Gå til innhold

Tette sprekk i skjerm på nettbrett pga regn


Anbefalte innlegg

Har vært uheldig med nettbrettet mitt som blir brukt i jobben, det gled ut av det originale magnetdekselet og traff så bakken med hjørnet av brettet. Det resulterte så igjen at det ble noen små skrekker/krakileringer i skjermen, sprekkene er ikke store, men frykter hva regn/fuktighet kan gjøre med evt. fuktskader.
Sprekkene hindrer ikke bruk av nettbrettet og brettet fungerer ellers som det skal.

Det jeg derimot har et problem med er at jeg jobber utendørs og bruker dette nettbrettet hele tiden til bl.a. dokumentering av det jeg har utført av arbeid i all slags vær, som oppslagsverk for planene til jobber som skal utføres, mail, etc. 

Så da er spørsmålet, er det noe jeg kan bruker for å tette sprekkene i skjermen slik at det ikke blir «vanninntrengning» i sprekkene og jeg da ender opp med et nettbrett som ikke fungerer lenger.

Jeg har tenkt litt på klar negllakk eller klarlakk fra et billakkreparasjonssett?
Mulig f.eks. superlim også kunne ha vært en løsning?

Joda det er sikkert bare å prøve, men jeg frykter jo at f.eks. klarlakk også kan trenge igjennom sprekkene i skjermen og gjøre mer skade enn nytte på elektronikken på innsiden.

Et skjermbytte er ikke aktuellt, for det koster fort mer enn hva et nytt nettbrett av denne typen koster, og dessverre så er brettet bare noen få måneder gammelt, så jeg har heller ikke lyst til å spørre arb.giver om et nytt.

Noen som har gode tips/forslag til hva annet som muligens kan fungere?

Legger ved noen bilder av skadene på skjermen

71039081_Skjermbilde2020-03-26kl_08_01_56.thumb.png.c2d07fbe851d7139d9a8e07c47cd2c8b.png1270839044_Skjermbilde2020-03-26kl_08_01_35.thumb.png.daeaa353afe967ecae6815831ff19fb7.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...