Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket men i forhold fra før


Gjest f28bd...db3

Anbefalte innlegg

Gjest f28bd...db3

Hei. Er en gutt på 28 år som jobber i et kontorlandskap. Nylig har det begynt en jente her som jeg føler meg ganske så forelsket i. Kribler i magen når jeg ser henne, synes hun er vanvittig fin, sitter og ser på bildene hennes på nett hele tiden og tenker på henne helt til jeg sovner. Hun virker egentlig veldig interessert tilbake også. Men saken er at jeg er i et forhold fra før og det har jeg vært i snart 3,5 år nå. Godt integrert i familien hennes og hun er enda helt besatt av meg. Jeg også er selvfølgelig veldig glad i henne og rent personlighetsmessig er hun ganske perfekt for meg. Men jeg må innrømme at jeg ikke føler så veldig mye sånn direkte forelskelse for henne lenger, er mer sånn at jeg bare vet vi er sammen og har det bra sammen og har ingen grunn eller samvittighet til å endre på det. Samtidig sier all logikken min at det er klart jeg skal fortsette å være sammen med henne da hun er helt riktig for meg selv om jeg ikke nødvendigvis er så stormforelsket lenger, men klarer liksom ikke legge fra meg tankene denne nye jenta. Crusher fælt på henne og dagdrømmer hele tiden om å spørre henne ut og hvordan ting kunne vært med henne selv om jeg ikke kjenner henne så godt. Er mest sånn at vi omgås i små møter i løpet av dagen, ikke noe fulle samtaler liksom. Bare synes hun er helt sykt fin og det kribler i magen når jeg ser henne, hilser på henne og vi utveksler smil. Er dette unormalt eller et tegn på at jeg ikke burde være sammen med hun jeg er med fra før? Er jeg en dårlig person? Eventuelle tips til å klare å legge denne nye jenta fra meg selv om jeg skal se henne hver dag? Føler meg så ræva når jeg holder på slik, men når jeg er så betatt av henne nye og samtidig når hun viser en del interesse tilbake så blir jeg både så forelsket og smigret at jeg klarer ikke dy meg fra å drømme og "sikle"..

Anonymous poster hash: f28bd...db3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gir opp forholdet du har nå, kan det komme til å få deg til å tvile mer på deg selv neste gang du finner en forelskelse sånn i neste forhold - for sjansen er alltid stor for at det skjer flere ganger gjennom livet. Ditt eget rykte for din egen del. Du vil kanskje begynne å tvile på din egen integritet og selvtillit.

Ikke undervurdér heller den integrérte psykososiale funksjonen du har, som du besrkiver. Alle disse båndene vil du da mer eller mindre kutte ut direkte.

Dette har med å bli voksen å gjøre, stå for sitt valg, respekt, og slåss for det man har bindt seg til. For hele livet.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Følrlser svinger gjennom et samliv. Ikke skift partner fordi den store forelskelsen har lagt seg til ro. Du er inderlig glad i henne du har, sier du.  Du er heldig. Også fordi hun er veldig glad i deg. Ta godt vare på det.

Å bli fascinert av andre kan skje. Men det er ikke verd å bryte et godt og kjærlig forhold for. 

 

Lenke til kommentar
Gjest f28bd...db3 skrev (På 25.3.2020 den 23.19):

Er dette unormalt eller et tegn på at jeg ikke burde være sammen med hun jeg er med fra før? Er jeg en dårlig person? Eventuelle tips til å klare å legge denne nye jenta fra meg selv om jeg skal se henne hver dag? Føler meg så ræva når jeg holder på slik, men når jeg er så betatt av henne nye og samtidig når hun viser en del interesse tilbake så blir jeg både så forelsket og smigret at jeg klarer ikke dy meg fra å drømme og "sikle"..

Det er ikke hverken unormalt, eller tegn på at du er en dårlig person. Monogami faller slett ikke naturlig for alle.

Du velger selv hvilket liv du vil leve. Mange her fremstiller det som om livet nødvendigvis er nødt til å bestå av mange oppofrelser av den typen du her sitter og sliter med, men det stemmer ikke. Etisk ikke-monogami er alltid et alternativ, men det kan tenkes at det ikke er et alternativ i akkurat din situasjon.

Du har, slik jeg ser det, to valg:

  1. Lev med det slik det er nå. Lær deg teknikker for å undertrykke følelser som dette når de dukker opp (for dette blir helt garantert ikke siste gangen).
  2. Rigg livet ditt slik at du har friheten til å få utløp for slike følelser kombinert med den tryggheten og stabiliteten du opplever i ditt nåværende samliv, med alle involverte parters visshet og samtykke.

Det er på ingen måte sikkert at din nåværende partner vil være med på valg nummer 2 her, så hvis du velger å gå den veien så må du være forberedt på at det kan ryke. Det kan hende hun er åpen for tanken, men det kan også hende det betyr slutten for forholdet å en gang ta det opp.

Så, spørsmålet blir hvilken pris du er villig til å betale – for det blir en pris å betale uansett hvilket av disse valgene du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hildran11 skrev (På 26.3.2020 den 0.39):

Følrlser svinger gjennom et samliv. Ikke skift partner fordi den store forelskelsen har lagt seg til ro. Du er inderlig glad i henne du har, sier du.  Du er heldig. Også fordi hun er veldig glad i deg. Ta godt vare på det.

Å bli fascinert av andre kan skje. Men det er ikke verd å bryte et godt og kjærlig forhold for. 

 

Enig med deg. Som OP skriver så har han det bra nok, som et forhold ofte er/blir over tid. Det vil alltid være fine fisker ute i havet, men det vil ikke tilsi at de er/kan bli en trygg havn. Når du blir eldre vil du også verdsette samholdet som motvirker ensomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...