Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Tilbakeholdt info om Covid19


Anbefalte innlegg

Statistisk materiale fra både Kina, Italia og Østerrike (som til nå har vært hardest rammet av COVID19) viser at det er nesten ingen alkoholikere blant alvorlige syke korona-pasienter. Det virker som at alkohol slår tilbake viruset, eller gjør det mindre aggressivt.

For alle andre epidemiske sykdommer, som sesonginfluensaer, er situasjonen lik for pasienter med stort, lite eller intet alkoholinntak. For de som har et problematisk forhold til alkohol kan det i slike sammenhenger kreves behandling både for abstinenser og sykdom. Det er av en merkelig grunn ikke situasjonen nå.

Dette kan være en indiktator på at inntak av alkohol bremser viruset i betydelig grad. Iran, som kanskje er aller sterkest rammet av korona, er alkohol på grunn av religiøse doktriner lite utbredt - og dødstallene per smittet er større enn i noe annet land, ja døde faller til og med om på gaten

Dette er informasjon myndighetene holder tilbake, fordi de ikke ønsker et økt forbruk av alkohol i befolkn8ngen, som jo kan ha andre helsemessige konsekvenser som også vil legge beslag på ressurser i helsevesenet.

Jeg sier ikke at folk skal drikke som gale, men viderebringer her kun fakta som tilbakeholdes.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Har også hørt at ingen narkomane har dødd. 

Jeg sier ikke at folk skal begynne å sette sprøyter, jeg bare videreformidler fakta... 

Lenke til kommentar
Gjest 4bfc2...d4f

At det ikke finnes studier som bekrefer at det er alkoholikere blant alvorlig syke koronapasienter, betyr ikke at det ikke er det.

I tillegg til det at selv om de faktisk skulle ha undersøkt for alkoholisme blant alvorlig syke koronapasienter, så kan pasientene ha lyvet om det eller ikke ha oppsøkt legehjelp for alkoholisme og at de derfor blir registrert som ikke alkoholiker selv om de er det.

Likevel, dersom det er gjort en studie på dette, så er jeg også interessert i at du viser til den.

Det er også viktig at man ser på forholdet mellom andelen alkoholikere i den generelle befolkningen og andelen alkoholikere blant de alvorlig syke pasientene. At det er få alkoholikere blant de alvorlig syke viser ikke noe signifikant med mindre det er svært mange i den generelle befolkningen. Antallet på de som er undersøkt er selvfølgelig også veldig viktig.

Anonymous poster hash: 4bfc2...d4f

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 minutter siden):

Alkohol tar knekken på viruset fra utsiden (Antibac), så hvorfor ikke fra innsiden?
Men en må nok drikke 40%+, holder ikke med vin og øl

Sånn rent bortsett i fra at det ikke gjør det. Antibac er mye mindre effektivt enn vanlig håndsåpe mot virus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT
48 minutes ago, henrikwl said:

Sånn rent bortsett i fra at det ikke gjør det. Antibac er mye mindre effektivt enn vanlig håndsåpe mot virus.

Kanskje vi burde drikke såpe? Virker jo på utsiden lissom ?

Lenke til kommentar
Gjest fcecb...e04
Dubious skrev (47 minutter siden):

Rødvin har ikke høy nok prosent alkohol og det er anbefalt med 1 glass vin, ikke 1 flaske vin

Sitert fra ene linken din. Så alkoholprosent virker ikke å være viktig?:

Sitat

Findings suggest that wine intake, especially red wine, may have a protective effect against common cold. Beer, spirits, and total alcohol intakes do not seem to affect the incidence of common cold.

 

Anonymous poster hash: fcecb...e04

Lenke til kommentar
Gjest fcecb...e04
Dubious skrev (39 minutter siden):

Common cold =/= covid 

Ok, jeg ser jeg trodde det var du som postet disse lenkene. Det var det ikke. 

Forøvrig er coronavirus ett av flere typer virus som gir symptomene vi kaller "common cold". Ikke denne strainen for alle, naturligvis, men allikevel...

Anonymous poster hash: fcecb...e04

Lenke til kommentar
On 3/25/2020 at 9:37 PM, Tharald_2 said:

Statistisk materiale fra både Kina, Italia og Østerrike (som til nå har vært hardest rammet av COVID19) viser at det er nesten ingen alkoholikere blant alvorlige syke korona-pasienter. Det virker som at alkohol slår tilbake viruset, eller gjør det mindre aggressivt.

For alle andre epidemiske sykdommer, som sesonginfluensaer, er situasjonen lik for pasienter med stort, lite eller intet alkoholinntak. For de som har et problematisk forhold til alkohol kan det i slike sammenhenger kreves behandling både for abstinenser og sykdom. Det er av en merkelig grunn ikke situasjonen nå.

Dette kan være en indiktator på at inntak av alkohol bremser viruset i betydelig grad. Iran, som kanskje er aller sterkest rammet av korona, er alkohol på grunn av religiøse doktriner lite utbredt - og dødstallene per smittet er større enn i noe annet land, ja døde faller til og med om på gaten

Dette er informasjon myndighetene holder tilbake, fordi de ikke ønsker et økt forbruk av alkohol i befolkn8ngen, som jo kan ha andre helsemessige konsekvenser som også vil legge beslag på ressurser i helsevesenet.

Jeg sier ikke at folk skal drikke som gale, men viderebringer her kun fakta som tilbakeholdes.

 

 

Jeg har også lest studiene. Og der er INGEN av de døde som er gress-spisere, altså det er ingen rene gress-spisere av de døde eller syke. Det virker som om gress slår tilbake viruset. Jeg synes vi skal spise gress alle sammen. 

 

Neida, jeg skal ikke være alt for sarkastisk. Men husk at corona-pandemien ble erklært kun for få uker siden, og epidemien startet i desember. Det er veldig begrenset hvor mye kartlegging man har av de dødes livsstil, og fokuset på å kartlegge alkoholinntaket til syke og døde er lite prioritert. Jeg ville nok ikke helt stolt på tolkningen om at alkohol ikke gir sykdom, og heller forholdt meg til informasjon som myndigheter går ut med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...