Gå til innhold

Faktisk.no: 5G har ingenting med korona å gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

Slike faktasjekker har liten relevans. Virkeligheten gir bedre svar enn et kart tegnet opp i blinde. Hvis 5G reduserer immunforsvaret og øker mottakeligheten for influensa, så bør Trondheim bli episenteret i Norge for coronasmitten, for 5G ble allment tilgjengelig i denne byen for en uke siden, som først i landet.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar

Faktisk.no bare gulper opp den offesielt godtatte versonen av sannheten om ALT. Sertifisert propaganda.

Nei, det betyr ikke at jeg tror 5G er synderen isteden for Corona...
Om 5G er uten helserisiko er det INGEN her som kan si med sikkerhet, fordi det har ikke blitt testet godt nok enda. Noe telecom selskaper i USA måtte innrømme under en høring av senator Richard Blumenthal for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Miri said:

Slike faktasjekker har liten relevans. Virkeligheten gir bedre svar enn et kart tegnet opp i blinde. Hvis 5G reduserer immunforsvaret og øker mottakeligheten for influensa, så bør Trondheim bli episenteret i Norge for coronasmitten, for 5G ble allment tilgjengelig i denne byen for en uke siden, som først i landet.

Om åpning/lansering av nettet gjør det farligere så har jeg dårlig nytt til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, men jeg VIL det skal være farlig med 5G. Da får jeg heller overse forskning, og stole på det jeg tror stemmer, og høre på andre som mener det samme - ikke forskere og undersøkelser.

Hvis du velger å tro på fakta som sier det er ufarlig, så er det du som ikke er god i hodet, ok?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Netrum said:

Jeg forstår ikke hvorfor folk tror på sånt tull?

Det finnes ikke bevis for at elektromagnetisk stråling er farlig i de mengder det snakkes om her.

 

Det er dessverre en god del mennesker som tror på alt som motsier de offisielle forklaringene. Enda tristere er det vel at det virker som om denne gruppen mennesker stadig vokser. De blir ihvertfall stadig mer synlige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Reg2000 said:

Det er dessverre en god del mennesker som tror på alt som motsier de offisielle forklaringene. Enda tristere er det vel at det virker som om denne gruppen mennesker stadig vokser. De blir ihvertfall stadig mer synlige.

Ja det er helt grusomt at det finnes de der ute som tenker selv og er kritiske til ting myndighetene (og diverse selskaper) kommer med! Grøss og gru :D

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Ja det er helt grusomt at det finnes de der ute som tenker selv og er kritiske til ting myndighetene (og diverse selskaper) kommer med! Grøss og gru :D

Hvis man kommer med motstridende påstander til gjeldende teorier, forståelser og paradigmer, så må det kreves at også disse påstandene underbygges med solide forklaringsmodeller og helst også etterprøvbare resultater, og disserteres for å se om de holder vann, grøss og gru.

 

Betroz skrev (5 timer siden):

Om 5G er uten helserisiko er det INGEN her som kan si med sikkerhet, fordi det har ikke blitt testet godt nok enda. Noe telecom selskaper i USA måtte innrømme under en høring av senator Richard Blumenthal for en tid tilbake.

I USA bruker de mmWave med høyere frekvenser, i Norge lanseres 5G med frekvenser i samme området som 4G, 3G og 2G, og lavere enn Wi-Fi AC. Hvordan forklares den eventuelle ytterligere helserisikoen i forhold til de allerede eksisterende mobilteknologiene ved samme frekvenser?

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, mandela said:

I USA bruker de mmWave med høyere frekvenser, i Norge lanseres 5G med frekvenser i samme området som 4G, 3G og 2G, og lavere enn Wi-Fi AC. Hvordan forklares den eventuelle ytterligere helserisikoen i forhold til de allerede eksisterende mobilteknologiene ved samme frekvenser?

Det er de høyere frekvensene folk er mest bekymret for ja. Poenget mitt var at dette ikke er testet skikkelig, ikke at det garantert er farligere.

Lenke til kommentar

Er 5G farlig?

Tja, det er vel kanskje slik at når kjøleskapet er tomt i disse corona-tider går enkelte løs på skittentøyskurven, og midt i nettopp skittentøyskurven finner man ordet "tøys". Det er neppe tilfeldig...

Det er "folie-hatt"-klubben, altså de som ikke vil ha AMS pga strålingen, de som sikkert skriver mange av innleggene sine via WiFi eller 3G/4G og som underbygger sine egne påstander enda dårligere enn vaksinemotstandere som står bak disse påstandene.

Dette er altså bare tøys fra ende til annen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (29 minutter siden):

Godt at jeg ikke lever i en sort-hvitt verden som du og mange her gjør. :roll:

Foreløpig er det jo kun tøys. Foreløpig er 5G sort/hvitt.

Vi som tror på forskning vil jo så klart endre synet utifra ny forskning som evt viser at 5G er skadelig. Gitt at det er en god og grundig studie.

Hvis noen ikke stoler på forskning som sier det er ufarlig nå, men samtidig blir å tro på (evt framtidig) forskning som sier det er farlig så er jo det litt komisk.
Det er stor forskjell på å ha litt skepsis eller å ønske mer forskning, og det å påstå at forskningen som er gjort er falsk og at 5G *er* skadelig når det er 0, null, beviser for det.

 

Tenker tråden her kan handle om 5G da sammenhengen mellom 5G og corona faller på sin egen urimelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Comma Chameleon said:

Vi som tror på forskning vil jo så klart endre synet utifra ny forskning som evt viser at 5G er skadelig. Gitt at det er en god og grundig studie.

Åpensinnet forskning stiller jeg meg bak også. Men hvis 5G beviselig har null helserisiko, hvorfor ville da en amerikansk senator som, Richard Blumenthal, kalle inn telecom selskapene i USA til en høring om dette da? Det er også leger og doktorer som har også sittet foran slike komiteer der.

Så nei, folk som er bekymret for 5G består ikke bare av tullinger på internett, som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar

Hver gang det kommer noe nytt er det en viss andel av befolkningen som blir redd, uansett hva det er og hva realitetene er. Da poteten kom til Norge var det så vanskelig å få bøndene til å dyrke den at staten måtte pålegge dem å gjøre det. Bøndene som var redd for poteten hadde riktignok et langt mer rasjonelt grunnlag for å gjøre det enn dagens strålefryktere, da visse potetarter er giftige.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...