Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lære matematikk på egenhånd


Anbefalte innlegg

Hallo:)

Jeg tenkte å lære meg selv matematikk helt fra "scratch".
Jeg merket når jeg skulle hjelpe lillesøsteren min med lekser at jeg burde pusse litt opp på dette temaet. Jeg har gått lenge utenom skole nå, og merker at hjernen min tar snareveier til svar og at det er ganske ugunstig når jeg faktisk må regne ut noe uten kalkulator. ?

Hvordan anbefaler dere å gå frem med det her og vet noen om en lærebok som går gradvis oppover som er grei å følge? Skulle brukt Youtube osv, men vil jo helst ha alt dette på Norsk. ?

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Når du sier "lære deg matematikk", hva mener du da? Hva er utgangspunktet ditt? Du sier fra "scratch", men hva betyr det? De fleste har feks. med seg grunnleggende addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og divisjon fra grunnskolen.

Dessuten, den tradisjonelle skolematematikken er bare en dråpe i havet. Har du noen tanker om hvor du vil "stoppe"?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Raspeball skrev (På 1.5.2020 den 1.06):

Når du sier "lære deg matematikk", hva mener du da? Hva er utgangspunktet ditt? Du sier fra "scratch", men hva betyr det? De fleste har feks. med seg grunnleggende addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og divisjon fra grunnskolen.

Dessuten, den tradisjonelle skolematematikken er bare en dråpe i havet. Har du noen tanker om hvor du vil "stoppe"?

Hvor vil du si er grensen for nødvendig lærdom er innen dette? 

Er det eventuelt et punkt hvor det blir mer fascinerende enn nyttig? 

 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Lære matematikk på egenhånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...