resultater under kameratesten. Noe som nok kunne vært bedre om telefonen hadde hatt OIS.

Ellers mye for pengene, men de har spart inn på noen områder så klart; ikke stereo høyttalere, 60hz skjerm og ikke trådløs lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...