Gå til innhold

Norske entusiaster er i verdenstoppen på Folding@Home: – Vi måtte leie egne lokaler for å få plass til alt utstyret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 16 cores kan man, med rett flagg  folde "store jobber" , men utover det så vil poeng pr dag være på 10.000 - 40.000 som da gjenspeiler nytten mot ett skjermkort, for eks pascal 1070 på  750.000  1.000.000  poeng.   

Så ja , arbeidsoppgaver til cpuer finnes, så man kan dra nytte av en laptop osv, men husk at alle de små til sammen er større en de største.

Effekten man bruker vil nærmeste panelovn justere seg ned mot, så det vil ikke være store utgiften. 

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

selv ser jeg ikke poenget hva er vitsen å kaste bort 64 stk 2080 TI (til en verdi 12 000 kr x 64 = 786 000 kr) blir jo som å selge huset til å drive med mining.

Tviler på selv om man er c++ utvikler er det lite å hente penger i slik, men for nvidia er det stor fordel vertfall.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

selv ser jeg ikke poenget hva er vitsen å kaste bort 64 stk 2080 TI (til en verdi 12 000 kr x 64 = 786 000 kr) blir jo som å selge huset til å drive med mining.

Tviler på selv om man er c++ utvikler er det lite å hente penger i slik, men for nvidia er det stor fordel vertfall.

Ikke meningen å rakke ned på din rett til å uttale deg.

Men vil oppklare en sentral selvmotsigelse og derav en missforståelse ved din uttalelse.

For vår del representerer F@H en mulighet til å bidra med resurser til forskning i regi av Stanford som er NON-PROFIT, som igjen betyr at det er kun utgifter, ingen inntekter.

Ergo blir det helt feil å sammenlikne dette med å selge huset for å kjøpe en mining rigg. 

De som driver med mining har ett ønske om profitt. Og flere vil med rette si at det retter seg mot genet for grådighet.

F@H handler om gleden av å gi uten å få noe tilbake, foruten følelsen av å ha bidratt med noe ekstra til det store fellesskapet ❤️

Så kall meg gjerne gal, men det funker for meg ? 

 

Det er ikke alt vi kan eller skal forstå osv, men det er ikke dermed sagt at det ikke er rett av den grunn.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Er bare å hoste opp noen pakker for OpenSUSE så skal jeg bidra. Ikke med så mye, bare 16 AMD kjerner mens jeg er på jobb og mens jeg sover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
-Night- skrev (6 timer siden):

Er ikke nå som alle skoler er stengt at alle skole pcer blir satt opp til dette? samt pcer som står rundt på tomme kontoret rundt om? 

Og påføre kommunene noen hinsides strømutgifter? Oppå dette kommer faktumet med at de fleste grunnskoler har utrustet elevene med Chromebook. Som nå er hjemme med eleven som nå får fjernundervisning. 

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
1 hour ago, JØI said:

Og påføre kommunene noen hinsides strømutgifter? Oppå dette kommer faktumet med at de fleste grunnskoler har utrustet elevene med Chromebook. Som nå er hjemme med eleven som nå får fjernundervisning. 

Under TG bruker de rundt 1.2-1.5mw ink scene. de pcene som står rundt om i kommunalebygg står nok på nå de også samt de bruker langt midnre strøm en de på TG. Strømregnignen er vell ikke det som er viktig nå? NTNU har vell også en og annen super computer stående.  det er en nasjonal dugnad trossalt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kan man ikke folde direkte i nettleseren nå? Mener at jeg har lest det en plass..? Hvis ikke, finnes det et program som kan installeres på en iMac? Jeg drev bittelitt med folding på min gamle PS3 i sin tid. Den har blitt tatt frem igjen. Hva trenger jeg for å folde i fra PS3 igjen? Husker ikke dette lengre, da dette begynner å bli snart 10-11 år siden.. ^^

:)

Lenke til kommentar
RuneWi skrev (12 minutter siden):

Jeg prøver å bidra med min 16 core Threadripper-PC, men det virker som CPU-delen aldri får noen oppgaver. Er det tomt for disse "store jobbene" eller det dette mystiske "rette flagget" som må settes noe sted?

Mye dødtid nå da de har fått mange nye som folder og de har ikke kapasitet til å gi ut til alle
De jobber med saken

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Dubious said:

Mye dødtid nå da de har fått mange nye som folder og de har ikke kapasitet til å gi ut til alle
De jobber med saken

Ja, det må jo føre til mye dødtid for maskinparken til de faste bidragsyterene også?

Håper de får det på stell snart. Det har jo vært problemer en stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...