Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Nå har mange eksperter kritisert hytteforbudet i mange dager og sier det er bare tull, nå forlenger Erna hytteforbudet igjen........


Anbefalte innlegg

Dagens regjering klarer rett og slett ikke å høre på eksperter om at hytteforbudet er bare tull og faktisk bryter menneskerettighetene. De kunne tilstått at de tok feil og gikk litt for langt med å stenge ned hyttene og beklaget, men neida, Erna og co har fortsatt skylapper foran øya... 

Påsken til maaaange nordmenn blir et helvete i år takket være Erna!!!! 

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e7a228c407c8f0011115e17

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Randeboy skrev (11 minutter siden):

Ja gjør det, håper samtidig du blir anmeldt av kommunen og får en fin bot. ??

Samme håper vi om sånne som deg:

Forbudet mot å overnatte på hytta er et inngrep i menneskerettighetene som bevegelsesfrihet, mener Norges institusjon for menneskerettigheter (NIM)

 

Sitat
Sitat

Det beste med årets påske blir å lese om alle de egoistiske folkene som er forbanna over at de ikke får dratt på hytta midt i en global krise. Jeg finner god underholdning i å lese om dere irriterte hytteeiere som sitter å freser hjemme i sofakroken. 

De et ikke eneste problemet fleste arbeidgivere og nav velger å unytte sitvasjonen ved å utføre permisjoner og trekk i lønn, så at folk blir syke er det ingen som vil betale for.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 minutt siden):

Er dere virkelig så selvsentrerte at dere ikke skjønner at dere provoserer folk? 
Store deler av dette landet sin befolkning prøver nå å bidra med det de kan, noen sitter hjemme av egen fri vilje, noen er i karantene, noen ligger døende på sykehus, helsevesenet jobber som aldri før, en hel haug med folk har mistet jobben sin, folk gjør hva de kan for å hjelpe andre i en trist situasjon, men holde seg hjemme fra hytta? Nei, ikke snakk om! Her skal dere sitte å dra fram menneskerettigheter isteden. 

Handler ikke nødvendigvis om rettigheter nå, men om å bidra med det en kan i samfunnet. 

Lenke til kommentar
DårligNavn skrev (11 minutter siden):

Er dere virkelig så selvsentrerte at dere ikke skjønner at dere provoserer folk? 
Store deler av dette landet sin befolkning prøver nå å bidra med det de kan, noen sitter hjemme av egen fri vilje, noen er i karantene, noen ligger døende på sykehus, helsevesenet jobber som aldri før, en hel haug med folk har mistet jobben sin, folk gjør hva de kan for å hjelpe andre i en trist situasjon, men holde seg hjemme fra hytta? Nei, ikke snakk om! Her skal dere sitte å dra fram menneskerettigheter isteden. 

Handler ikke nødvendigvis om rettigheter nå, men om å bidra med det en kan i samfunnet. 

Hva mener du man kan bidra med i samfunnet? det nav bidrar med er sparte dagspenger og avslag på søknader.

Så samfunnet er korrupt,  kun av grunn av virus, hadde noen vasket togene og bussene bedre kunne man slippet problemet og de som faktisk er syke er hjemme.

Sitat

Her snakker vi om menneskeliv, så det er ikke tvil om hva som veier tyngst.

Men tror hvis man dør av å reise til hytta overlever man ikke dagens sykehus uansett, sist jeg var på besøk vet jeg man venter i 2 timer for hjelp om ikke mere, blir man syk har man uansett lite hjelp å få. Få eldre drar på hytta uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Hva mener du man kan bidra med i samfunnet?

Tja, hva med å bare holde seg hjemme så mye som mulig til dette er over? Om hele landet skal reise på hytten i påsken kommer det bare til å ta enda lengre tid før dette er over. 
De siste 3 ukene har jeg ikke vert utenfor døren mer enn absolutt nødvendig, vert noen få turer på butikken og gått tur i områder med veldig få folk. Er passelig lei av å sitte hjemme nå, derfor er det veldig frustrerende å se hvor lite hensyn enkelte folk tar. 

Jo mer faen folk gir, jo lengre tid tar dette. Heldigvis er ikke dette for alltid, så kan jeg heller drikke utepils i byen, stikke på fjellet og omgås med folk igjen når situasjonen har roet seg. 

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (8 minutter siden):

Men tror hvis man dør av å reise til hytta overlever man ikke dagens sykehus uansett, sist jeg var på besøk vet jeg man venter i 2 timer for hjelp om ikke mere, blir man syk har man uansett lite hjelp å få. Få eldre drar på hytta uansett.

Hvis jeg forstod deg rett her, så har du ikke helt skjønt poenget med forbudet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...