Gå til innhold

Sony struper PlayStation Network-trafikken – varsler om tregere nedlastinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåka skrev (På 25.3.2020 den 0.01):

De har jo allerede en forferdelig dårlig nedlastnings fart det kan nesten ikke være tregere og nå skal de senke den enda mer lol

Lastet ned Red dead redemption 2 på ca 70 minutter, tror det var under det faktisk, synes du det er tregt? Akkurat nå lastet jeg ned 60GB spill på ca 18 minutter. Synes du det er tregt? Dette er også trådløst. Kan teste med kablet nett også om du vil. Tror heller dere som klager må tømme bufferen i ps4 ved å dra ut konktakten i 20 sekunder..
En  skikkelig trådløs ruter også må dere ha. Har selv en OrbiR50 med satelitt som gir meg 500/500 trådløst i hele huset. uten får jeg kun ca 250/100 med kun hjemmesentral. 
Det er ikke hos PSN problemet ligger. Men det kan av og til svinge litt med farten der selvfølgelig som med alt annet. Har opplevd at det kan gå litt tregt i perioder. 

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal hjelpe noe særlig. Det gir jo veldig mening at Netflix struper kvaliteten for da blir jo mengden data redusert, men her skal du jo laste ned samme mengden data bare over en lenger periode? Ser ikke helt hvorfor det skal hjelpe. Dette er jo en global pandemi, så jeg vil tro det ikke er noen veldig spesielle peak-tidspunkt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok ikke hos PSN problemet er, problemet er at PS4'en har elendige nettverkskort. Om ikke du har det problemet så kan det være at de har forskjellige nettverkskort i enkelte PS4'er?

Har selv 300/300 fiber fra altibox. Lastet nylig ned Warzone på ps4, fikk maks 20mb/s nedlastingshastighet. Prøvde alt, pause/restarte, skru av og på ps4 osv. Hadde samme problemet på den forrige plassen jeg bodde for et par år siden, nedlasting av spill på PS4 har alltid vært EKSTREMT tregt.

Har testet både med Wifi, og med en Wifi-extender som er koblet med kabel til ps4'en. Er absolutt ingenting galt med signalet, da jeg får over 250mb/s på pc'en som står på samme plass. Prøver jeg speedtest på PS4'en får jeg maks 50mb/s.

Eneste logiske konklusjonen jeg kan komme med da er at mange ps4'er har elendige nettverkskort. For jeg ser MANGE som klager over tregt nett på PS4.

Lenke til kommentar
Arctic1878 skrev (6 minutter siden):

Er nok ikke hos PSN problemet er, problemet er at PS4'en har elendige nettverkskort. Om ikke du har det problemet så kan det være at de har forskjellige nettverkskort i enkelte PS4'er?

Eneste logiske konklusjonen jeg kan komme med da er at mange ps4'er har elendige nettverkskort. For jeg ser MANGE som klager over tregt nett på PS4.

Tror ikke nettverkkort er årsaken for hvis du har kjørt spill merker du ytelsen reduseres heftig, jeg tror cpu eller optimaliseringer, har problemer med nat 3 en del nedlastinger feiler på mobil bredbånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...