Gå til innhold

Koble speilarmatur på badet til enten HomeKit eller Phillips Hue bridge


Anbefalte innlegg

Armaturet i speilet på badet er ikke av en slik type at jeg bare kan sette inn Hue pærer der. Så jeg lurte på om det finnes et helt enkelt relé som jeg kan koble på (enten før eller etter 12V trafoen) som kan koble seg til og la seg styre av enten Hue Bridge eller HomeKit? Jeg har kikket på Fibaro sin Switch, men det ser ut til at den er ment å stå bak lysbryteren og det er ikke det jeg vil. Jeg tenker en helt enkel dings som bare har passthrough med en fjernstyrbar bryter inni.

Finnes noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jo den kunne ligge enten inni veggboksen bak armaturet eller under dekselet der trafoen til armaturet ligger. Poenget er bare at den trenger ikke være koblet til en bryter. Jeg vil basically ha funksjonaliteten til en smart stikkontakt, men i en formfaktor som kan "bygges inn".

Lenke til kommentar

Lysbryteren styrer både taklyset og armaturet, og i taket har jeg allerede ei smartpære så jeg skulle gjerne ha styrt bare akkurat armaturet. Men kan den Fibaro Switch tingen brukes uten en fysisk bryter koblet på altså? Jeg så ikke koblingsskjema for det.

Men man kan vel gjerne bare legge en live ledning inn på bryterporten, når jeg tenker meg om. ?

Lenke til kommentar

Fibaro har pille for slikt. Mener å huske at den både har inngang og utgang. Så man kan bruke utgangen til lampen, og inngangen til å styre helt andre ting hvis man trenger.

Men pillen funker som en helt vanlig enpolet bryter, bare at den tar inn signalet trådløst.

Fibaro har også pille som funker etter trafoen, har en som går på 12-30V AC/DC som kan kobles inn. Du har lov å koblet etter trafoen, men ikke før. Da er det krav til elektriker.

Lenke til kommentar

Er det den Smart Implant dingsen til Fibaro? Det ser ut som om den hadde vært ideell da ja. Hadde den bare fantes i en versjon som støttet Zigbee/Hue/HomeKit.

Alternativt må jeg eventuelt skaffe et sånt Fibaro Home Center å koble den på, da jeg ser den støtter HomeKit.

Edit: eller nei, det gjør den ikke.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (13 timer siden):

Er det den Smart Implant dingsen til Fibaro?

Nei, jeg tror han tenker på Fibaro RGBW-modulen. Fibaro bruker Z-wave utenom et par moduler som de også har i HomeKit-format.

 

henrikwl skrev (13 timer siden):

Alternativt må jeg eventuelt skaffe et sånt Fibaro Home Center å koble den på, da jeg ser den støtter HomeKit.

Det finnes plenty med alternativer som støtter Z-wave. Og de fleste kan du eksponere mot HomeKit via HomeBridge. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...