Gå til innhold

vannkjøler som bråker noe grusomt


Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat kjøpt meg en pc Komplett Premium a175, og den har denne vannkjøler: CM Masterliquid ML120L Komplett Edition. 

Der står den er 3.generasjons AMD Ryzen™ -prosessorer er bygd ved hjelp av verdens mest avanserte 7 nm produksjonsteknologi.  Paret med Wraith-kjølere leverer AMD Ryzen™-prosessorer spillvinnende ytelse samtidig som de holder anlegget ditt forbausende kjølig og stillegående. 

Vell dette er absolutt ikke tilfelle, den bråker som bare det og det er så gale jeg klarer ikke å konsentrere meg når jeg skal gjøre lekser på pc'n eller jobbe med autodesk maya eller photoshop på pc'n. 

Må jeg returnere pc'n for å få en mer stillegående kjøler eller går det ann å tweake noe på instillingene eller noe annet for å gjøre den mer stillegående? 

Hilsen meget frustrert ny pc eiger. 

DxDiag.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan høre med komplett om de kan sende deg en annen vifte, for det er antageligvis den som bråker. Jeg har samme kjøler bare i 240mm og jeg byttet ut viftene ganske kjapt. Det kom en irriterende skranglelyd av viftene når de lå på en viss rpm som holdte på å gjøre meg gal ?

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Har hatt én Cooler Master vannkjøler og erfaringen var ikke særlig god. Viftene ga ulyder etter kort tid og ble byttet ut. Pumpen streiket etter ~2 1/2 år. Har hatt flere Corsair modeller som har vært i drift lenger uten nevneverdige problemer.

Trenger ikke være viften(e) som bråker. Kan like gjerne være vannpumpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...