Gå til innhold

mulla Krekar er sendt til Italia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr.M skrev (11 minutter siden):

ville du reist på ferie dit nå? Siden du mener det er hipp som happ, kan vel alle reiseglade bare legge i vei? tulling, se på statistikken

Jeg reiser ingen sted på ferie jeg nå. Dessuten skal vel ikke kreket på ferie, men i fengsel der han hører hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (27 minutter siden):

Hvis du mener det har du misforstått noe fundamentalt angående hva en rettsstat er. Her har man vist at rettsstaten fungerer også i møte med de som ingen liker. Hvis norske politikere hadde kunnet gripe inn å kaste ham ut uten å gå gjennom rettsapparatet hadde vi ikke hatt noen rettsstat.

Rettsstat er fantastisk, men det her er sløsing av ressurser. Kor mange liv kunne bli redda? Kva er viktigare, redde ein unge frå kreft eller la Krekar 100x ganger?
I denne saken, syns eg, burde han bli kasta ut av landet umiddelbart, så kunne han anke gjennom advokaten sin (betalt av han selv, selvfølgelig). Alle saksomkostninger og utgifter staten han burde også bli dekket av han. Selvfølgelig, hadde han vunnet, måtte staten ta på seg alle utgifter.
Slik som nå, mange klager på vedtak (spesielt de som blir kasta ut av landet), fordi de har ingenting å miste. Det koster ingenting til de, samtidig som de kan leve i 10-15 år i Noreg - på statens rekning, før de blir endelig kasta ut. Mens noen andre må dø, da vi har ikkje råa til "dyr medisin".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (14 minutter siden):

Det fremstår som åpenbart at målet med disse kommentarene er å diskreditere regjeringen og skape støy og usikkerhet

de greier å diskreditere seg selv.

de kunne ventet et par måneder, Krekar satt der han satt og går ingen steder.

I stedet valgte de å avslutte på denne uverdige måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke argumentere om det var feil eller riktig å sende ham til Roma, men argumentet for å ikke sende ham ut nå var fordi det er så mye koronasmitte i Italia.

Etter hva jeg hørte på nyhetene så var han sendt til Roma (Rebibbia-fengselet i Roma). I Roma som er i Lazio har de 2096[1] tilfeller på ca 5.9 mill innbyggere. Det er 0,36 tilfeller pr 1000 inbygger. I Oslo er det 1,07 tilfeller pr 1000 innbygger. Det er mao. 3x så mange tilfeller i Oslo som i Lazio. De har gjort ham en tjeneste ved å sende ham til et sted med mindre korona tetthet. Hvis noen har statistikk for Roma by vennligst legg inn documentasjon på at det er mer smitte i Roma enn i Oslo.
 

[1]https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Italy#By_regions
[2]https://www.vg.no/spesial/2020/corona/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Deilig! Ingen vits å ta vare på terroristjævler. Får håpe han ble sendt til nord-Italia

Nå synes jeg det er bra at han ble sendt ut av Norge for å sone sin straff i Italia, men vi kunne jo holdt han litt her siden det er full korona-krise i Italia. Men hvis Italia vil ha flere av islamistene som henger rundt i Norge så kan de godt få Bhatti og kirkebrenneren også gratis. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Tåkefyrste skrev (4 timer siden):

Han har blitt behandlet som hvilken som helst annen kriminell. Han ble utvist for 17 år siden og var fortsatt her i går. Hadde vi behandlet han «dårlig» hadde han blitt sendt til irak i 2003, og sannsynligvis blitt henrettet like etterpå.

Jepp. Jeg sier ikke absolutt at han har blitt behandlet dårlig. Til det kjenner jeg ikke detaljene i saken godt nok. 

Det eneste jeg reagerer på er holdningen til Frp og de som uttaler seg i denne tråden. 

Lenke til kommentar

Er veldig glad for at dritten er ute av landet, men..

Å briljere med kake og "fest" på denne måten er kvalmt og ho som arrangerte dette er ufyselig. 

Under pressekonferansen i går ble jeg direkte irritert på journalister som virket bekymret for dritten. 

Enkelte ting skal bare bli forbigått i stillhet. Dette er en av dem. En liten notis i mediene; dritten er sendt ut og kommer aldri tilbake, DONE!

 

Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (5 timer siden):

 

Enkelte ting skal bare bli forbigått i stillhet. Dette er en av dem. En liten notis i mediene; dritten er sendt ut og kommer aldri tilbake, DONE!

 

Enig, synes det er rart at en kirkebrann utført av en islamist blir en notis, mens dette som vi har visst skulle komme til å skje får så mye oppstyr er for meg underlig, men ikke uventet av norsk presse som jeg har null tiltro til. 

Lenke til kommentar
12 hours ago, failern said:

Jepp. Jeg sier ikke absolutt at han har blitt behandlet dårlig. Til det kjenner jeg ikke detaljene i saken godt nok. 

Det eneste jeg reagerer på er holdningen til Frp og de som uttaler seg i denne tråden. 

Holdningene? Hadde det vært noen som hadde fått avslag på asylsøknad og blitt sendt hjem, og reaksjonene hadde vært slik så skulle jeg vært enig. Men dette er en dømt terrorist, som har sutret til seg opphold i 17 år, trenert snillheten vi har i rettsystement her og krevd at han skal få være her, selv om han ble utvist i 2003. Har også kostet utallige skattepenger i form av utgifter til rettsaker og advokat.

Føler det er på sin plass med både kake og feiring når vi ENDELIG blir kvitt jævelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (54 minutter siden):

Enig, synes det er rart at en kirkebrann utført av en islamist blir en notis, mens dette som vi har visst skulle komme til å skje får så mye oppstyr er for meg underlig, men ikke uventet av norsk presse som jeg har null tiltro til. 

Så den var oppe hos de fleste nettavisene, men ble fort som mange andre nyheter borte fra toppen pga coronaen. Men la merke til at NRK ikke nevnte noe om hvorfor han gjorde det, mens TV2 skrev at det var hevn for Koran brenning. Det er litt skremmende at de fjerner slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Anonymperson1234 said:

Det er bra å miste en terrorist, men jeg synes det er unødvendig å feire med kake. Det er voksne personer som mobber. Ikke så bra forbilde for barna. 

Ikke at jeg ser på kakespisingen som mobbing, Men jeg synes det er et veldig fint forbilde at det er innafor å mobbe terrorister jeg. Spesielt blant den unge muslimske befolkningen så ønsker jeg heller at de vokser opp med å mobbe og hetse terrorisme/terrorister, enn å tilbe dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Tåkefyrste skrev (19 minutter siden):

Holdningene? Hadde det vært noen som hadde fått avslag på asylsøknad og blitt sendt hjem, og reaksjonene hadde vært slik så skulle jeg vært enig. Men dette er en dømt terrorist, som har sutret til seg opphold i 17 år, trenert snillheten vi har i rettsystement her og krevd at han skal få være her, selv om han ble utvist i 2003. Har også kostet utallige skattepenger i form av utgifter til rettsaker og advokat.

Føler det er på sin plass med både kake og feiring når vi ENDELIG blir kvitt jævelen.

Det finnes ikke "snillhet" i lovverket. Fyren har blitt dømt for det gale han har gjort og ikke mer. Husk, at du ikke liker trynet på han er ikke en god grunn for å behandle han dårlig. Det fine med å behandle folk etter loven er at da kan vi behandle alle rettferdig (ok, i teorien såklart).

Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

Ikke at jeg ser på kakespisingen som mobbing, Men jeg synes det er et veldig fint forbilde at det er innafor å mobbe terrorister jeg. Spesielt blant den unge muslimske befolkningen så ønsker jeg heller at de vokser opp med å mobbe og hetse terrorisme/terrorister, enn å tilbe dem.

Dette er et godt eksempel på at vi har et fundamentalt forskjellig syn i en sånn sak. 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (22 timer siden):

Nei for han og advokaten hans har jo på ingen måte trenert saken og utnyttet rettsvesenet i mange mange år nå. /sarcasm

Men whatever, kreket er ute nå. En gledens dag.

 

Synes ikke man skal være lei seg for folk som gjør jobben sin som best de kan (advokaten). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DiskusDød skrev (6 timer siden):

Er veldig glad for at dritten er ute av landet, men..

Å briljere med kake og "fest" på denne måten er kvalmt og ho som arrangerte dette er ufyselig. 

Under pressekonferansen i går ble jeg direkte irritert på journalister som virket bekymret for dritten. 

Enkelte ting skal bare bli forbigått i stillhet. Dette er en av dem. En liten notis i mediene; dritten er sendt ut og kommer aldri tilbake, DONE!

 

Enig med deg, smakløst og typisk Listhaug å bestille kake og ringe pressen!

Jeg er såååå glad at ikke Listhaug er justisminister i disse tider,  synes Monika Meland gjør en kjempejobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...